Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2023 #26 Del Skrevet 24. oktober 2023 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Takk for svar. Mest sannsynlig vil kjæresten kjøpe seg inn, eller vi vil kjøpe noe sammen i løpet av et par år. Skulle vi skille lag før den tid vil jeg selge huset så hun får sitt. Det gir derfor ingen mening å måtte tvangsselge huset nå å tape på det. Jeg vet dette høres kynisk ut, men det ligger en hel del bak som jeg rett og slett ikke orker å gå inn på. Jeg syns jo heller ikke det er gøy, hadde jeg hatt penger på bok skulle hun fått hver krone. Jeg prøver jo ikke å lure henne. Verdistigningen fikk jeg av henne da jeg overtok lånet. Jeg har ingen søsken. HI Anonymkode: 79ee2...090 Ok. Du er kanskje litt bortskjemt og vant til å få det som fu vol. Det er helt umulig for deg å selge og flytte må fordi det blir å rive barna ut av hjemmet. Men det er helt ok å gjøre det om et par år, for da har du lyst til det? Det er fullt mulig du ikke ser det selv, men det her ligner på manipulasjon. Og det er mulig moren din er lei av det. Anonymkode: 1d292...cb9 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443644-n%C3%A5r-kan-noen-anmeldes-for-trakassering/page/2/#findComment-150022093 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2023 #27 Del Skrevet 24. oktober 2023 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Ja, hvis du kan dokumentere at hun trakasserer (vise sms-logg) og at du selv har forsøkt å sette grenser som hun ikke respekterer, kan politiet ilegge henne kontaktforbud, besøksforbud eller tilsvarende. Anonymkode: 0a0a7...a09 Ok, tusen talk for tilbakemelding har bedt henne la være å skrive mer til meg, jeg håper virkelig hun respekterer det. Nei det er ikke verdt. Grunnen til at jeg sier kjærest enten kjøper seg inn eller at vi kjøper nytt er for at ett år siden var planen at han etterhvert kjøpte seg inn og vi hadde huset. Men etter alt som har hendt sitter jeg igjen med en bismak i dette huset og vurderer å heller selge så hun får pengene sine og jeg får henne ut av livet mitt. HI Anonymkode: 79ee2...090 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443644-n%C3%A5r-kan-noen-anmeldes-for-trakassering/page/2/#findComment-150022108 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2023 #28 Del Skrevet 24. oktober 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hvis du får fast leieinntekt på leiligheten vil du kanskje kunne få høyere lån slik at du kan betale henne ut? Om du ikke får større øån kan du i det minste sette hele leien på konto, slik at du kan betale henne for eksempel 100.000 i året. Hvor mye skylder du? Anonymkode: a8b7e...c79 Det er det som er planen når jeg kan begynne å leie ut, å sette penger til side å betale i større avdrag. Skylder henne 300 000. HI Anonymkode: 79ee2...090 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443644-n%C3%A5r-kan-noen-anmeldes-for-trakassering/page/2/#findComment-150022109 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2023 #29 Del Skrevet 24. oktober 2023 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Hei nei hun disponerer ikke den, jeg står som eier av hele huset og jeg er alene om boliglånet. Jeg tilbød henne å gi henne månedlige avdrag, men hun godtok intet annet enn beløpet i sin helhet. Jeg leier ikke ut nå da vi pusser opp litt småtterier. Men jeg kunne godt betalt henne leieinntekten som nedbetaling på lånet hadde hun sagt ja til forslaget. Kan man få politiet til å lage slike avtaler? HI Anonymkode: 79ee2...090 Hva med å leie ut og sette hele leieinntekt på konto så det vokser raskere enn du egt kan spare til ellers? Kan hende hun da på et punkt vil ha pengene, når hun kan få et større drypp av gangen. La det stå og vokse, på ett eller annet punkt må hun jo få penger uansett. Hun er forøvrig den urimelige her. Egne foreldre forventer man mer av. Anonymkode: e68d4...7e6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443644-n%C3%A5r-kan-noen-anmeldes-for-trakassering/page/2/#findComment-150022120 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2023 #30 Del Skrevet 24. oktober 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Du skylder henne penger. Tviler på politiet tar din side. Ikke spesielt hyggelig å sette din mor på bar bakke. Anonymkode: 02b3d...6fc Som skrevet tidligere, vi har en juridisk bindende avtale som hun nå ønsker å bryte og dermed sender meldinger med personangrep, hatefulle kommentarer mm. Selv om der er penger involvert tror jeg ikke det er helt greit å drive på på denne måten nei. HI Anonymkode: 79ee2...090 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443644-n%C3%A5r-kan-noen-anmeldes-for-trakassering/page/2/#findComment-150022123 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2023 #31 Del Skrevet 24. oktober 2023 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Som skrevet tidligere, vi har en juridisk bindende avtale som hun nå ønsker å bryte og dermed sender meldinger med personangrep, hatefulle kommentarer mm. Selv om der er penger involvert tror jeg ikke det er helt greit å drive på på denne måten nei. HI Anonymkode: 79ee2...090 Det er ikke greit, men atferden din er langt verre. Barna dine blir ikke skadelidende av å flytte til å annen bolig. Du er rett og slett smålig. Stakkars moren din. Anonymkode: 301ac...f0b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443644-n%C3%A5r-kan-noen-anmeldes-for-trakassering/page/2/#findComment-150022129 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2023 #32 Del Skrevet 24. oktober 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det er ikke greit, men atferden din er langt verre. Barna dine blir ikke skadelidende av å flytte til å annen bolig. Du er rett og slett smålig. Stakkars moren din. Anonymkode: 301ac...f0b Det som skrives her er bare toppen av isfjellet, poenget med posten var hennes meldinger. Jeg kan forsikre deg at det ikke er min atferd som er problematisk i denne relasjonen. Det er nok ikke så synd i henne som du tror. HI Anonymkode: 79ee2...090 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443644-n%C3%A5r-kan-noen-anmeldes-for-trakassering/page/2/#findComment-150022166 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2023 #33 Del Skrevet 24. oktober 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det som skrives her er bare toppen av isfjellet, poenget med posten var hennes meldinger. Jeg kan forsikre deg at det ikke er min atferd som er problematisk i denne relasjonen. Det er nok ikke så synd i henne som du tror. HI Anonymkode: 79ee2...090 Du fremstiller deg selv på en veldig dårlig måte, og det er jo det vi som svarer går ut i fra. Så enten så er det du som er dårlig til å forklare og legge frem saken her, eller så er det du som ikke ser din egen oppførsel oppi dette. Anonymkode: ebf32...aca Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443644-n%C3%A5r-kan-noen-anmeldes-for-trakassering/page/2/#findComment-150022167 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 24. oktober 2023 #34 Del Skrevet 24. oktober 2023 Det er jo i utgangspunktet litt urimelig å ikke la henne kontakte deg så lenge du skylder henne penger. Jeg kjenner heller ikke til hele avtalen dere har inngått, men om du har latt leieinntekter gå til oppussing fremfor henne, så har du vel brutt din del? Du har jo da hatt mulighet til å betale, men valgt å la det være. Trakasserende språk er uansett ikke greit. Om du har mye av det, ville jeg uansett ha anmeldt. Be henne holde seg til saken, og ellers ha et voksent språk. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443644-n%C3%A5r-kan-noen-anmeldes-for-trakassering/page/2/#findComment-150022168 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2023 #35 Del Skrevet 24. oktober 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Hva med å leie ut og sette hele leieinntekt på konto så det vokser raskere enn du egt kan spare til ellers? Kan hende hun da på et punkt vil ha pengene, når hun kan få et større drypp av gangen. La det stå og vokse, på ett eller annet punkt må hun jo få penger uansett. Hun er forøvrig den urimelige her. Egne foreldre forventer man mer av. Anonymkode: e68d4...7e6 Det er planen nå så jeg kan gi henne større summer når jeg har spart opp. Ja man forventer mer av sine foreldre, men dessverre er dette et mønster jeg har sett før. Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Du fremstiller deg selv på en veldig dårlig måte, og det er jo det vi som svarer går ut i fra. Så enten så er det du som er dårlig til å forklare og legge frem saken her, eller så er det du som ikke ser din egen oppførsel oppi dette. Anonymkode: ebf32...aca Ja det kan hende at jeg ikke er så flink, jeg var ikke ute etter å fremstille meg selv så bra. Det var mer en forklaring i korte trekk hva som har skjedd, altså grunnen til meldingene og hvorfor vi er uenige. I grunn er det min egen feil for å velge å stole på henne med huskjøp. Dette er ei dame som var utro med min far, lurte han til å signere separasjon med argumentet økonomi mens han studerte for så å gå igjennom med slilsmisse. Hun tvang så meg og min søster til å flytte 150 mil vekk med sin nye flamme for selv å følge sine drømmer, og solgte barndomshjemmet vårt. Jeg var vekk derfra innen 6 mnd, flytta tilbake til mormor og morfar. Hun kuttet all kontakt med meg etter dette, fordi jeg gikk min egen vei. Jeg var 15 år. Hun prøvde forøvrig også å lure til seg barnetrygden som jeg skulle hatt helt til bestemoren min ringte og stramma henne opp. Da kutet hun kontakt med henne også. Inni mellom alt dette drev hun og den nye typen på å trakasserte min far på samme måte som hun driver med meg nå. Hun ringte til og med barnevernet å forsøkte å melde han for tafsing på meg og søsteren min for å ta han. Saken ble selvsagt henlagt, men min far har sagt i ettertid at var det ikke for søskene sine (som og fikk sin dose av min mor) så hadde han tatt livet sitt. Nå har hun begynt med meg, og jeg vil ikke la meg trakassere slik. Derfor spurte jeg om råd her inne om noen vet hvordan det fungerer med politiet og det å få henne til å stoppe før det går lengre enn bare meldinger. Så jeg ba henne stoppe sende meg mld så jeg har noe å gå på om hun ikke gir seg, da meldingene hun sender ikke er konstruntive men ute etter å ødelegge og såre. HI Anonymkode: 79ee2...090 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443644-n%C3%A5r-kan-noen-anmeldes-for-trakassering/page/2/#findComment-150022172 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2023 #36 Del Skrevet 24. oktober 2023 Var du ikke enebarn……? Anonymkode: 7b841...d09 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443644-n%C3%A5r-kan-noen-anmeldes-for-trakassering/page/2/#findComment-150022181 Del på andre sider Flere delingsvalg…
HvittHus Skrevet 24. oktober 2023 #37 Del Skrevet 24. oktober 2023 Jeg tror det beste du kan gjøre er å ta opp saken i konfliktrådet igjen. Om du anmelder henne for trakassering vil saken uansett havne hos konfliktrådet slik jeg kjenner systemet. Fram til da ville jeg gitt henne en siste melding om at ved neste ufine melding fra hennes side, blir det blokkering på alle kanter. Har du snudd alle steiner når det gjelder pengene du skylder? Oppsøkt flere banker for å prøve å refinansiere? Har du besteforeldre/far som evnt kan hjelpe deg? Uansett bør du leie ut leiligheten og det fort. Legg all energi inn i å få leiligheten ferdig slik at du kan få inntekter defra. Så vil neste mekling hos konfliktrådet vise om hun godtar en nedbetaling. Å selge huset i det markedet som er nå er iallefall ikke smart og vil trolig ende med at du taper penger. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443644-n%C3%A5r-kan-noen-anmeldes-for-trakassering/page/2/#findComment-150022182 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2023 #38 Del Skrevet 24. oktober 2023 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Var du ikke enebarn……? Anonymkode: 7b841...d09 Min søster døde for noen år siden. HvittHus skrev (9 minutter siden): Jeg tror det beste du kan gjøre er å ta opp saken i konfliktrådet igjen. Om du anmelder henne for trakassering vil saken uansett havne hos konfliktrådet slik jeg kjenner systemet. Fram til da ville jeg gitt henne en siste melding om at ved neste ufine melding fra hennes side, blir det blokkering på alle kanter. Har du snudd alle steiner når det gjelder pengene du skylder? Oppsøkt flere banker for å prøve å refinansiere? Har du besteforeldre/far som evnt kan hjelpe deg? Uansett bør du leie ut leiligheten og det fort. Legg all energi inn i å få leiligheten ferdig slik at du kan få inntekter defra. Så vil neste mekling hos konfliktrådet vise om hun godtar en nedbetaling. Å selge huset i det markedet som er nå er iallefall ikke smart og vil trolig ende med at du taper penger. Veldig gode tips, tusen takk. Jeg har lite lyst å blande inn politiet, så kanskje å blokkere henne er veien å gå. Men om jeg ikke får fred ser jeg ingen annen råd. Jeg har spurt 4 forskjellige banker, avsalg hos alle. Som enslig med 2 unger er det et vanskelig å få mere lån dessverre. Ingen i familien har nok å låne meg, jeg har ikke spurt men de har sagt de gjerne skulle om de kunne. så min beste mulighet er å få leid ut fort som fy og spare opp til å betale henne tilbake. Det har vært en forsikringssak på kjøkkenet i leiligheten som er ferdig, så nå holder vi kun på med noe maling og listverk i stue og soverom for å få det til å se litt fint ut. HI Anonymkode: 79ee2...090 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443644-n%C3%A5r-kan-noen-anmeldes-for-trakassering/page/2/#findComment-150022193 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 24. oktober 2023 #39 Del Skrevet 24. oktober 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det er planen nå så jeg kan gi henne større summer når jeg har spart opp. Ja man forventer mer av sine foreldre, men dessverre er dette et mønster jeg har sett før. Ja det kan hende at jeg ikke er så flink, jeg var ikke ute etter å fremstille meg selv så bra. Det var mer en forklaring i korte trekk hva som har skjedd, altså grunnen til meldingene og hvorfor vi er uenige. I grunn er det min egen feil for å velge å stole på henne med huskjøp. Dette er ei dame som var utro med min far, lurte han til å signere separasjon med argumentet økonomi mens han studerte for så å gå igjennom med slilsmisse. Hun tvang så meg og min søster til å flytte 150 mil vekk med sin nye flamme for selv å følge sine drømmer, og solgte barndomshjemmet vårt. Jeg var vekk derfra innen 6 mnd, flytta tilbake til mormor og morfar. Hun kuttet all kontakt med meg etter dette, fordi jeg gikk min egen vei. Jeg var 15 år. Hun prøvde forøvrig også å lure til seg barnetrygden som jeg skulle hatt helt til bestemoren min ringte og stramma henne opp. Da kutet hun kontakt med henne også. Inni mellom alt dette drev hun og den nye typen på å trakasserte min far på samme måte som hun driver med meg nå. Hun ringte til og med barnevernet å forsøkte å melde han for tafsing på meg og søsteren min for å ta han. Saken ble selvsagt henlagt, men min far har sagt i ettertid at var det ikke for søskene sine (som og fikk sin dose av min mor) så hadde han tatt livet sitt. Nå har hun begynt med meg, og jeg vil ikke la meg trakassere slik. Derfor spurte jeg om råd her inne om noen vet hvordan det fungerer med politiet og det å få henne til å stoppe før det går lengre enn bare meldinger. Så jeg ba henne stoppe sende meg mld så jeg har noe å gå på om hun ikke gir seg, da meldingene hun sender ikke er konstruntive men ute etter å ødelegge og såre. HI Anonymkode: 79ee2...090 Oi, hun høres ikke akkurat ut som mother of the year nei😬 Lykke til, jeg håper du får ordnet opp i dette så du slipper å stå i gjeld til henne, bokstavelig talt😅 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443644-n%C3%A5r-kan-noen-anmeldes-for-trakassering/page/2/#findComment-150022203 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2023 #40 Del Skrevet 24. oktober 2023 Anonym bruker skrev (14 timer siden): Nå har vi avtalt 2 ganger at hun vil få sine penger når jeg selger huset, når jeg velger å selge det. For å nettopp slippe å selge hjemmet til ungene, dette var hun enig i. Jeg kan ikke bare snu på flisa når hun driver å skal ha penget tilbake når det passer henne? Hun var klar over at det ikke nødvendigvis bare tok et år eller to. Hun er ikke medlåntaker, jeg overyok lånet men har ikke råd å ta ut beløpet hun har i huset. Uansett vat spørsmålet mitt vedrørende trakassering, ikke penger? HI Anonymkode: 79ee2...090 Hvor lenge er det siden du overtok huset? Anonymkode: 559b6...6bb Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443644-n%C3%A5r-kan-noen-anmeldes-for-trakassering/page/2/#findComment-150022211 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Danida Skrevet 24. oktober 2023 #41 Del Skrevet 24. oktober 2023 Denne tråden bør ryddes for avsporinger, for her var det mange IDIOTISKE svar som ikke har relevans. HI lurer ikke på om avtalen hennes holder vann. Det vet hun at den gjør. Hun lurer ikke på om hun bør behandle sin mor bedre eller hvordan hun skal finansiere morens økonomiske krav, for ingen av delene er aktuelt. HI; du kan be henne la være å kontakte deg, forby henne å kontakte ungene og melde henne for brudd på privatlivets fred om hun fortsetter. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443644-n%C3%A5r-kan-noen-anmeldes-for-trakassering/page/2/#findComment-150022223 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2023 #42 Del Skrevet 24. oktober 2023 Skal jeg tippe har din mor en eller annen personlighetsforstyrrelse, Hi. Hun er åpenbart ikke stabil. Selv om mange tydeligvis ikke greide å forstå dette, så var det åpenbart allerede fra hovedinnlegget ditt. Dette bekrefter også det siste du skrev om noen av historien bak. Du har det rettslige i orden. Ang. din mor tror jeg ikke noe egentlig vil hjelpe, for hun vil ikke endre seg. Har hun mail? I så fall ville jeg skrevet en mail til henne og vist til avtalene dere har, at de er juridisk bindende, som hun allerede vet og som også er bekreftet av Konfliktrådet. At avtalen var at hun skulle bo billig og så få penger når du solgte. Hun valgte selv å flytte ut, noe hun selvfølgelig har all rett til å gjøre, men at det ikke endrer resten av avtalen dere har. Ville videre skrevet at siden hun selv valgte å flytte ut, og bryte den delen av avtalen, så kommer du nå leie ut leiligheten. Da vil du sette av penger hver måned som skal gå til nedbetaling av det du skylder henne, (sett av til henne det beløpet hun sparte på å bo hos deg, ikke hele husleien, i tilfelle kostnader skulle komme uforberedt - skjer ingenting, så kan de etterhvert gå inn i potten til moren din). Derfor ber du henne nå bekrefte skriftlig om hun enten vil ha 1. et månedlig beløp (som du nevner) fra deg, som trekkes fra lånet du skylder henne, eller om hun 2. vil vente slik at hun får hele lånet tilbakebetalt når du enten har spart opp beløpet eller har solgt huset. Og at du må ha et skriftlig svar fra henne innen f.eks. 1. desember. (da har du tid til å bli ferdig med leiligheten og få inn leietaker) Om hun velger månedlig utbetaling fra deg, da skriver du at beløpet vil bli betalt dato xx hver måned, fra og med xx.xx.år. Videre ville jeg vist til at du heretter kun kommer til å svare på skriftlige henvendelser fra henne, da alt bråket hun har skapt det siste året er skadelig for dine barn, og at du fra nå av må prioritere å beskytte dem, og at du forventer at hun respekterer dette og ikke kommer til å kontakte deg eller dine barn på noen som helst annen måte. Og gjerne også at hvis hun ikke respekterer dette vil du anse det som trakassering, og du må ta saken videre. Så kan du ev. sende henne en sms hvor du skriver at du har sendt henne en mail, og at mail blir kommunikasjonsmetode i fremtiden, at om hun vil deg noe, så må hun kontakte deg via din mail. Ellers tror jeg det vil være nyttig for deg å få timer på familievernkontoret alene, for å diskutere hvordan du kan håndtere din ustabile mor fremover, for det er tøft å forholde seg til en så ustabil person som henne. For dessverre er det liten grunn til å tro at hun vil respektere at du setter slike grenser som jeg har skissert. Og bryter hun dine grenser, så vil du ha bevis i form av meldinger, oppringninger og ev. annet - slik at det blir lettere å ev. få et besøksforbud. ❤️ Ps... du kan heller ikke se bort fra at hun kan komme til å spre stygge rykter om deg, eller vil melde deg til barnevernet også. Barnevernet vil nok bare konkludere med at du gjør det eneste rette når du nå beskytter barna dine fra en så ustabil person som din mor. Stygge rykter kan du møte med en stoisk ro, bare si at hun har en mangeårig historie med å fortelle løgner om sine nærmeste, og at det hun sier om andre sier mer om henne enn om de hun snakker stygt om eller setter ut løgner om. Og så bytter du bare rolig tema med den du da snakker med. F.eks. "...de hun snakker stygt om eller setter ut løgner om. Men du, jeg hørte at... hvordan går det?" Får du folk til å snakke om seg selv glemmer de som regel andre ting. Anonymkode: 17ab0...bc2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443644-n%C3%A5r-kan-noen-anmeldes-for-trakassering/page/2/#findComment-150022405 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå