Gå til innhold

Vil du helst være gjest eller vertinne julaften?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest! Jeg kan overhodet ikke lage mat,å leiligheten min er uansett for liten til alle gjestene. 

Men når jeg til sommeren flytter sammen med kjæresten som er kokk;så har vi tenkt å ha fast tradisjon der vi innviterer foreldre våres på julemiddag. Men det kommer til å bli tidligere i Desember.

Anonymkode: e0885...e87

Vanskelig spørsmål. Jeg foretrekker å være hjemme, så da må jeg jo nødvendigvis være vertinne, men egentlig liker jeg best å komme til duk og dekket bord. Altså, jeg liker ikke å være vertinnen, men fordi jeg tross alt helst vil være hjemme, blir det likevel slik.

Anonymkode: 5acc4...d83

Jeg er gjerne gjest, men er alltid vertinne. Var gjest ett år, hos min søster, og det var fantastisk hyggelig. Men de vil alltid komme til oss, og fordi mine gamle foreldre også bor like i nærheten blir dett alltid jeg som må arrangere. Det er kjempekoselig det også, altså, men det blir jo alltid litt ekstra jobb og litt ekstra dyrt å være den son arrangerer. Hadde vært deilig å bare komme og være gjest (som hjelper til) igjen.

Anonymkode: 80089...b8b

Annonse

Jeg liker begge deler og siden vi veksler på å ha julaften så får jeg vært både vertinne og gjest med jevne mellomrom. Det er kanskje ekstra koselig når folk kommer til oss, selv om det også er en del jobb. 

Gjest har jeg ikke vært siden før jeg fikk barn, og eldste er 22 år nå, så det er lenge siden...

Jeg synes det er helt greit å være vertinne, vi har størst plass, og flest barn. Når barna var små var det jo veldig greit å være hjemme, sette "reglene" selv, la ungene legge seg i egne senger når de ikke orket mer osv.

Så har det bare fortsatt sånn. I år tror jeg vi blir 15 stykker rundt bordet her, og det er jo koselig.

Anonymkode: 66f03...9d1

Når barna var små var det best å være vertinne. Nå som ingne er store er det akkurat det samme for meg. Desiste åra har jeg vært gjest siden min leilighet er liten og mon søster har stor plass. 

Anonymkode: 1fa02...854

Annonse

Jeg er litt begge deler. Selv har jeg verken råd eller plass til å skille ha hele familien til jul.

Vi feirer hos mine foreldre, men jeg har mye av vertinnerollen der. De begynner å dra på åra og liker at jeg og tenåringene tar hånd om matlaging og pynting og ordning.

Anonymkode: f60db...b42

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Når barna var små var det best å være vertinne. Nå som ingne er store er det akkurat det samme for meg. Desiste åra har jeg vært gjest siden min leilighet er liten og mon søster har stor plass. 

Anonymkode: 1fa02...854

Enig med deg, bra å styre i eget hus når ungene var små - deilig å få være gjest oftere nå.

Anonymkode: 556f1...21f

Jeg vil helst komme til noen i juleselskap, være gjest. 
Jeg synes det er ekstremt mye arbeid når duker skal strykes, huset skal være skinnende rent, god mat og dessert og kakefat, kaffe+++ skal lages til mange. 
Diverse bordsetninger skal ut og inn av oppvaskmaskin osv. 
Men vi har størst hus av alle vi feirer jul sammen med, og god plass til gjennomføring av feiring, så det går fint å være vertinne også.

Jeg er gjest oftere enn vertinne. Med min side av familien er jeg vertinne hver tredje jul, og med mannens side ca annenhver jul. 

Anonymkode: 9adbd...73b

Vertinne, mest for da slipper vi å kjøre til besøket. Stresser ikke med pussing av sølvtøy og stryking av duker, her er det rød voksduk og vanlig men fint bestikk i stål. Her er det rent og fint, mye fin og koselig julepynt, ikke alt som matcher men jeg liker det sånn 😉. Mye god julemat, til en hver smak, vi kjøper inn diverse favoritter. 

Anonymkode: 70743...aa4

Jeg har vært vertinne i 15 år, med overnattingsgjester fra lillejulaften til over nyttår. En ting er å ha julaften ( som er null problem). En annen ting er å ha folk i huset hele tiden, og der de skal vartes opp med frukost, lunsj, middag, kvelds og snacks. 
Nå med ny mann er det mitt første år som gjest. Og heller ingen overnattingsgjester.  Liker å stelle til, men og greit å slippe alt av innkjøp, planlegging av mat og alt. 

Anonymkode: cd152...fdc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...