Gå til innhold

Tips til skikkelig gode kaker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Til bursdager baker jeg gjerne bløtkake eller marsipankake pluss en kake til.

Når ungene var små hadde jeg alltid muffins også. En av ungene er veldig glad i rullekake så når han har bursdag har jeg ofte bakt det.

Kaker som går igjen hos meg er:

Sjokoladekake, gjerne med bringebærmousse i.

Eplekake og is

Fyrstekake

Suksessterte 

Daimiskake

Anonymkode: ff06e...4de

Iskake: 

2 eggeplommer og

150 g sukker piskes sammen

Tilsett

2 ts vaniljesukker og

200 g naturell kremost

1 boks kremfløte piskes og blandes i 

150 g usalta peanøtter (bunnen dekkes)

Lakrisstrø

Paiform i fryseren

Anonymkode: e3e03...c89

Annonse

https://www.detsoteliv.no/oppskrift/silviakake-i-langpanne denne er veldig god og MÅ lages dagen før. Fikk smake den på jobb og har blitt en favorittkake i hele slekta siden. Alle utenom en unge liker den best med kokos på toppen, ene ungen som ikke liker kokos får en liten del med kakestrø. Jeg er egentlig ikke glad i gul krem heller, men på denne så blir det bae godt. 
Kan fryses også. Den blir egentlig bare bedre jo lenge den står, så en genial kake når du ikke vil bake samme dag. 

Anonymkode: f0a66...e7f

Browniebunn med bringebærmousse. Du finner mange gode oppskrifter på både brownies og bringebærmousse hvis du googler.

Det blir en god og frisk kake. Og den store fordelen er at du kan lage den lang tid i forveien og fryse ned.

Setter til tining i kjøleskapet kvelden før. Før servering pynter jeg med bjørnebær, physalis, mintblader, sjokolade høvlet i striper, sjokoladekuler, et par makroner eller annet som får det til å se lekkert ut  

Anonymkode: a2fdb...77d

Marsipankake lager jeg dagen før. Fyller sukkerbrødet og legger på marsipanlokk og så bare pynter jeg den samme dag som den skal spises.

Pavlova er godt og lettvint. Bunnen kan jo lages mange dager i forveien og fyll og pynt er bare å slenge på når den skal spises. der kan du jo også variere i det uendelige med bær, frukt og annen moro.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...