Gå til innhold

Kollegaen min ikke vil høre på meg!


Anbefalte innlegg

Jeg jobber sammen med en dame som er veldig misfornøyd med alt her på jobb. Jeg har blitt klagemuren, og har vært det i lang tid. Har sagt til henne at hun må ta det med sjefen og det sier hun at hun skal, men det gjør hun ikke. Det er hun for feig til. 

Nå har jeg vært borte ei uke fra jobb, og i dag har det vært helt forferdelig. Hun begynte dagen med å komme inn på kontoret mitt for å klage på hvor mye hun hadde hatt på jobb. Jeg sa at jeg ikke var rette personen å komme til, men hun fortsatte bare. Sa igjen at hun måtte ta det med daglig leder, uten hell. Jeg har snakket  med leder og informert om hvordan det er, men det hjelper fortsatt ikke. 

What to do????

Anonymkode: b4f39...89f

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Jeg jobber sammen med en dame som er veldig misfornøyd med alt her på jobb. Jeg har blitt klagemuren, og har vært det i lang tid. Har sagt til henne at hun må ta det med sjefen og det sier hun at hun skal, men det gjør hun ikke. Det er hun for feig til. 

Nå har jeg vært borte ei uke fra jobb, og i dag har det vært helt forferdelig. Hun begynte dagen med å komme inn på kontoret mitt for å klage på hvor mye hun hadde hatt på jobb. Jeg sa at jeg ikke var rette personen å komme til, men hun fortsatte bare. Sa igjen at hun måtte ta det med daglig leder, uten hell. Jeg har snakket  med leder og informert om hvordan det er, men det hjelper fortsatt ikke. 

What to do????

Anonymkode: b4f39...89f

Lag et helvete for henne da vel. 

Anonymkode: bda3e...e35

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Lag et helvete for henne da vel. 

Anonymkode: bda3e...e35

Hvordan da? Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få forklart det klarere at jeg ikke er interessert i å høre på henne. 

Anonymkode: b4f39...89f

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Hvordan da? Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få forklart det klarere at jeg ikke er interessert i å høre på henne. 

Anonymkode: b4f39...89f

Hva med å svare, nå har jeg bedt deg ta det rette tjenestevei mange ganger. Du må klage ett annet sted. Så lukker du døren. Eller tar på ett headset. Snur ryggen til. 

Anonymkode: 6d092...219

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Hva med å svare, nå har jeg bedt deg ta det rette tjenestevei mange ganger. Du må klage ett annet sted. Så lukker du døren. Eller tar på ett headset. Snur ryggen til. 

Anonymkode: 6d092...219

Jeg har aldri bare lukket døren, men jeg har sagt at jeg ikke kan hjelpe henne med det. Da svarer hun at hun ikke har noen andre å snakke med, det er kun meg. 

Anonymkode: b4f39...89f

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Jeg har aldri bare lukket døren, men jeg har sagt at jeg ikke kan hjelpe henne med det. Da svarer hun at hun ikke har noen andre å snakke med, det er kun meg. 

Anonymkode: b4f39...89f

Men om hun ikke respekterer det du sier, da må du vise i handling at du faktisk mener det. Ellers må du nok bare belage deg på at hun vil fortsette å klage. 

Anonymkode: 6d092...219

Annonse

Jeg gidder ikke slikt tull. 
Min standard frase er, enten må du forsøke å påvirke ledelsen eller så må du slutte, trolig er det sistnevnte for det er sjelden man klarer å endre ledelsen. 
Og si at jeg vil kun snakke med deg om hyggelige ting, jeg orker ikke klaging. 
Funker ikke det så er du i din fulle rett å be henne holde kjeft. 
Funker ikke det, si til sjefen at nå får han ta tak i henne fordi hun ødelegger arbeidsmiljøet. 
 

Anonymkode: 19f3e...dbc

Du har prøvd den vennlige veien. Det funker ikke lenger. Når hun neste gang sier at hun bare har deg å klage til, så får du spørre hvorfor hun mener hun har rett til å komme inn og legge all sin gruff på deg når du har sagt gjentatte ganger at du ikke vil (og snakk gjerne i store bokstaver) høre på klagingen hennes. Så skyver du henne om nødvendig ut døren og lukker igjen. Hun blir sikkert fornærma, men da kommer hun i hvert fall ikke til deg og klager over det. 

Himmel og hav skrev (58 minutter siden):

Når hun neste gang sier at hun bare har deg å klage til, så får du spørre hvorfor hun mener hun har rett til å komme inn og legge all sin gruff på deg når du har sagt gjentatte ganger at du ikke vil (og snakk gjerne i store bokstaver) høre på klagingen hennes. Så skyver du henne om nødvendig ut døren og lukker igjen.

Dette er en totalt uredelig og uprofesjonell måte å gjøre ting på, først stille et spørsmål og så handle på en måte man allerede har bestemt seg for. Man bør aldri stille spørsmål uten å høre på svaret først og deretter bestemme hva man vil gjøre. Har man allerede bestemt seg hva man vil gjøre, bør man unngå spørsmål. 

Anonymkode: 90b0a...76e

Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Dette er en totalt uredelig og uprofesjonell måte å gjøre ting på, først stille et spørsmål og så handle på en måte man allerede har bestemt seg for. Man bør aldri stille spørsmål uten å høre på svaret først og deretter bestemme hva man vil gjøre. Har man allerede bestemt seg hva man vil gjøre, bør man unngå spørsmål. 

Anonymkode: 90b0a...76e

Hørt om retoriske spørsmål?

Himmel og hav skrev (19 minutter siden):

Hørt om retoriske spørsmål?

Ja, det er jo det vi snakker om her, det å stille spørsmål som man ikke egentlig venter svar på. Uredelig og uprofesjonelt, høres mer ut som man er fjorten år gammel og tror man er kul og tøff.

Anonymkode: 90b0a...76e

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ja, det er jo det vi snakker om her, det å stille spørsmål som man ikke egentlig venter svar på. Uredelig og uprofesjonelt, høres mer ut som man er fjorten år gammel og tror man er kul og tøff.

Anonymkode: 90b0a...76e

Det er ikke så veldig relevant hvordan du tolker et retorisk spørsmål, så lenge det fungerer. Målet er å få kjerringa til å slutte.

Anonymkode: b24b1...57a

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det er ikke så veldig relevant hvordan du tolker et retorisk spørsmål, så lenge det fungerer. Målet er å få kjerringa til å slutte.

Anonymkode: b24b1...57a

Tviler på at hun slutter av sånne små passiv-aggressive retoriske spørsmål. Det må nok klarere tale til enn det.

Anonymkode: 0cf25...e77

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det er ikke så veldig relevant hvordan du tolker et retorisk spørsmål, så lenge det fungerer. Målet er å få kjerringa til å slutte.

Anonymkode: b24b1...57a

For all del.

Men man kan jo ikke forvente at andre er profesjonelle hvis man ikke er det selv. Man legger opp til mer av det samme, hvis man synker til samme nivå som kollegaen.

Jeg anbefaler deg å ha ditt på det tørre, HI. Definitivt bedre sjanser for å få et bedre miljø totalt sett, når man oppfører seg profesjonelt.

Anonymkode: 90b0a...76e

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Tviler på at hun slutter av sånne små passiv-aggressive retoriske spørsmål. Det må nok klarere tale til enn det.

Anonymkode: 0cf25...e77

Tenker det samme. Det virker like gjerne som en rød klut. 

Anonymkode: 90b0a...76e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...