Gå til innhold

Dere som er bipolare, hvordan takler dere usikkerheten når depresjonen dukker opp?

Anbefalte innlegg

Jeg er bipolar2

Jeg har en kjæreste som jeg kun ser annen hver uke, jeg er inne i en tung periode nå, er medisinert så det er ikke en dyp depresjon, men det er angst, usikkerhet, sliten, orker ikke gjøre noe osv. 

Nå, når jeg ikke får svar fra kljæresten på noen timer så ser jeg for meg at han ikke er glad i meg lenger, får jeg ikke ett hjerte, jeg elsker deg, savner deg osv så tror jeg at han vil gjøre det slutt..selv om jeg VET at han vil være sammen med meg, bare i forrige uke nevnte han giftemål og å flytte sammen. Likevel er det kjipe følelsen her (dere som ikke er bipolare vet ikke hvordan dette er, jeg kan ikke bare skjerpe meg). 

Hvordan takler du det, har du noen verktøy som hjelper deg?

jeg føler at verden raser sammen rundt meg nå

Anonymkode: b36b3...cfa

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Jeg er bipolar2

Jeg har en kjæreste som jeg kun ser annen hver uke, jeg er inne i en tung periode nå, er medisinert så det er ikke en dyp depresjon, men det er angst, usikkerhet, sliten, orker ikke gjøre noe osv. 

Nå, når jeg ikke får svar fra kljæresten på noen timer så ser jeg for meg at han ikke er glad i meg lenger, får jeg ikke ett hjerte, jeg elsker deg, savner deg osv så tror jeg at han vil gjøre det slutt..selv om jeg VET at han vil være sammen med meg, bare i forrige uke nevnte han giftemål og å flytte sammen. Likevel er det kjipe følelsen her (dere som ikke er bipolare vet ikke hvordan dette er, jeg kan ikke bare skjerpe meg). 

Hvordan takler du det, har du noen verktøy som hjelper deg?

jeg føler at verden raser sammen rundt meg nå

Bp2 her også. Har du behandler? Kan du skrive tankene ned type kognitiv atferdsterapi? Se på hva som taler for og imot tankene.

Anonymkode: 75e54...44d

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Bp2 her også. Har du behandler? Kan du skrive tankene ned type kognitiv atferdsterapi? Se på hva som taler for og imot tankene.

Nei, ingen behandler..Jeg har ikke fått noe veiledning etter at jeg fikk diagnosen , kun medisiner (lamictal og welbutrin)

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Nei, ingen behandler..Jeg har ikke fått noe veiledning etter at jeg fikk diagnosen , kun medisiner (lamictal og welbutrin)

Ikke samtaler med fastlege heller? Det kan kanskje være en ide?

Ikke samtaler med fastlege heller? Det kan kanskje være en ide?

Jeg har snakket med ham om det, men han har ikke noe å si virker det som. Ikke noe råd, bare "uff da" og "det må være vondt å ha det sånn" osv

Æsj, jeg hater dette her, å være deprimert uten å ha en grunn liksom. Jeg leter etter grunnen og da blir alt mørkt og alt er galt og alt er min skyuld

Jeg har snakket med ham om det, men han har ikke noe å si virker det som. Ikke noe råd, bare "uff da" og "det må være vondt å ha det sånn" osv

Æsj, jeg hater dette her, å være deprimert uten å ha en grunn liksom. Jeg leter etter grunnen og da blir alt mørkt og alt er galt og alt er min skyuld

Fordi grunnen er vel en kjemisk ubalanse? Det høres leit ut å ikke møte mer forståelse/råd. Har du råd til privat behandler? Jobber du?

Annonse

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Hva skal han egentlig si da?

Anonymkode: 30a93...735

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hva skal han egentlig si da?

Anonymkode: 30a93...735

Du skulle hatt godt av kognitiv atferdsterapi. Kan du søke psykolog med avtale (hva heter det nå igjen?). Legen kan vel ikke si så mye sånn egentlig. Hvor lenge har du hatt diagnosen?

Er du medlem av bipolarforeningen?

Jeg er ikke bipolar selv, men har ei som er det i nær familie. 

Hun skryter veldig av mestringskursene de holder, for å få en forståelse for hva som skjer i kroppen og lære seg metoder for å mestre

https://bipolarforeningen.no/har-du-bipolar-lidelse/mestringskurs/

Hun har også deltatt i samlinger, møter osv og sier det er så godt å snakke med "likemenn".

Anonymkode: 62223...0d7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...