Gå til innhold

Ostekake i fryseren

Anbefalte innlegg

Skrevet

Laga ostekakebunn i dag som skal serveres torsdag (travel veke🙈). Med bixit kjeks og  melange i bunn,  kremfløte, rømme, melis, gele, vaniljesukker og philadelphiaost over. Kan den stå i fryser til onsdag for så å ta på gele og tines i kjøleskap?

Anonymkode: 5c788...93b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ville jeg ikke tatt sjansen på, ostemassen blir vel rar i konsistensen?

Anonymkode: a8676...b73

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Det ville jeg ikke tatt sjansen på, ostemassen blir vel rar i konsistensen?

Har egentlig gjort det før og får veldig skrøyt over kaka. Men leser flere steder stedet at der ikke anbefales, står den evt i kjøleskap så lenge?

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Har egentlig gjort det før og får veldig skrøyt over kaka. Men leser flere steder stedet at der ikke anbefales, står den evt i kjøleskap så lenge?

Hvis du har gjort det før er det vel ikke noe å lure på? 
Jeg ville ikke tatt sjansen uten å ha prøvd det før. Og jeg ville definitivt ikke tatt sjansen på at den skulle serveres etter nærmere en uke i kjøleskapet. Om det vil være vellykket eller ikke finner du ikke ut før det er for sent å lage ny. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Max to dager i kjøleskap hos meg 

Skrevet

Ostekake har jeg nesten alltid i fryseren. Den blir kjempegod. Men jeg har kjeks både under og over. Regner med at du må vente med gelelokket ja.

Skrevet

Søsteren min fryser den, med gelelokk og det hele. Går helt fint, men om du har tid til å ta på geleen den dagen du skal servere tror jeg at jeg hadde valgt det. 

Anonymkode: 3d512...51c

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Søsteren min fryser den, med gelelokk og det hele.

Det gjør mamma og.

Anonymkode: 771fb...ca7

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Søsteren min fryser den, med gelelokk og det hele. Går helt fint, men om du har tid til å ta på geleen den dagen du skal servere tror jeg at jeg hadde valgt det. 

Anonymkode: 3d512...51c

Ja det gjør jeg. Eller kvelden før. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...