Gå til innhold

Har eg gått for langt?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Tror du ikke seriøst at du klarer deg bedre som alenemor enn sammen med en sånn mann?

Du er jo alene om alt nå også, i tillegg til belastningen ved å ha en mann å irritere seg over og bli behandlet elendig av....

Anonymkode: ee73d...f33

Jo, egentlig. Takk for at dere får meg til å innse det.

Anonymkode: 1d855...cb2

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

For dattera sin skyld. 

For hennes skyld, og de yngre søsknene og for din skyld, bør du begynne å forvente respekt og likeverd allerede denne helgen. Jeg skjønner at det er veldig mye lettere sagt enn gjort, men en dag står du forhåpentligvis der med en annen styrke og ny livserfaring og innser at det hadde gått sykelig langt lenge før den dagen du skrev på et anonymforum at han viser finger til deg.

Ingen sunne husholdninger inneholder slik gift.

Ønsker deg styrke!

Annonse

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Eldste skal konfirmeres til våren. Usikker på om vi bør vente til etterpå med mekling 🤔

Det perfekte tidspunktet vil aldri komme...

Anonymkode: 32f54...2fa

Eeeh... Hvorfor skal vi dømme mannen i denne saken nord og ned? Har ikke en sak som regel minst 2 sider? Og her hører vi kun dene ene subjektive siden din. Sorry meg, men du har ikke mer enn max 50 % støtte fra meg.

Har du hatt en rolig prat med han og spurt hvorfor ting er som de er? Mulig at han føler på et svik eller rett og slett er totalt utslitt etter jobb eller lider av fatigue som følge av et traume,long covid eller noe annet?

Kanskje jobben hans gjør at dere har bedre økonomi enn gjennomsnittet? At han kanskje bidrar langt over halvparten med økonomiske forpliktelser? At hans jobb gir deg muligheten og friheten med å jobbe redusert? At han kanskje fikser og ordner praktiske eller administrative ting i familien som du ikke vet om eller legger merke til?

Hadde jeg funnet ut at mannen min skrev denne typen innlegg om meg/oss hadde jeg blitt ekstremt skuffet og lei meg. Hva hjelper slike innlegg saken? Her må du faktisk ta deg kraftig sammen og begynne å prate med han det faktisk gjelder, og finne ut hvorfor du opplever tingene slik du gjør, og legg MYE energi i å finne ut hvordan han egentlig har det, og hvordan han oppfatter ting. Sannsynligvis har dere et forventningsgap som dere må tette for å komme over kneika.

OG hadde jeg foreslått parterapi eller familievernkontor for sambo så hadde han tiltet, alle pigger hadde kommer ut og det hadde drept hele grunnlaget for en konstruktiv utvikling.

Dette er enkel psykologi. Du må tenke/være smartere enn han.

Endret av Annely
Glemt noe viktig.

Sorry, støtter siste svaret. Du får null medlidenhet fra meg.

Mannen min hadde kasta meg ut om vi skulle brukt energi på å krangle om noe så simpelt som å legge klær i skapet til den andre. Rett og slett smålig. Tenk på hva dette/DU gjør mot mannen din og ikke minst situasjonen DU forårsaker overfor barna deres.

Verden er begynner å gå helt av skaftet. Get a life.

Anonymkode: 1c79c...23a

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Sorry, støtter siste svaret. Du får null medlidenhet fra meg.

Mannen min hadde kasta meg ut om vi skulle brukt energi på å krangle om noe så simpelt som å legge klær i skapet til den andre. Rett og slett smålig. Tenk på hva dette/DU gjør mot mannen din og ikke minst situasjonen DU forårsaker overfor barna deres.

Verden er begynner å gå helt av skaftet. Get a life.

Ok, du om det. Det er dessverre ikke alt, bare toppen av isfjellet. Har scrolla meg nedover og sett hvor mange episoder i løpet av mitt liv som ikkje er bra, der eg får ein fing gong rett i fleisen pga bagateller. At han ikke orker og vil bidra, snur seg vekk. Kjefter på meg pga ting jeg gjør feil. Nok er nok. 

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Ok, du om det. Det er dessverre ikke alt, bare toppen av isfjellet. Har scrolla meg nedover og sett hvor mange episoder i løpet av mitt liv som ikkje er bra, der eg får ein fing gong rett i fleisen pga bagateller. At han ikke orker og vil bidra, snur seg vekk. Kjefter på meg pga ting jeg gjør feil. Nok er nok. 

Så det du påstår er at han har all skyld og at du er helt angelface? 

Sorry. Det der blir for tynt og respektløst for min del.

Annonse

Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Tanken om at du fremstår veldig narsisistisk slår deg ikke?

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Så det du påstår er at han har all skyld og at du er helt angelface? 

Sorry. Det der blir for tynt og respektløst for min del.

Du skal legge klærne i skapet, du skal vaske de, du skal lage mat, du skal ditt, du skal datt, jeg sover når jeg kommer hjem, fordi jeg tjener mer enn deg. 

Noen har all skyld, ja. Hva får du ut av å betvile at det er slik i dette tilfellet? Hvorfor tror du ikke på hi? Hva tenker hi har gjort som gjør at mannens oppførsel er grei? Hun skriver at det er hun som gjør alt husarbeid, mens mannen gjør som det passer han, fordi han får mest penger inn. 

For noe piss. Er du ute etter å ta hi? 

Anonymkode: aecdd...b7f

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Har du lært deg et ord du ikke helt skjønner meningen med? Ingenting av det hi skriver antyder at hun er narsissistisk. 

Syns du det er greit å vise fingeren til partneren? Under noen omstendighet? 

Anonymkode: 58b13...42e

Har du lært deg et ord du ikke helt skjønner meningen med? Ingenting av det hi skriver antyder at hun er narsissistisk. 

Syns du det er greit å vise fingeren til partneren? Under noen omstendighet? 

Anonymkode: 58b13...42e

Så bra at du har kontrollen da... Hva vet vi om omstendighetene rundt den fingen du diskuterer? Heller en finger enn stygge og sårende ord tenker nå jeg for min del om jeg måtte velge.

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Så bra at du har kontrollen da... Hva vet vi om omstendighetene rundt den fingen du diskuterer? Heller en finger enn stygge og sårende ord tenker nå jeg for min del om jeg måtte velge.

kom over dette innlegget jeg skrev for noen år siden. 

You go girl! Ser det er 1-2 kranglefanter her selv om jeg mistenker at det er en og samme person som skriver både med nick og som anonym. 

Jeg synes det er utrolig bra at du droppet hans sine klær, la han ta den delen selv. 

Etter som jeg forsto så ble dere enig om at du skulle jobbe redusert for å være til stede for et barn som trenger oppfølging. Sjekk at du ikke mister pensjon på dette, om så så finn ut hvor mye og sørg for at du får spare dette på egenhånd. Gå også gjennom økonomien og sjekk opp litt, eier dere hus sammen? Eier dere like mye? Eller i alle fall like stor del ut i fra hva man en gang satte inn? 

Anonymkode: 39ec8...afd

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

You go girl! Ser det er 1-2 kranglefanter her selv om jeg mistenker at det er en og samme person som skriver både med nick og som anonym. 

Jeg synes det er utrolig bra at du droppet hans sine klær, la han ta den delen selv. 

Etter som jeg forsto så ble dere enig om at du skulle jobbe redusert for å være til stede for et barn som trenger oppfølging. Sjekk at du ikke mister pensjon på dette, om så så finn ut hvor mye og sørg for at du får spare dette på egenhånd. Gå også gjennom økonomien og sjekk opp litt, eier dere hus sammen? Eier dere like mye? Eller i alle fall like stor del ut i fra hva man en gang satte inn? 

Ja, har ei god svigerinne som jeg har fått tips fra. Skal ha en samtale med banken. Opp igjennom åra har mannen min sagt at det er mi tomt, mitt hus, mitt mitt mitt. For å finne ut hva jeg har rett på ved skilsmisse treng jeg noen utenfra å snakke med.  Vi har tomt på hans familiegård så er jeg som flytter. Men vi er gift og har ikke skrevet under på noe særeie. Takk for tips👍

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Vi har ikke delt økonomi, jeg har ikke tilgang til hva han har på konto. 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ja, har ei god svigerinne som jeg har fått tips fra. Skal ha en samtale med banken. Opp igjennom åra har mannen min sagt at det er mi tomt, mitt hus, mitt mitt mitt. For å finne ut hva jeg har rett på ved skilsmisse treng jeg noen utenfra å snakke med.  Vi har tomt på hans familiegård så er jeg som flytter. Men vi er gift og har ikke skrevet under på noe særeie. Takk for tips👍

Uansett om dette er hans så bør du sjekke litt ut her. En mulighet til egen sparing kan være et dere kjøper en leilighet som kan leies ut som du kan eie om det er slik at han eier alt det andre. 

Det spiller ingen rolle om dere forblir gift, det er viktig at du også får noe trygghet i ditt navn. 

Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Uansett om dette er hans så bør du sjekke litt ut her. En mulighet til egen sparing kan være et dere kjøper en leilighet som kan leies ut som du kan eie om det er slik at han eier alt det andre. 

Det spiller ingen rolle om dere forblir gift, det er viktig at du også får noe trygghet i ditt navn. 

Men han kan vel ikke eie alt i og med at vi bygga 4 år etter at vi gifta oss, er ikke det noe han kun sier for å ha makt?

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Men han kan vel ikke eie alt i og med at vi bygga 4 år etter at vi gifta oss, er ikke det noe han kun sier for å ha makt?

Nei han eier nok ikke alt, men ville uansett sjekket opp uansett. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...