Gå til innhold

Pølser og øl til lunsj..

Anbefalte innlegg

Jeg skal med båten til Kiel om 2 uker.
Flere av de jeg reiser sammen med snakker om hvor man skal spise når man er i land, er et par steder det står mellom som har så gode pølser, surkål og øl.

Man kan gå i lang kl 10, og må være tilbake kl 13:45, så det er snakk om lunsj.
For meg er det alt for tidlig på dagen til så tung mat som pølser og surkål, og alt for tidlig for øl.

Er det flere som meg, eller er jeg bare sær?

Anonymkode: 57536...8f3

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443748-p%C3%B8lser-og-%C3%B8l-til-lunsj/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Det er kun i Norge vi ikke klarer å spise varm mat til lunsj. Helt vanlig å spise «middagsmat» til lunsj i andre land. Hva er problemet? Det betyr bare at du er mett lenger enn til kl 16 og må spise middag senere. Dropp ølen hvis du synes det blir for tungt! 
Hvis du lager et nummer utav dette er du sær ja.

Anonymkode: d6152...776

De gangene vi har vært i Kiel har vi gått rett fra lugaren på land, uten frokost engang, så det vi har spist i land er en sen frokost ;)

Vi du ikke ha pølse så dropper du pølse, du får se på de andre spise.

Men det er virkelig ikke noe problem å en sjelden gang spise en tung frokost/lunsj altså, det går helt fra.

Kjenner en fyr som driver bensinstasjon, og der må de ha pølsene klare til yrkessjåførene som vil ha det til frokost, og det er ikke så rent få....

Anonymkode: 3fc16...477

Når man bare har noen timer i Tyskland, synes jeg det virker helt topp å prøve å få mest ut av det. Å prøve noe ekte tysk er fint når man drar til utlandet. De har nok annen drikke enn øl hvis du ikke vil ha det. Husk at dere er på ferie. Da trenger man ikke holde på hverdagsrutinene.

Anonymkode: a36ed...ff4

Du er nok litt sær. Ikke fordi du ikke digger pølse og øl til lunsj, men fordi du ser problemer i en potensiell hyggelig opplevelse. 

Jeg er veldig glad i øl da, men ikke pølser. Kan leve på en øl til lunsj, jeg drikker jo munkholm etter trening 😅. Du kan fint spise pølsebrødet, det er ikke som de du får i butikken her i Norge, du har sikkert en venn som synes pølse er superdigg og gledelig tar din også. Så bestiller du noe annet enn øl inntil?  Problem løst. 

Anonymkode: 8293d...37e

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...