Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2023 #1 Skrevet 23. oktober 2023 Hjeeeelp! I perioder har jeg masse munnskold, som, litt avhengig av plassering, gjør helt latterlig vondt. Jeg har selvsagt googlet og diskutert dette med tannlegen, men jeg har ikke funnet noe som funker helt. Har testet sånn gel fra apoteket, og OralMedic (det funker noen ganger, men ikke alltid - noen ganger føles det som om det blir verre faktisk). Bruker kun Zendium tannkrem, om jeg forsøker vanlig tannkrem blir det enda verre. Jeg spiser normalt sunt. Jeg har hatt dette siden jeg var barn, så det er ikke noe nytt, men jeg tror kroppen min reagerer dårligere på det ettersom jeg blir eldre. Nå føler jeg meg nesten syk her jeg sitter og verker i munnen. Er det noen som har prøvd noe som virker? Anonymkode: 524c2...d62
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2023 #2 Skrevet 23. oktober 2023 Jeg har det i perioder. og det er virkelig en plagsom greie. Legen min sa at det kunne hjelpe med multivitaminer og nå har jeg vært bedre en lang periode, men om det ville blitt bedre av seg selv eller om det er vitaminene aner jeg ikke. Anonymkode: 4c076...d7f
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2023 #3 Skrevet 23. oktober 2023 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Jeg har det i perioder. og det er virkelig en plagsom greie. Legen min sa at det kunne hjelpe med multivitaminer og nå har jeg vært bedre en lang periode, men om det ville blitt bedre av seg selv eller om det er vitaminene aner jeg ikke. Anonymkode: 4c076...d7f Takk for svar! Hvilke vitaminer tar du? Anonymkode: 524c2...d62
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2023 #4 Skrevet 23. oktober 2023 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Takk for svar! Hvilke vitaminer tar du? Anonymkode: 524c2...d62 Multivitaminer skriver hun. Anonymkode: 8d1c1...e47
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2023 #5 Skrevet 23. oktober 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Takk for svar! Hvilke vitaminer tar du? Anonymkode: 524c2...d62 Vitamin B kan hjelpe. Anonymkode: d8d8c...919
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2023 #6 Skrevet 23. oktober 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Multivitaminer skriver hun. Anonymkode: 8d1c1...e47 Ja, det så jeg. Men det finnes flere typer. Anonymkode: 524c2...d62
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2023 #7 Skrevet 23. oktober 2023 Sluttet ned tannkrem som inneholder såpe (f.eks colgate). Bruker Sensodyne eller zendium. Fungert strålende for både meg og gubben. Fikk tips om dette av tannlegen. Anonymkode: 03fc5...333
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2023 #8 Skrevet 23. oktober 2023 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Takk for svar! Hvilke vitaminer tar du? Anonymkode: 524c2...d62 Vanlige multivitaminer fra matbutikken. Husker ikke navnet og er dessverre ikke hjemme akkurat nå. Anonymkode: 4c076...d7f
MarshOfDecay Skrevet 24. oktober 2023 #9 Skrevet 24. oktober 2023 Jeg får after om jeg spiser sterk mat. Kanskje du kan se på om det er noe slikt som er årsaken? Ikke nødvendigvis sterk mat, men noe annet som du spiser som gir deg aftene?
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2023 #10 Skrevet 25. oktober 2023 Har du prøvd Cosylan? Bruk flaske med blå og hvit etikett. Den er flytende og smaker høgg, men er absurd effektiv. Egentlig er den ment for bruk etter operasjoner i munnen ol. for å hindre betennelser, men den funker fjell på munnskåld også. Da pleier jeg ikke å skylle hele munnen, pga. smaken (og man skal være forsiktig med å ikke bruke den for mye/ofte), men fukte en q-tips godt og presse mot der det er vondt i 30-60 sekunder. Jeg gjør det på kvelden etter tannpuss og like før jeg legger meg, og da er munnskåldet el. omtrent helt bra igjen dagen etter. Mann og barn bruker det også med like godt resultat. Anonymkode: ff204...905
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2023 #11 Skrevet 25. oktober 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Har du prøvd Cosylan? Bruk flaske med blå og hvit etikett. Den er flytende og smaker høgg, men er absurd effektiv. Egentlig er den ment for bruk etter operasjoner i munnen ol. for å hindre betennelser, men den funker fjell på munnskåld også. Da pleier jeg ikke å skylle hele munnen, pga. smaken (og man skal være forsiktig med å ikke bruke den for mye/ofte), men fukte en q-tips godt og presse mot der det er vondt i 30-60 sekunder. Jeg gjør det på kvelden etter tannpuss og like før jeg legger meg, og da er munnskåldet el. omtrent helt bra igjen dagen etter. Mann og barn bruker det også med like godt resultat. Anonymkode: ff204...905 *Brun flaske Anonymkode: ff204...905
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2023 #12 Skrevet 25. oktober 2023 MarshOfDecay skrev (13 timer siden): Jeg får after om jeg spiser sterk mat. Kanskje du kan se på om det er noe slikt som er årsaken? Ikke nødvendigvis sterk mat, men noe annet som du spiser som gir deg aftene? Det kan tenkes, men sterk mat er det neppe, for det spiser jeg så sjelden. Oppdaget at jeg ved en feiltakelse har kjøpt Zendium fresh & white i stedet for den klassiske, så kan hende det er derfor jeg har noen ekstra vonde akkurat nå. Anonym bruker skrev (4 timer siden): Har du prøvd Cosylan? Bruk flaske med blå og hvit etikett. Den er flytende og smaker høgg, men er absurd effektiv. Egentlig er den ment for bruk etter operasjoner i munnen ol. for å hindre betennelser, men den funker fjell på munnskåld også. Da pleier jeg ikke å skylle hele munnen, pga. smaken (og man skal være forsiktig med å ikke bruke den for mye/ofte), men fukte en q-tips godt og presse mot der det er vondt i 30-60 sekunder. Jeg gjør det på kvelden etter tannpuss og like før jeg legger meg, og da er munnskåldet el. omtrent helt bra igjen dagen etter. Mann og barn bruker det også med like godt resultat. Anonymkode: ff204...905 Nei, det har jeg ikke prøvd, og skal definitivt prøve! Takk for tips! Anonymkode: 524c2...d62
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2023 #13 Skrevet 25. oktober 2023 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Har du prøvd Cosylan? Bruk flaske med blå og hvit etikett. Den er flytende og smaker høgg, men er absurd effektiv. Egentlig er den ment for bruk etter operasjoner i munnen ol. for å hindre betennelser, men den funker fjell på munnskåld også. Da pleier jeg ikke å skylle hele munnen, pga. smaken (og man skal være forsiktig med å ikke bruke den for mye/ofte), men fukte en q-tips godt og presse mot der det er vondt i 30-60 sekunder. Jeg gjør det på kvelden etter tannpuss og like før jeg legger meg, og da er munnskåldet el. omtrent helt bra igjen dagen etter. Mann og barn bruker det også med like godt resultat. Anonymkode: ff204...905 Cosylan er mot hoste Anonymkode: b34d0...66c
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2023 #14 Skrevet 25. oktober 2023 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Cosylan er mot hoste Anonymkode: b34d0...66c Jeg regner med at hun mente Corsodyl. Anonymkode: 524c2...d62
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2023 #15 Skrevet 25. oktober 2023 Zendium er noe jeg anbefaler på det sterkeste, når jeg bruker den har jeg ikke en eneste afte, men om jeg glemmer å kjøpe så kommer de tilbake med en gang. Prøv zendium altså, helt fantastisk Anonymkode: 9d490...7ed
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2023 #16 Skrevet 25. oktober 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg regner med at hun mente Corsodyl. Anonymkode: 524c2...d62 Ja, det stemmer, her rotet jeg nok sammen navnene. Beklager! Anonymkode: ff204...905
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2023 #17 Skrevet 25. oktober 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Zendium er noe jeg anbefaler på det sterkeste, når jeg bruker den har jeg ikke en eneste afte, men om jeg glemmer å kjøpe så kommer de tilbake med en gang. Prøv zendium altså, helt fantastisk Anonymkode: 9d490...7ed Ja, jeg bruker kun zendium, slik jeg skrev i HI. Anonymkode: 524c2...d62
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2023 #18 Skrevet 25. oktober 2023 G.u.m afta clear munnskyll er kjempebra! Det finnes forskjellige produkter i serien. Har prøvd mye, men for meg hjalp denne veldig godt Anonymkode: 128b1...02b
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2023 #19 Skrevet 25. oktober 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): G.u.m afta clear munnskyll er kjempebra! Det finnes forskjellige produkter i serien. Har prøvd mye, men for meg hjalp denne veldig godt Anonymkode: 128b1...02b Takk for svar! Jeg har akkurat testet den gel-varianten, men jeg fikk den ikke til å henge fast liksom? Den skled på en måte av. Det svei skikkelig også. Visste ikke at det fantes munnskyld også, skriver det på lista! Anonymkode: 524c2...d62
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå