Gå til innhold

Oj, er det i dag barna går Halloween?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Halloween er, i år som alltid, den 31. oktober. Det kan jo godt hende at noen arrangerer Halloweenfest i dag, men knask eller knep går man den 31. 

Unger som kommer på døra mi vil få vennlig beskjed om å komme tilbake på rett dato.

Nå regner jeg med at dette innlegget vil få massevis av reaksjoner på at jeg er vrang og sur og ødelegger for barna. Personlig feirer jeg julaften 24. desember, jeg feirer 17. mai den 17. og Halloween den 31. oktober. Det er ikke mitt ansvar hvis noen velger å flytte feiringen. Nå har jeg heller aldri opplevd at noen har kommet og ringt på her på feil dato. Jeg har kun lest om det her inne.

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Åja ok, bra, da slipper jeg å stresse ut for å kjøpe. Takk for svar. 

Anonymkode: ca81d...e36

Du må jo uansett på butikken for å kjøpe lørdagsgodteri

Anonymkode: 05456...119

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Du må jo uansett på butikken for å kjøpe lørdagsgodteri

Hvem driver med det i 2023?

Halloween er alltid 31. uansett hvilken ukedag det faller på, hi, så de som prøver seg utenom får komme tilbake på tirsdag.

Anonymkode: c6ddc...1c7

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Hvem driver med det i 2023?

Halloween er alltid 31. uansett hvilken ukedag det faller på, hi, så de som prøver seg utenom får komme tilbake på tirsdag.

Alle driver med det.

Superdolly skrev (22 minutter siden):

Halloween er, i år som alltid, den 31. oktober. Det kan jo godt hende at noen arrangerer Halloweenfest i dag, men knask eller knep går man den 31. 

Unger som kommer på døra mi vil få vennlig beskjed om å komme tilbake på rett dato.

Nå regner jeg med at dette innlegget vil få massevis av reaksjoner på at jeg er vrang og sur og ødelegger for barna. Personlig feirer jeg julaften 24. desember, jeg feirer 17. mai den 17. og Halloween den 31. oktober. Det er ikke mitt ansvar hvis noen velger å flytte feiringen. Nå har jeg heller aldri opplevd at noen har kommet og ringt på her på feil dato. Jeg har kun lest om det her inne.

Dette!

Det kom et lite barnehagebarn på døra her en lørdag før 31. oktober. Barnet fikk litt godteri da det var utkledd og sa veldig fint knask eller knep. Og så sa jeg til moren at det er ikke knask eller knep i dag, da det er den 31., men at barnet fikk siden barnet var så liten. 

Det har kommet eldre barn før dagen også, men de fikk ikke godteri da de var i skolealder. Forklarte hvorfor og sa at de var velkommen på selve dagen og at jeg lova at da skulle godteribøtta og utepynten være klare. De kom igjen på selve dagen.

Med venner og kjente har vi enkelte år mens de har barnehagebarn avtalt at de får komme på døra vår enten lørdagen før eller rett etter barnehagetid på 31. Det er fordi selve knask og knep er kl. 18-21 som ofte er i kveldsmaten og legging på så små barn. Og så blir det mindre skummelt for så små barn som slipper å møte på all slags utkledde monstre i mørket. 

Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Jeg har bare voksne barn nå, men la plutselig merke til at noen naboer hadde pyntet med gresskar.

Er det i dag de kommer?

Må ut og kjøpe godteri da, i så fall….

Anonymkode: ca81d...e36

Det er lov til å pynte tenker jeg, men ikke gå på dører. 

Barna hadde Halloween klassefest i går, og skal ha på mandag, så jeg har pyntet huset klart til Halloween. Gresskar på trappa er innafor. Best å oppbevare det der enn inne. 

Anonymkode: 3808f...8bd

Annonse

Stridsmøy skrev (15 timer siden):

Dette!

Det kom et lite barnehagebarn på døra her en lørdag før 31. oktober. Barnet fikk litt godteri da det var utkledd og sa veldig fint knask eller knep. Og så sa jeg til moren at det er ikke knask eller knep i dag, da det er den 31., men at barnet fikk siden barnet var så liten. 

Det har kommet eldre barn før dagen også, men de fikk ikke godteri da de var i skolealder. Forklarte hvorfor og sa at de var velkommen på selve dagen og at jeg lova at da skulle godteribøtta og utepynten være klare. De kom igjen på selve dagen.

Med venner og kjente har vi enkelte år mens de har barnehagebarn avtalt at de får komme på døra vår enten lørdagen før eller rett etter barnehagetid på 31. Det er fordi selve knask og knep er kl. 18-21 som ofte er i kveldsmaten og legging på så små barn. Og så blir det mindre skummelt for så små barn som slipper å møte på all slags utkledde monstre i mørket. 

Er tidspunktet regulert? Må alle spise julemiddag samtidig også fra i år? Slik at ingen får åpne gaver før naboen? 

Anonymkode: 6271f...623

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Er tidspunktet regulert? Må alle spise julemiddag samtidig også fra i år? Slik at ingen får åpne gaver før naboen? 

Kanskje du skal Google kjøreregler for å gå knask eller knep, da vil du se at man skal helst ikke starte før 17-18 og ikke ringe på etter kl. 21. 

Endret av Stridsmøy
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Folk kan spise julemiddag akkurat når de vil da dette er noe som foregår innenfor hver og ens fire vegger.

Ingen går fra dør til dør og spiser en bit her og en bit der fra naborne.

Anonymkode: 9425e...cf4

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Nå spiser vel uansett de fleste julemiddag kl 5. Men ingen stopper deg fra å stappe inn før eller etter. Det påvirker nemlig ingen andre. Å ringe på for tidlig eller for seint er bare klønete, enten er ingen hjemme eller folk vil ha fred.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...