Gå til innhold

Stilling av klokka, få betalt for ekstra time?

Anbefalte innlegg

På jobb har det blitt mye diskusjoner om stilling av klokka og at man ikke får ekstra betalt for den timen.

Det var mye styr i fjor og. Så på personalmøtet i går ble det informert om at de som jobber får ekstra betalt når man stiller klokka en time fram. 

samtidig ble det informert om at det blir en time mindre betalt når klokka stilles fram, pga da jobber man en time mindre.

Dette ble det mye diskusjoner rundt og de ansatte var svært misfornøyde med dette. 
Jeg har jobbet i helsevesenet i mange år, men turnus er nytt for meg. 

Hva synes dere? Jeg synes dette virker logisk.

Anonymkode: de99d...a58

Fortsetter under...

Her er det bestemt at man hverken får betalt for en ekstra time eller trekk for den timen man eventuelt jobber mindre. 

Helt greit for meg - det jevner seg ut over tid. Og det blir mye ekstraarbeid å trekke i lønn eller utbetale ekstra. I tillegg opplevde vi tidligere at folk gjerne ville bytte bort den vakta hvor det var trekk og at det gjerne var "kø" for å jobbe den vakta hvor man fikk en time ekstra betalt.

Anonymkode: 88bff...942

Jeg synes det er flisespikkeri å styre med den ene timen. Jobbet i helsesektoren i 25 år. Og aldri har vi brydd oss om den timen. Det har jo vært en og annen som har kommentert dette, det var de samme som ALLTID var syk i tre dager når de var syke og som alltid tok ut alle egenmeldinger.
Jeg tenker at ansatte som lager styr av dette er ikke ansatte man vil ha på laget. 

Det er sjeldent gode medarbeidere eller kollegaer. 
I et langt liv på jobb så får man og så gir man. 

Anonymkode: accd7...888

Annonse

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Her er det bestemt at man hverken får betalt for en ekstra time eller trekk for den timen man eventuelt jobber mindre. 

Helt greit for meg - det jevner seg ut over tid. Og det blir mye ekstraarbeid å trekke i lønn eller utbetale ekstra. I tillegg opplevde vi tidligere at folk gjerne ville bytte bort den vakta hvor det var trekk og at det gjerne var "kø" for å jobbe den vakta hvor man fikk en time ekstra betalt.

Anonymkode: 88bff...942

Slik gjør vi det også. Jobber en time lenger en gang, og en time mindre neste gang.

Anonymkode: 2608a...fe6

Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Fy fader folk er gnien!! En time. 

Anonymkode: e3a7d...ad8

Mye vil ha mer… 

Hos oss er det typisk at folk går 5-10 minutter før når det er lite å gjøre. Ingen sier noe, sjefen sier ikke noe… men må de jobbe 10 minutter over, da skrives det overtid med gaffel. Folk er ikke snaue 

Anonymkode: 01542...4b1

Det er selvsagt noe man kan diskutere, men man kan ikke få godet uten ondet. De vil altså krangle seg til en time ekstra når den stilles tilbake, men de blir i harnisk om de trekkes en time når den stilles frem? Det er jo toppen av idioti på en arbeidsplass.

Anonymkode: de030...cd7

Her får vi betalt for den ekstra timen, men blir ikke trukket når vi jobber for lite. Er to personer det er snakk om på seksjonen så det skulle bare mangle om leder ikke brukte et par min på å legge inn den ekstra betalingen.

Anonymkode: ea92e...9db

Annonse

Selvfølgelig skal man krangle på slike ting. Og man skal selvsagt føre overtid hvis man må jobbe over. Om det så er 10 minutter. Er det rart lønn og arbeidskår i omsorgsyrkene er dårlig? 

Anonymkode: bb50b...047

Jeg skjønner meg ikke helt på dere som mener at det er greit at folk jobber gratis den timen. Det er jo ikke akkurat som at helsevesenet er fylt av frynsegoder, så hvorfor i alle dager skal folk forventes å jobbe gratis.

Anonymkode: 62e3a...258

Anonym bruker skrev (56 minutter siden):

Jeg skjønner meg ikke helt på dere som mener at det er greit at folk jobber gratis den timen. Det er jo ikke akkurat som at helsevesenet er fylt av frynsegoder, så hvorfor i alle dager skal folk forventes å jobbe gratis.

Fordi man heller ikke trekkes når klokka stilles tilbake og man jobber en time mindre? 

Anonymkode: 7eb84...ac9

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Fordi man heller ikke trekkes når klokka stilles tilbake og man jobber en time mindre? 

Anonymkode: 7eb84...ac9

Men det er jo ofte ikke de samme personene som har begge vaktene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...