Gå til innhold

Så frekke folk her inne!

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg forholder det til admin skrev om at de som har vært her lenge skjønner hvem som er under anonyme fordi de kjenner igjen brukere. Også hva brukere med brukernavn har skrevet, at de svarer og plusser de dem kjenner fordi det er mest naturlig. Det holder. 

Anonymkode: 45bf0...5e7

Jeg tror nok du har misforstått hva admin skriver. Uansett hvor lenge man har vært her, kan man ikke med sikkerhet vite hvem som er bak anonym. Men i visse tråder hvor det er gjentakende kverulering og en spesifikk formulering, kan man gjerne gjette seg til hvilket nick som står bak.

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (På 24.10.2023 den 15.06):

Enig. Jeg kom i 2005 og tenker som du. 

Men det er stadige bølger av enkeltindivider som skal bruke et anonymforum til å rense seg fra alle sine traumer og problemer, da; eller fortelle om absolutt alt de opplever i livet sitt. Hun som skrev og skrev om oppkast og at hun ikke ville ha mors hånd på pannen når hun kastet opp som barn. Hun som holdt brannøvelser og ga oss detaljerte timelister og beskrivelser av hor mye de 8 barna hennes jobbet i familiefirmaet og hvilke retter de serverte i barnebursdag. Ribsern, som terroriserte forumet helt til navnet hans ble sensurert og nå bare forekommer som blåbærkratt. Hun som ville overbevise alle om at Breiviks attentat var verre enn 2.verdenskrig, og et par fyrer som søkte bevis for at "alle kvinner egentlig er lesbiske". Så har vi henne som vil ha kjæreste i Tyrkia og som i et par år brukte dette forumet som utslagsvask for hver eneste tanke og frustrasjon hun hadde. Hun som aldri svarte annet enn "slutt og klage, ingenting og klage for" (sic) og hun som bare vil vite hvor mange venner andre har og hvor mye greiere de er enn hennes egne venner, som sender snap for å gjøre henne misunnelig! Hvis de i det hele tatt sender snap, da. Det blir feil enten de sender eller lar være. Så har vi henne som heldigvis har begynt å grassere på Kvinneguiden og kan gnage der om svigersøsteren som ikke lar være å feire jul med henne og familien som ikke lar henne sove til 12 i påsken, og så har vi gående en som ikke liker hunder, ikke liker gjester som dropper kostymet eller gjester som styrer musikken, ikke liker brukte ting til nye barn og som alt i alt vil fortelle oss om hver eneste bitteliten aversjon hun føler - særlig den med hundene. Igjen og igjen hundene. Og ikke minst, hun som hater at folk spiser hotellfrokost og som har oppnevnt seg selv til forumfrelser, der hun vil "lære oss å tenke". Gudskjelov er hun så usaklig at hun jevnlig er utvist, og da er det fred noen uker. 

phhuhhh....

Anonymkode: 66cfb...1ec

*Miss Marple* skrev (1 time siden):

Jeg må jo si at det vel er de som klager over andre brukere over fem sider som er de minst hyggelige her. 

Stort sett er forumet et hyggelig sted. Blir det for mye kverulering tar jeg meg en pause. 

Forumet er stort sett et hyggelig sted? 

I kommentaren over begynner en bruker som åpenbart har vært her i flere år å dra inn enkeltbrukere som tydeligvis har vært et problem her. Så følger flere gamle brukere på med flere eksempler på enkelt-brukere... "og ja, og husker du den og den, og du glemte henne og han og...kniis" 

Er det sånn dette forumet er et hyggelig sted? At de gamle og trofaste brukerne latterliggjør de som har forsvunnet herfra? Hvem er dette forumet et hyggelig sted for?  

Før dette er det også flere tydeligvis gamle travere som er enig med trådstarter. Det går dermed fra vindt til verre når det blir trukket inn enkeltbrukere med både brukernavn og gjenkjennende karakteristikker. 

Når akkurat dette skjer, så er det faktisk ikke så rart at vi er flere som tenker at det er en klikk som styrer på her. De er ikke de snille og greie vet du, akkurat som en sier. De er bare sammensveiset og er enige sammen mot dem som ikke er en av klikken. Alle ser her hvem som plusser hvem. Alle her ser hvem som støtter hverandre og at de samme går mot enkelte. 

Dette kaller du er hyggelig sted. Hvem er det hyggelig for? 

Tenk om en av dere gamle traverne hadde skrevet : Vent. Kanskje vi ikke skal latterliggjøre tidligere brukere og ta dette litt på alvor? Hvilket inntrykk gir vi egentlig i denne tråden nå, når vi faktisk viser at det vi skriver "LETT KAN TOLKES SOM MOBBING?" Bør vi sitte litt på hendene våre i fem minutter? 

Det kunne blitt en tråd som KUNNE blitt mer konstruktiv. Istedenfor får vi som reagerer på oppførselen spørsmål om hvorfor vi er på et forum vi hater? 

Dere syns jo det er et hyggelig sted, så da kan jo resten egentlig bare forsvinne herfra. Ikke sant? 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

I kommentaren over begynner en bruker som åpenbart har vært her i flere år å dra inn enkeltbrukere som tydeligvis har vært et problem her. Så følger flere gamle brukere på med flere eksempler på enkelt-brukere... "og ja, og husker du den og den, og du glemte henne og han og...kniis" 

Er det sånn dette forumet er et hyggelig sted? At de gamle og trofaste brukerne latterliggjør de som har forsvunnet herfra? Hvem er dette forumet et hyggelig sted for?  

Før dette er det også flere tydeligvis gamle travere som er enig med trådstarter. Det går dermed fra vindt til verre når det blir trukket inn enkeltbrukere med både brukernavn og gjenkjennende karakteristikker. 

Når akkurat dette skjer, så er det faktisk ikke så rart at vi er flere som tenker at det er en klikk som styrer på her. De er ikke de snille og greie vet du, akkurat som en sier. De er bare sammensveiset og er enige sammen mot dem som ikke er en av klikken. Alle ser her hvem som plusser hvem. Alle her ser hvem som støtter hverandre og at de samme går mot enkelte. 

Tenk om en av dere gamle traverne hadde skrevet : Vent. Kanskje vi ikke skal latterliggjøre tidligere brukere og ta dette litt på alvor? Hvilket inntrykk gir vi egentlig i denne tråden nå, når vi faktisk viser at det vi skriver "LETT KAN TOLKES SOM MOBBING?" Bør vi sitte litt på hendene våre i fem minutter? 

Det kunne blitt en tråd som KUNNE blitt mer konstruktiv. Istedenfor får vi som reagerer på oppførselen spørsmål om hvorfor vi er på et forum vi hater? 

Dere syns jo det er et hyggelig sted, så da kan jo resten egentlig bare forsvinne herfra. Ikke sant? 

Stort sett et hyggelig sted, ja. Derfor er jeg her. Hadde jeg mistrivdes hadde jeg jo ikke giddet det.  Jeg tar kun ansvar for det jeg selv skriver. 

*Miss Marple* skrev (2 minutter siden):

Stort sett et hyggelig sted, ja. Derfor er jeg her. Hadde jeg mistrivdes hadde jeg jo ikke giddet det.  Jeg tar kun ansvar for det jeg selv skriver. 

Men poenget er at det er flere her, og de som ignorerer det som lett kan tolkes som mobbing har ikke noe ansvar for å si : hei vent. Er dette ok? 

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Det er et hyggelig sted for de som ikke må på død og liv krangle og kverulere om alt mulig.

Anonymkode: 1f387...f64

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Du er her jo helt frivillig, ingen som tvinger deg. Hvorfor ikke finne deg et forum som passer deg bedre fatter jeg ikke. Jeg liker meg ikke på kvinneguiden, da er jeg ikke der inne heller. Jeg lager heller ikke klageinnlegg over at andre brukere ikke hopper etter min pipe der inne.

Annonse

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Det er et hyggelig sted for de som ikke må på død og liv krangle og kverulere om alt mulig.

Er det et hyggelig sted for de som ramser opp enkelt- brukere på en måte som LETT KAN TOLKES SOM MOBBING mens de ikke får kritikk for det? Er det en liten mulighet for at når brukere viser en sånn holdning at å skrive slike ting gjør at andre får piggene litt ut og dermed blir oppfattet som kverulanter? Det er jo slett ikke alle som trekker på skuldrene og tenker at de kun tar ansvar for seg selv når det er andre mennesker i en gruppe? 

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Du er her jo helt frivillig, ingen som tvinger deg. Hvorfor ikke finne deg et forum som passer deg bedre fatter jeg ikke. Jeg liker meg ikke på kvinneguiden, da er jeg ikke der inne heller. Jeg lager heller ikke klageinnlegg over at andre brukere ikke hopper etter min pipe der inne.

Dette er fraskrivelse av ansvar. Problemet er at det er frekke mennesker her som også skriver kommentarer og innlegg som lett oppfattes som mobbing. DET er problemet her. Vi som protesterer er faktisk ikke det. 

*Miss Marple* skrev (2 timer siden):

Jeg må jo si at det vel er de som klager over andre brukere over fem sider som er de minst hyggelige her

Stort sett er forumet et hyggelig sted. Blir det for mye kverulering tar jeg meg en pause. 

Som om det er samme bruker som klager på hele 5 sider, noe det selvsagt ikke er!

Du innrømmer jo selv at du tar deg pauser fordi det blir for mye kverulering!

Anonymkode: 3d38e...641

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Som om det er samme bruker som klager på hele 5 sider, noe det selvsagt ikke er!

Du innrømmer jo selv at du tar deg pauser fordi det blir for mye kverulering!

Anonymkode: 3d38e...641

Det er heller ikke klaging over 5 sider. Det er flere kommentarer fra brukere som både forsvarer ukulturen og stiller spørsmål på spørsmål om hvorfor vi som reagerer ikke heller kan slutte å være her.

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Er det et hyggelig sted for de som ramser opp enkelt- brukere på en måte som LETT KAN TOLKES SOM MOBBING mens de ikke får kritikk for det? Er det en liten mulighet for at når brukere viser en sånn holdning at å skrive slike ting gjør at andre får piggene litt ut og dermed blir oppfattet som kverulanter? Det er jo slett ikke alle som trekker på skuldrene og tenker at de kun tar ansvar for seg selv når det er andre mennesker i en gruppe? 

Dere blir oppfattet som kverulanter fordi dere er kverulanter.

Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Det hørtes ut som en strålende ide! Dagens beste ide faktisk. Det virker som du blir krenket av alt, og kanskje du ikke har godt av å være her? 

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Dere blir oppfattet som kverulanter fordi dere er kverulanter.

Jeg har forklart, begrunnet og stilt spørsmål. Jeg har også skrevet her at jeg ikke har mot noen enkeltpersoner. Jeg skriver om en ukultur her, og jeg protesterer også når jeg oppfatter at noe er feil med både argumenter og eksempler. 

Jeg har ikke skrevet noe sted : dere mobber fordi dere er mobbere. Dere er frekke fordi dere bare er det. 

DU er den som er kverulant her nå. Svaret ditt er ikke annet enn en ytring uten annen hensikt enn å være uenig. 

Annonse

Anonym bruker skrev (På 10.11.2023 den 16.43):

Så admin vet at alle gamle brukere skjønner det? Jeg vet at jeg ihvertfall ikke kjenner igjen skrivemåten til noen. @Admin stemmer det at du mener alle brukere som har vært her lenge kjenner igjen og skjønner hvem som er under anonym? Hvis du mener det, er jo det en gedigen spekulasjon. Stemmer påstanden ....5e7 kommer med? 

Anonymkode: ba4cc...276

Siterer meg selv her, for dette er noe jeg oppriktig lurer på. @Admin

Anonym bruker skrev (På 10.11.2023 den 21.52):

Og hvis du er på et utested og mannfolka driver og tafser på deg, og du ikke liker det, så er dette DITT problem, ikke sant? Du kan jo bare gå et annet sted, problem løst!

Anonymkode: 8e792...d73

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Og hvis du er på et utested og mannfolka driver og tafser på deg, og du ikke liker det, så er dette DITT problem, ikke sant? Du kan jo bare gå et annet sted, problem løst!

Det er ingen som mobber, det er ikke klikker, "gamle brukere" kjenner ikke igjen alle som skriver som ab og liker innleggene til hverandre.  

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det er ingen som mobber, det er ikke klikker, "gamle brukere" kjenner ikke igjen alle som skriver som ab og liker innleggene til hverandre.  

Du skjønte ikke at det var argumentet jeg angrep?

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

En så dum sammenligning gidder jeg ikke å svare på engang.

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Siterer meg selv her, for dette er noe jeg oppriktig lurer på. @Admin

Det var ikke snakk om hvor lenge brukerene hadde vært her som gjorde at de kjente igjen de anonyme, men at noen brukere har gjenkjennende måter å skrive på f.eks alltid liten forbokstav, aldri avsnitt, samme skrivefeil i alle innlegg, gjentagende spesielle temaer  o.l. Det er ikke noe som er unikt med dette forumet heller, men noe jeg ser på alle mine,  samt også andre anonyme utenlandske forum.

Admin skrev (6 minutter siden):

Det var ikke snakk om hvor lenge brukerene hadde vært her som gjorde at de kjente igjen de anonyme, men at noen brukere har gjenkjennende måter å skrive på f.eks alltid liten forbokstav, aldri avsnitt, samme skrivefeil i alle innlegg, gjentagende spesielle temaer  o.l. Det er ikke noe som er unikt med dette forumet heller, men noe jeg ser på alle mine,  samt også andre anonyme utenlandske forum.

Takk, det var da enda godt. 

Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Det er sånn det ender opp.

Jeg fikk nettopp beskjed om at jeg bare kunne forlate forumet fordi;

"J eg skjønner ikke hvorfor du er her inne når du hater forumet og  omtrent alle brukerene, noe du forteller omtrent daglig."

Jeg vet at det ikke stemmer, fordi jeg er her bare i perioder. Men i de periodene er det det samme hver gang. Det er den harde kjerne som skremmer vekk alle nye. 

Hvordan er det i det hele tatt mulig?

Jeg tror det er todelt;

1. Man sitter og ler av ting som skjedde her inne i 2013 eller mimrer om gamle brukere og hendelser, har en intern humor med en lysestake og honkle eller noe. Holder man det slik, så sikrer man seg at de som holder ut og som er lojale, har en nokså begrenset kapasitet. 

2. Dermed er det også enkelt å overbevise gjengen om at alle som ikke tenker likt, som den samme personen. Det er bare én person som ikke liker dette forumet, sier de, og hvis to stykker sier det samme, så er det fremdeles én person, bare med to brukere. Kom igjen, få denne ene personen ut!

For min del har dette forumet blitt noe jeg bruker som tidtrøyte og avledning innimellom. Men det er ganske spesielt å se hvordan dette forumet er et kongen på haugen-forum, med et knippe eldre damer som styrer det hele. Det var en tråd om alderen til de her inne, da var snittalderen på 45-50 et sted, brorparten var over 40. Det i seg selv sier det meste om hvor lite velkommen nye mennesker er her inne. 

Anonymkode: 939e2...490

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det er sånn det ender opp.

Jeg fikk nettopp beskjed om at jeg bare kunne forlate forumet fordi;

"J eg skjønner ikke hvorfor du er her inne når du hater forumet og  omtrent alle brukerene, noe du forteller omtrent daglig."

Jeg vet at det ikke stemmer, fordi jeg er her bare i perioder. Men i de periodene er det det samme hver gang. Det er den harde kjerne som skremmer vekk alle nye. 

Hvordan er det i det hele tatt mulig?

Jeg tror det er todelt;

1. Man sitter og ler av ting som skjedde her inne i 2013 eller mimrer om gamle brukere og hendelser, har en intern humor med en lysestake og honkle eller noe. Holder man det slik, så sikrer man seg at de som holder ut og som er lojale, har en nokså begrenset kapasitet. 

2. Dermed er det også enkelt å overbevise gjengen om at alle som ikke tenker likt, som den samme personen. Det er bare én person som ikke liker dette forumet, sier de, og hvis to stykker sier det samme, så er det fremdeles én person, bare med to brukere. Kom igjen, få denne ene personen ut!

For min del har dette forumet blitt noe jeg bruker som tidtrøyte og avledning innimellom. Men det er ganske spesielt å se hvordan dette forumet er et kongen på haugen-forum, med et knippe eldre damer som styrer det hele. Det var en tråd om alderen til de her inne, da var snittalderen på 45-50 et sted, brorparten var over 40. Det i seg selv sier det meste om hvor lite velkommen nye mennesker er her inne. 

Anonymkode: 939e2...490

Hvorfor tenker du at damer over 40 ikke ønsker nye mennesker velkommen på generell basis? 

Jeg har vært her i 10 år og har aldri sett noe til disse gjengene det kommer beskyldninger om med jevne mellomrom. Hvordan kan det bli en gjeng når de fleste skriver anonymt? Går du kanskje i din egen felle når du antar at det er de samme som kommenterer på det du skriver?

Anonymkode: a2acc...72c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...