Gå til innhold

Bruke fin klær når man skal bort til folk med hunder

Anbefalte innlegg

Mitt største nei nei er strømpebukser.. da små/store hunder hopper og revner dem.. ja jeg er uheldig som har venner/familie med hunder som ikke har lært fra seg disse usjarmerende vanene. Sist nyttår så fort jeg og min mann gikk inn hos broren hans har jeg 2 små hoppende hunder på meg som gjorde at strømpebuksa revna og de var nye også og vondt gjorde det med deres skarpe klør🥲

enten vurderer jeg og bruke noe bukse i år når vi skal bort der jul/nyttår.. vil jo ikke se tacky ut men orker ikke tanken på å få nye strømpebukser ødelagte av ivrige hunder. Tingen er at jeg ser at meste av kvinnene som går der har på seg fin kjoler men lagt merke at deres tights og strømpebukser også har revne merker..  kan man i det hele tatt kle seg fin ut hos folk som har slike hunder? 

Anonymkode: 3f355...4f4

Fortsetter under...

Tenker at du bør holde deg hjemme. Du hater hunder, og venner og families hunder er dårlig oppdratt, samt at de elsker å terge deg. Best for alle parter at du blir hjemme. 

Anonymkode: 45738...37a

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Å herre! Er det mulig å komme på så mye styr med å kjenne folk som har hund? Det er faktisk godt gjort. 

Anonymkode: 222b3...fa4

Er mange som har hunder ja. I min krets 

Annonse

Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Tenker at du bør holde deg hjemme. Du hater hunder, og venner og families hunder er dårlig oppdratt, samt at de elsker å terge deg. Best for alle parter at du blir hjemme. 

Anonymkode: 45738...37a

Hater ikke hunder bare liker ikke å bli hoppet på å slikket på av dem🤞 kan godt være rundt en veloppdratt hund. Men vanskelig å unngå når det er familie eller mannen sin familie. Venner møter vi av og til i cafe

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har aldri tenkt på at det er et problem engang.

Anonymkode: 2b706...8b9

Jeg tror nok mange ikke synes det er stas å bli hoppet på av andres hunder og få strømpebuksene/tights revna av en ivrig hund. 

Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Bruker utelukkende turbukse. 
Og forstår ikke hvorfor folk har hund når de ikke klarer å dressere dem. 

Anonymkode: c1b2c...1cb

Skjønner jeg heller meg ikke på.. en hund har det bedre når de er dressert og lærer grenser en ikke..

Hvis det egner seg med fine klær, så har jeg selvsagt på meg fine klær, uavhengig av om det er hund dit vi skal eller ikke. Har aldri opplevd å få klærne mine ødelagt av en hund.

Anonymkode: 03d3e...d2b

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Jeg tror nok mange ikke synes det er stas å bli hoppet på av andres hunder og få strømpebuksene/tights revna av en ivrig hund. 

Jeg har aldri tenkt på at det er et problem fordi jeg aldri har fått ødelagt strømpebukse av en ivrig hund, selv om de hopper og herjer.

Anonymkode: 2b706...8b9

Annonse

Sitter og lurer på hvilke strømpebukser du egentlig kjøper.

Vi har hund som er hoppende glad når jeg kommer hjem etter å ha vært ute en tur. At klør ødelegger noen strømpebukser har jeg aldri opplevd 

Anonymkode: ca1c9...254

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Sitter og lurer på hvilke strømpebukser du egentlig kjøper.

Vi har hund som er hoppende glad når jeg kommer hjem etter å ha vært ute en tur. At klør ødelegger noen strømpebukser har jeg aldri opplevd 

Det er «jeg hater hund» typen. 

Anonymkode: 97ddc...a5d

Altså, hvor mange innlegg er det mulig å lage om å ikke like hunder, eller at folk har hunder? Du begynner faktisk å bli så ivrig med disse innleggene dine nå at du i framtiden vil kunne bli husket som "hun som hatet hunder", når noen oppretter tråder over hvem man husker fra tidligere, i samme kategori som oppkastdamen osv.

Uansett, jeg har virkelig aldri opplevd dette som noe problem. Her har de fleste jeg besøker hund, og jeg har aldri opplevd ødelagte klær. Nå har vi selv fått hund også, og med unntak av noen måneder da hun var liten valp og bet hull nederst på genserermene til yngste, har hun aldri ødelagt klærne til hverken oss eller gjester. Hun vil gjerne hilse når noen kommer på besøk, hvis de synes det er greit, men etter noen sniff er hun fornøyd og legger seg på plassen sin igjen. 

Anonymkode: a6e5b...208

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Foreslår du blir hjemme og aldri mer omgås mennesker med hunder når du hater hunder så mye. 

Eller mennesker i det hele tatt. Det virker litt tungt, det hele.

Jeg ser for meg gjesten som står og kviner med armene i været og nekter hilse på en hund som tror dette er en lek og blir ivrigere og ivrigere 🙈

Jeg tenker at du har to muligheter, enten hilser du på hunden med hendene dine, så blir den ferdig med deg og ingen klær blir ødelagt

Eller du er ærlig med vertskapet om at du er redd hunder og ikke liker å få de så tett på så de holder dem borte fra deg.

Jeg har hund, og dr gjestene som digger hunder og gjerne omtrent legger seg på gulvet for å hilse, leke og herje med hunden legger jeg ingen begrensninger på hunden når kommer, jeg lar de styre på. Men jeg har også venner som ikke liker hund, og som er allergiske, og da holder jeg selvfølgelig hunden borte, om nødvendig i et annet rom.

Jeg mistenker at du dobbeltkommuniserer her, for du sier i de utallige trådene dine også at du liker hunder, men....

Fortell helt klart at du ikke liker dem, eller at du er redd dem, så kanskje det blir tatt litt hensyn.

Jeg har virkelig aldri opplevd at hunder har raknet strømpebukser altså, og jeg omgås mye bikkjer.

Anonymkode: d9569...2ca

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Bli hjemme. Du liker ikke hundene, og familien gjør ikke noe for å holde dem borte eller dressere dem. Da hadde jeg ikke tatt meg bryet med å besøke disse menneskene.

Anonymkode: a5764...d92

Som de alle fleste hundefolk... De kan ikke adressere dem. De ser heller ikke at det er noe galt at hunden oppfører seg slik. Folk med hund er egentlig litt dumme for å si det pent. 

Anonymkode: ab549...83d

Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Som de alle fleste hundefolk... De kan ikke adressere dem. De ser heller ikke at det er noe galt at hunden oppfører seg slik. Folk med hund er egentlig litt dumme for å si det pent. 

Anonymkode: ab549...83d

Bra forsøk på trolling. Og bare i tilfelle du mener det - stakkars deg. 

Selv om strømpebuksa revner så får du neppe noen hjerteligere velkomst av noen andre. Ta på ei billig strømpe og ha en ekstra i veska! I verste fall får dere sitte med revna strømper, da er dere i hvertfall i flertall! 
Du kan jo prøve å sette deg ned på huk, som regel hopper de vel kun i starten av besøket. 

Endret av Twintipp
Twintipp skrev (29 minutter siden):

Selv om strømpebuksa revner så får du neppe noen hjerteligere velkomst av noen andre. Ta på ei billig strømpe og ha en ekstra i veska! I verste fall får dere sitte med revna strømper, da er dere i hvertfall i flertall! 
Du kan jo prøve å sette deg ned på huk, som regel hopper de vel kun i starten av besøket. 

Er ikke helt enig med deg, hunder er flokkdyr, og kommer det noen på besøk som eierne (sjefen for flokken) godtar vil hunden se på dem som en del av flokken, men alle i en flokk behøver ikke å komme like godt overens.
Hunder er veldig på dette med blikkontakt og kroppsspråk, og dersom man setter seg på huk er det en måte å si at man skal bli venner siden blikket kommer nærmere hunden og man åpner for å hilse. Da kan hunden finne på å oppsøke deg flere ganger i løpet av kvelden noe jeg ikke tror HI vil ønske.
Det man kan gjøre er å snu ryggen til hunden og ignorere den når den prøver å hilse når man kommer. Da vil man fortelle hunden at man ikke ønsker å ha noe med den å gjøre

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Bruker utelukkende turbukse. 
Og forstår ikke hvorfor folk har hund når de ikke klarer å dressere dem. 

Anonymkode: c1b2c...1cb

Turbukse i juleselskap?

Anonymkode: a5764...d92

Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Er ikke helt enig med deg, hunder er flokkdyr, og kommer det noen på besøk som eierne (sjefen for flokken) godtar vil hunden se på dem som en del av flokken, men alle i en flokk behøver ikke å komme like godt overens.
Hunder er veldig på dette med blikkontakt og kroppsspråk, og dersom man setter seg på huk er det en måte å si at man skal bli venner siden blikket kommer nærmere hunden og man åpner for å hilse. Da kan hunden finne på å oppsøke deg flere ganger i løpet av kvelden noe jeg ikke tror HI vil ønske.
Det man kan gjøre er å snu ryggen til hunden og ignorere den når den prøver å hilse når man kommer. Da vil man fortelle hunden at man ikke ønsker å ha noe med den å gjøre

Ok. Som du sikkert skjønner har jeg ikke hund selv😜. Men ja, stemmer sikkert det du sier. Bare trist å overse dem og da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...