Gå til innhold

Jeg, sosialdemokraten, begynner å miste viljen til å betale skatt

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Har han høy pensjon, så er det jo fordi han har hatt høy lønn. Han skal vel ikke straffes for at du kanskje ikke har så høy lønn.

Anonymkode: fbf33...0e1

Han hadde ikke spesielt høy lønn relativt sett. Han var lærer. Jeg unner ham absolutt pensjonen, men jeg unner også de som er lærere i dag å slippe økonomiske problemer, og jeg unner generasjonen som kommer etter oss en mulighet til å komme inn på boligmarkedet. 

Anonymkode: f17ce...ae6

Fortsetter under...

Jeg har mistet denne viljen for lenge siden. Politikerne tar inn så mye penger at de kunne for lengst utført de samfunntjenestene vi behøver.

Nå kreves det inn utallige MILLIARDER skatt for ting fellesskapet ikke har noe ansvar for. Som globale miljøtiltak og innvandring fra fjerne strøk. Det har ingen ting med norsk velferd å gjøre. Så lenge vi bruker mange milliarder til å gjøre fremmedkulturelle om til materialister, og på regnskoger på andre siden av jordkloden, er det en skam at norsk helsevesen mangler penger. Pengene er der i stort monn, det er bare politikerne som prioriterer fullstendig feil. Vi skal bidra globalt, men etter en brøk som er fornuftig mtp folketall og geografi, vi skal ikke være hovedsponsor for regnskoger i Brasil, og viktigste støttespiller for nasjoner på andre siden av jordkloden.

Anonymkode: e5669...5e1

Dette vil ikke jeg betale skatt for å finansiere. Norge blir en genetisk søppelplass med alt av hjelpetrengende fra snart hele verden, mens de som skaper noe flytter til Sveits. Vi lokker til oss de som ikke er i stand til å skape noe i livet, og støter vekk de som skaper verdier for samfunnet. Velferdsstaten må krympes til et minimum, hvis ikke er det ingen ende på denne plyndringen av en naiv norsk befolkning. 1000 flyktninger i uka fra Ukraina.. fra før kommer det en jevn strøm fra Midt-Østen og Afrika. Dette gjør at vi må betale mange milliarder mer i skatt. Bare språkproblemene er nok til at dette er et umulig regnestykke. Tolker, sosialkuratorer, veiledere, tilrettelegging, lønnstilskudd og ikke minst alle praktiske problemer som oppleves fra andre siden, dvs oss som skal "bruke" innvandreres minimale kompetanse i hverdagen... vi kan ikke late som at dette ikke koster skjorta lenger. Regnestykkene må fram på forsiden av avisene. Ikke kamufleres. Dette er en historisk skandale. Vi skal hjelpe, men vi skal ikke rasere huset vårt. Det gjør vi nå.

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/8JM2d2/naa-strammer-hun-til

Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Dette vil ikke jeg betale skatt for å finansiere. Norge blir en genetisk søppelplass med alt av hjelpetrengende fra snart hele verden, mens de som skaper noe flytter til Sveits. Vi lokker til oss de som ikke er i stand til å skape noe i livet, og støter vekk de som skaper verdier for samfunnet. Velferdsstaten må krympes til et minimum, hvis ikke er det ingen ende på denne plyndringen av en naiv norsk befolkning. 1000 flyktninger i uka fra Ukraina.. fra før kommer det en jevn strøm fra Midt-Østen og Afrika. Dette gjør at vi må betale mange milliarder mer i skatt. Bare språkproblemene er nok til at dette er et umulig regnestykke. Tolker, sosialkuratorer, veiledere, tilrettelegging, lønnstilskudd og ikke minst alle praktiske problemer som oppleves fra andre siden, dvs oss som skal "bruke" innvandreres minimale kompetanse i hverdagen... vi kan ikke late som at dette ikke koster skjorta lenger. Regnestykkene må fram på forsiden av avisene. Ikke kamufleres. Dette er en historisk skandale. Vi skal hjelpe, men vi skal ikke rasere huset vårt. Det gjør vi nå.

Genetisk søppelplass? 

Jeg er massivt uenig med deg, men den innstillingen og det språket der bør du revurdere FLUKSENS.

Anonym bruker skrev (På 22.10.2023 den 18.16):

De beste skatteyterne rømmer landet fordi gevinsten ikke er god nok og intencivende ikke er effektive nok, for å beholde dem i landet. Kommunistisk tanke bidrar ikke til at folk gidder å yte en innsats om de ikke belønnes for det. Om alle ekstrainntekter og goder forsvinner ut i skatteintet mister man drivkraften. Dette er en runddans og påvirker alle, også gjennom (manglende) innbetalt skatt fordelt på alle. "Yt etter evne, få etter behov" fungerer bare til en viss grad. Du trenger fortsatt kapitalistisk tanke for å fremme drivkraft og et ønske om å skape arbeidsplasser for å drive arbeidslinja fremover. Denne arbeidslinja rævkjører denne og foregående regjeringer med åpne øyne - og bryr seg ikke. 

Anonymkode: 9d3b7...945

Du blander visst "drivkraft og et ønske om å skape arbeidsplasser" med "ønsket om å tjene penger".

Hvis du lever i en illusjon om at en Ap/Sp-regjering har en "kommunistisk tanke", så gjenstår det veldig mye lesing på lista di...

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Genetisk søppelplass? Så du støtter Hitler?

Annonse

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Jeg har mistet denne viljen for lenge siden. Politikerne tar inn så mye penger at de kunne for lengst utført de samfunntjenestene vi behøver.

Nå kreves det inn utallige MILLIARDER skatt for ting fellesskapet ikke har noe ansvar for. Som globale miljøtiltak og innvandring fra fjerne strøk. Det har ingen ting med norsk velferd å gjøre. Så lenge vi bruker mange milliarder til å gjøre fremmedkulturelle om til materialister, og på regnskoger på andre siden av jordkloden, er det en skam at norsk helsevesen mangler penger. Pengene er der i stort monn, det er bare politikerne som prioriterer fullstendig feil. Vi skal bidra globalt, men etter en brøk som er fornuftig mtp folketall og geografi, vi skal ikke være hovedsponsor for regnskoger i Brasil, og viktigste støttespiller for nasjoner på andre siden av jordkloden.

Du tenker at det er de fattige i Sør som "får" noe av oss...? 
Dersom u-hjelp ble motregna av reell i-hjelp, ville du og mange med det fått et grundig hakeslepp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...