Gå til innhold

Ostekake i fryseren

Anbefalte innlegg

Laga ostekakebunn i dag som skal serveres torsdag (travel veke🙈). Med bixit kjeks og  melange i bunn,  kremfløte, rømme, melis, gele, vaniljesukker og philadelphiaost over. Kan den stå i fryser til onsdag for så å ta på gele og tines i kjøleskap?

Anonymkode: 5c788...93b

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443730-ostekake-i-fryseren/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Det ville jeg ikke tatt sjansen på, ostemassen blir vel rar i konsistensen?

Anonymkode: a8676...b73

Har egentlig gjort det før og får veldig skrøyt over kaka. Men leser flere steder stedet at der ikke anbefales, står den evt i kjøleskap så lenge?

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Har egentlig gjort det før og får veldig skrøyt over kaka. Men leser flere steder stedet at der ikke anbefales, står den evt i kjøleskap så lenge?

Hvis du har gjort det før er det vel ikke noe å lure på? 
Jeg ville ikke tatt sjansen uten å ha prøvd det før. Og jeg ville definitivt ikke tatt sjansen på at den skulle serveres etter nærmere en uke i kjøleskapet. Om det vil være vellykket eller ikke finner du ikke ut før det er for sent å lage ny. 

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Max to dager i kjøleskap hos meg 

Anonymkode: a8676...b73

Annonse

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Søsteren min fryser den, med gelelokk og det hele. Går helt fint, men om du har tid til å ta på geleen den dagen du skal servere tror jeg at jeg hadde valgt det. 

Anonymkode: 3d512...51c

Ja det gjør jeg. Eller kvelden før. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...