Anonym bruker Skrevet 4. desember 2023 #101 Del Skrevet 4. desember 2023 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Her var det mange tullete svar og kveruleringer. Enten det, eller så er majoriteten veldig unge eller uten sosial kompetanse. For det er faktisk uvanlig å servere posesuppe og frossenpizza om man inviterer på middag en lørdagskveld. Iallefall om man er voksen, og den man inviterer er voksen selv. Dette går inn under kategorien skikk & bruk, sosiale normer og uskrevne regler. Som voksen husmor kan de aller, aller fleste lage en eller annen middag som er langt bedre enn frossenpizza: hjemmelaget pizza, lasagne (omså Toro) med salat og hvitløksbaguetter, enkle gryteretter der man kan bruke ferdigkjøpt kraft, brune kjøttet og la grønnsaker surre sammen i gryta etterpå. Svinestek er billig mat, det samme er skikkelig kjøttsuppe kokt på griseknoker. Kjøttpudding med hvitløksgratinerte poteter, alt det er superenkelt å lage, og billig. Ordtaket "det er mye kjærlighet i god mat" er viktig å ha med seg: det å legge litt innsats i det å tilberede et måltid! Ikke bare slenge en grandiosa i ovn! Anonymkode: 76db8...bb5 I innlegg over her så var ikke Toro-lasagne, gryteretter etc godt nok heller. De fleste som har tid og anledning ville nok brukt litt tid på maten. Men selv om vi selv ville det, forstår vi at andre ikke har den muligheten. Når jeg drar på besøk til venner er det det sosiale som er viktig. Jeg bryr meg ikke om det ikke er plass til alle i sofaen, om de serverer frossen-pizza, Toro-lasagne, posesuppe eller lignende. Jeg er bare glad for at de har lyst og anledning til å stelle i stand noe. Og selv om det heter at "det er mye kjærlighet i god mat" betyr det ikke at det ikke at man har mindre kjærlighet for vennene sine selv om man serverer noe enkelt. Som nevnt tidligere har jeg venner som er trenere for flere lag (uten å ha barn på laget) fordi alternativet er nedleggelse. Når de da har dårlig tid etter trening og likevel serverer noe (f.eks. frossen-pizza) betyr det absolutt ikke at de har mindre kjærlighet til vennene sine eller andre. Anonymkode: b542e...a78 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443649-kjipe-middag-hos-venninne/page/5/#findComment-150039602 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2023 #102 Del Skrevet 4. desember 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det er faktum at flere ikke kan lage mat! Det er faktisk billigere å lage maten selv enn å kjøpe halvfabrikat, så dette handler jo ikke om å ha god eller dårlig råd! En grandis koster over kr. 65,-, mens det koster halvparten å lage en god pastarett med 4 ingredienser uten kjøtt! Å gjemme deg bak ord som hersketeknikk hjelper deg lite i denne debatten! Det finnes et hav av billige oppskrifter der ute, alt annet er uvitenhet, latskap og mye mer! Anonymkode: 2eca8...41b Jeg elsker å lage mat, og er ganske god til det, likevel setter jeg pris på alt jeg får servert når jeg er borte. Det å innse og akseptere at man er forskjellige er i min bok en svært viktig egenskap. Anonym bruker skrev (1 time siden): Ja, men da er det jo bedre å si at man ikke kan lage mat. Det er jo en ekte og helt akseptabel unnskyldning. Hadde venninnen til HI sagt det, så ville det jo vært helt greit. Anonymkode: 56cc6...33e Hvorfor mener du at man skal forklare seg? Du er da ingen overdommer som skal avgjøre om grunnen er god nok eller ikke. Anonymkode: a3219...4ea Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443649-kjipe-middag-hos-venninne/page/5/#findComment-150039606 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2023 #103 Del Skrevet 4. desember 2023 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Jeg elsker å lage mat, og er ganske god til det, likevel setter jeg pris på alt jeg får servert når jeg er borte. Det å innse og akseptere at man er forskjellige er i min bok en svært viktig egenskap. Hvorfor mener du at man skal forklare seg? Du er da ingen overdommer som skal avgjøre om grunnen er god nok eller ikke. Anonymkode: a3219...4ea Jeg hadde ikke tenkt negativt om henne. Å ikke gjøre noen innsats når du inviterer noen, det tenker jeg negativt om. Da er du veldig likeglad og bryr deg ikke så mye om å glede andre på så lavt nivå engang Den messinga om at det er selskapet som betyr noe er...umodent? "Nå har jeg lyst på selskap, så jeg inviterer folk hit selv om de må sitte på gulvet og selv om jeg ikke gidder å gjøre noe for dem. De får nøye seg med frossenpizza eller hermetikklapskaus" 🙄 Anonymkode: 56cc6...33e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443649-kjipe-middag-hos-venninne/page/5/#findComment-150039615 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2023 #104 Del Skrevet 4. desember 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg hadde ikke tenkt negativt om henne. Å ikke gjøre noen innsats når du inviterer noen, det tenker jeg negativt om. Da er du veldig likeglad og bryr deg ikke så mye om å glede andre på så lavt nivå engang Den messinga om at det er selskapet som betyr noe er...umodent? "Nå har jeg lyst på selskap, så jeg inviterer folk hit selv om de må sitte på gulvet og selv om jeg ikke gidder å gjøre noe for dem. De får nøye seg med frossenpizza eller hermetikklapskaus" 🙄 Anonymkode: 56cc6...33e Nei, det er det helt motsatte av å være umoden. Ikke bruk begrep du ikke skjønner, det fordummer debatten. Jeg har ikke behov for at andre skal streve så veldig for å glede meg. Jeg vet hva jeg betyr for dem og trenger ikke ytre ting for å få meg til å kjenne meg viktig. Det er vel den den største forskjellen på oss som stiller lite krav til andre og dere andre. Vi er rett og slett tryggere i oss selv. Anonymkode: a3219...4ea Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443649-kjipe-middag-hos-venninne/page/5/#findComment-150039617 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2023 #105 Del Skrevet 4. desember 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Nei, det er det helt motsatte av å være umoden. Ikke bruk begrep du ikke skjønner, det fordummer debatten. Jeg har ikke behov for at andre skal streve så veldig for å glede meg. Jeg vet hva jeg betyr for dem og trenger ikke ytre ting for å få meg til å kjenne meg viktig. Det er vel den den største forskjellen på oss som stiller lite krav til andre og dere andre. Vi er rett og slett tryggere i oss selv. Anonymkode: a3219...4ea Hvordan vet du hva du betyr for folk som ikke gidder å skrelle to gulrøtter for din skyld? Eller steke bacon? 🙂 Ja, vet du hva. Litt krav stiller jeg. Det er ingen dyd å ikke stille litt krav. Det betyr bare at du føler at du har litt verdi. Hvis en venn lagde mat som smakte høgg, og heller da serverte frossen pizza, så hadde det både vært helt ok og hensynsfullt 🙂 Anonymkode: 56cc6...33e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443649-kjipe-middag-hos-venninne/page/5/#findComment-150039622 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2023 #106 Del Skrevet 4. desember 2023 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Hvordan vet du hva du betyr for folk som ikke gidder å skrelle to gulrøtter for din skyld? Eller steke bacon? 🙂 Ja, vet du hva. Litt krav stiller jeg. Det er ingen dyd å ikke stille litt krav. Det betyr bare at du føler at du har litt verdi. Hvis en venn lagde mat som smakte høgg, og heller da serverte frossen pizza, så hadde det både vært helt ok og hensynsfullt 🙂 Anonymkode: 56cc6...33e Det merker man i relasjonen man har. Man trenger ingen ytre bekreftelse som antall skrelte gulerøtter. Faktisk er det at noen inviterer uten å ha sitteplass til alle eller serverer en enkel middag et tegn på en god og sterk relasjon. Det er det mellommenneskelige som teller og det ytre betyr ikke noe. Jeg stiller ikke krav til gaver eller tjenester og ytelser andre gjør for meg. Når noen inviterer til sosialt lag hos seg stiller jeg ikke krav til hvilke stoler de måtte ha, ei heller til hva de serverer. I noen situasjoner i livet er det greit å stille krav og i mitt liv gir det seg mye selv på hvilke arena man stiller krav og på hvilken man ikke gjør det. Det er ikke en dyd å stille krav til gaver. Anonymkode: b542e...a78 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443649-kjipe-middag-hos-venninne/page/5/#findComment-150039624 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2023 #107 Del Skrevet 4. desember 2023 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Hvordan vet du hva du betyr for folk som ikke gidder å skrelle to gulrøtter for din skyld? Eller steke bacon? 🙂 Ja, vet du hva. Litt krav stiller jeg. Det er ingen dyd å ikke stille litt krav. Det betyr bare at du føler at du har litt verdi. Hvis en venn lagde mat som smakte høgg, og heller da serverte frossen pizza, så hadde det både vært helt ok og hensynsfullt 🙂 Anonymkode: 56cc6...33e Verdien min som venn ligger ikke i maten jeg blir servert. Så enkelt er det. Jeg har gode mennesker rundt meg som ikke trenger å skrelle grønnsaker for at jeg skal vite at de setter pris på meg. Anonymkode: a3219...4ea Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443649-kjipe-middag-hos-venninne/page/5/#findComment-150039625 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2023 #108 Del Skrevet 4. desember 2023 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Det merker man i relasjonen man har. Man trenger ingen ytre bekreftelse som antall skrelte gulerøtter. Faktisk er det at noen inviterer uten å ha sitteplass til alle eller serverer en enkel middag et tegn på en god og sterk relasjon. Det er det mellommenneskelige som teller og det ytre betyr ikke noe. Jeg stiller ikke krav til gaver eller tjenester og ytelser andre gjør for meg. Når noen inviterer til sosialt lag hos seg stiller jeg ikke krav til hvilke stoler de måtte ha, ei heller til hva de serverer. I noen situasjoner i livet er det greit å stille krav og i mitt liv gir det seg mye selv på hvilke arena man stiller krav og på hvilken man ikke gjør det. Det er ikke en dyd å stille krav til gaver. Anonymkode: b542e...a78 Jeg både trenger og gir slike bekreftelser. Ganske ofte også. Ord betyr ikke et kvekk uten handling, men for all del. Anonymkode: 56cc6...33e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443649-kjipe-middag-hos-venninne/page/5/#findComment-150039638 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2023 #109 Del Skrevet 4. desember 2023 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Verdien min som venn ligger ikke i maten jeg blir servert. Så enkelt er det. Jeg har gode mennesker rundt meg som ikke trenger å skrelle grønnsaker for at jeg skal vite at de setter pris på meg. Anonymkode: a3219...4ea Vi som lager mat er ikke ondere enn andre altså 😃 Anonymkode: 56cc6...33e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443649-kjipe-middag-hos-venninne/page/5/#findComment-150039640 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2023 #110 Del Skrevet 4. desember 2023 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Vi som lager mat er ikke ondere enn andre altså 😃 Anonymkode: 56cc6...33e Om du orker å forholde deg til det du leser så skriver jeg ikke et sted at vi som lager mat er onde. Det du gjør her er å komme med stråmenn, noe som forteller at du er tom for argument. Anonymkode: a3219...4ea Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443649-kjipe-middag-hos-venninne/page/5/#findComment-150039642 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2023 #111 Del Skrevet 4. desember 2023 Anonym bruker skrev (16 timer siden): Svarene du har fått HI vitner om hvilke low key personer som finnes her inne. De har dårlig råd, dårlig smak, er bitre og alle negative kjerringer, er DIB kjerringer uten sosiale antenner som tror at de er i sentrum i verden. Du er helt alminnelig som har helt alminnelige tanker og venninna di er white trash, på samme måte som de som svarer deg at du har feil. Anonymkode: 2eca8...41b Tenk å være så gjennomført vulgær, og likevel påta seg å bedømme andre. Anonymkode: e125b...b81 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443649-kjipe-middag-hos-venninne/page/5/#findComment-150039927 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2023 #112 Del Skrevet 4. desember 2023 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Vi som lager mat er ikke ondere enn andre altså 😃 Anonymkode: 56cc6...33e Jeg lager også mat. Jeg kaller ikke andre mennesker trash for det. Det er vel der hunden ligger begravet. Anonymkode: e125b...b81 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443649-kjipe-middag-hos-venninne/page/5/#findComment-150039928 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå