Gå til innhold

Er det innafor å ta med oss brus i bursdagen?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvis dere må ha med eget så synes jeg dere kan ta med ugjennomsiktige drikkeflasker, at det ikke er så tydelig. 
Men dere klarer vel de timene med vann? 

Men det må også sies at søsteren din høres meget spesiell ut som bare tenker på egne ønsker på sånne dager. Det burde være noe for alle.

Anonymkode: 35e39...4da

Syns hun er litt spesiell ja men kun har sukkerfri brus på i bursdag,konfirmasjon,julaften osv. Å hun vet at fem av gjestene heller drikker vann enn å drikke sukkerfri brus.

Takk for tips :)

Anonymkode: 8f92f...67d

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (58 minutter siden):

Jeg hadde lett tatt med meg brus selv til familie og nære venner. Men mest av alt synes jeg at søsteren din burde sørge for brus til dere også. Vi drikker ikke brus med kunstige søtningsstoffer - rett og slett fordi vi synes at det smaker høgg, men vi sørger likevel alltid å ha sukkerfri brus i huset om vi får gjester som vi vet at foretrekker det. - Så sender vi heller restene med dem hjem sånn at vi slipper å helle det ut.

Så mitt svar er JA. Det er helt innafor. Det er faktisk innafor hos folk man ikke kjenner så godt også. Da kan man jo bare si som det er "Jeg tok med litt brus, for det er ikke alle som er så sære som oss og bare drikker brus med sukker" eller noe sånn. 

Anonymkode: b84c6...bb1

Bra noen er enig med oss :) Den setningen må jeg låne,den var ikke dum!

Pobie skrev (5 minutter siden):

Det er snakk om søsteren din her. Hadde tatt med det jeg selv liker å drikke. Overhodet ikke noe problem. 

Når foreldrene mine en sjelden gang har familiebesøk som er kanskje to ganger i året,så prøver hun også å påvirke at vi ikke skal ha brus. Det blir litt dumt når flertallet ønsker brus de få gangene vi er hos foreldrene våres på middag. 

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Er det et problem å drikke vann? 

Anonymkode: dabdb...4d2

Kake og vann passer jo kjempe godt sammen... Nei ikke akkurat! I en bursdag burde alle få noe godt å drikke,så da burde det ikke være noe problem å ta med egen drikke.

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Syns hun er litt spesiell ja men kun har sukkerfri brus på i bursdag,konfirmasjon,julaften osv. Å hun vet at fem av gjestene heller drikker vann enn å drikke sukkerfri brus.

Takk for tips :)

Det høres meget spesielt ut 😳 Jeg setter alltid fram noe så alle har noe de liker, det tror jeg er en vanlig oppførsel. Du får krysse fingrene for at søsteren din ikke blir veganer eller noe 😂

Anonymkode: 35e39...4da

Annonse

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Nei det blir for dumt. Dere får presse ned sukkerfri den tiden det varer eller vann. Herregud. 

Anonymkode: 8c316...f4c

Jeg tåler ikke sukkerfritt. Syns det er dårlig av vertsskapet å ikke ha et bedre utvalg. 

Anonymkode: 12a65...70b

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Er du så redd/fremmed for din egen søster at du ikke kan ta det opp med henne?

Anonymkode: 74801...10e

Det er ikke uvanlig at det er konflikter i nær familie. Høres ut som vertskapet er vanskelig. 

Jeg hadde tatt med meg drikke. 

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Jeg tåler ikke sukkerfritt. Syns det er dårlig av vertsskapet å ikke ha et bedre utvalg. 

Du tåler ikke rent vann?

Anonymkode: ab89c...495

Blop skrev (9 timer siden):

Jeg tenker at det burde være såpass med toleranse og raushet at ingen hever et øyebryn om dere tar med brus. Hvorfor skal man drikke vann fordi man ikke drikker sukkerfri brus? Det er heller dårlig vertskap når man ikke kan tilby gjestene et valg.  

Det er på linje med folk som tar med seg vin i selskap til noen som vil beskytte ungene sine mot alkohol og derfor serverer saft.

Hvis det bare var en praktisk årsak til at de serverte "feil" brustype, ville det ikke vært så ille, men når vertskapet har tatt et prinsipielt standpunkt er det råfrekt å bryte det, med vilje, i deres hus.

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Kake og vann passer jo kjempe godt sammen... Nei ikke akkurat! I en bursdag burde alle få noe godt å drikke,så da burde det ikke være noe problem å ta med egen drikke.

Det er jo ikke noen krise. Er man tørst, er vann det sol hjelper mest. Uansett

Anonymkode: dabdb...4d2

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Det er mer dårlig av vertskapet å kun servere det de selv drikker og ikke tenke på gjestene, enn at gjester tar med egen drikke. 

Helt enig! Vi er ikke kresne på brus med sukker,da liker vi alt egentlig. Men sukkerfri brus klarer ingen av oss,da drikker vi heller vann.

Annonse

Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Du tåler ikke rent vann?

Alle tåler tent vann. Så da kan man jo egentlig droppe både brus, te og kaffe, så kan alle drikke vann?

Anonymkode: 1eeb1...ba5

Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Det er på linje med folk som tar med seg vin i selskap til noen som vil beskytte ungene sine mot alkohol og derfor serverer saft.

Hvis det bare var en praktisk årsak til at de serverte "feil" brustype, ville det ikke vært så ille, men når vertskapet har tatt et prinsipielt standpunkt er det råfrekt å bryte det, med vilje, i deres hus.

Det er virkelig ikke det samme. Man blir ikke synlig påvirket av vanlig brus vs lettbrus. Hvis man tar med en liten flaske til seg selv påvirker det overhodet ikke barna. Man kan ikke "skjerme" barna mot å *se* at andre drikker vanlig brus. I alle dager. 

Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Sammenligner du brus med sukker og alkohol? Den var ny. Du vet det er stor forskjell på de to?

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg er helt enig med deg. En kanskje søkt sammenlikning med alkohol, men det siste; om dette er et prinsipielt valg er det virkelig ikke ok å bryte dette i deres selskap og hus.

Anonymkode: ec8b0...a1c

Pobie skrev (2 timer siden):

Det er virkelig ikke det samme. Man blir ikke synlig påvirket av vanlig brus vs lettbrus. Hvis man tar med en liten flaske til seg selv påvirker det overhodet ikke barna. Man kan ikke "skjerme" barna mot å *se* at andre drikker vanlig brus. I alle dager. 

Har du for vane å bryte andres prinsipper i deres hjem?

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det er da på ingen måte sammenlignbart. 

MissSaigon skrev (9 minutter siden):

Ja, det er innafor. Det er jo tjukkeste slekta det er snakk om, og et bursdagsselskap. I konfirmasjon eller bryllup hadde jeg ikke tatt med noe. 

Folk må selv få velge hva som serveres i selskap. Å ta med eget bare fordi 'liker ikke' er veldig spesielt, og frekt når et standpunkt fra vertskapet er tatt.

Om hi spør søsteren på forhånd om det er greit å ta med egen brus og får ja er det selvsagt annerledes enn å bare troppe opp med flaskene under armen.

Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Folk må selv få velge hva som serveres i selskap. Å ta med eget bare fordi 'liker ikke' er veldig spesielt, og frekt når et standpunkt fra vertskapet er tatt.

Om hi spør søsteren på forhånd om det er greit å ta med egen brus og får ja er det selvsagt annerledes enn å bare troppe opp med flaskene under armen.

Som sagt så mener jeg at det er andre regler når man besøker nærmeste slekt enn når man er gjester hos andre. 

Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Hadde du ment det samme om det bare ble servert sukkerholdig brus til maten i et selskap?

Anonymkode: 1eeb1...ba5

MissSaigon skrev (45 minutter siden):

Ja, det er innafor. Det er jo tjukkeste slekta det er snakk om, og et bursdagsselskap. I konfirmasjon eller bryllup hadde jeg ikke tatt med noe. 

I konfirmasjon tok vi  selvsagt ikke med noe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...