Gå til innhold

Dere som jobber inne og tråkker hele dagen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Joggesko med god demping, også bytter jeg til lunsj. Altså skal man ikke gå i samme sko hele dagen, midt på dagen bør man bytte. Jeg har to par sko på jobb, og bytter halvveis.

Akkurat nå har jeg et par fra Sketchers og et par fra New Balanse.

Dempingen i joggesko er tråkket ned etter et visst antall timer, min erfaring er at de bør byttes en gang i året. Jeg varierer litt på merker, men god demping er stikkordet. I fjor hadde jeg også et par fra Mizuno som jeg også var veldig fornøyd med. Jeg har prøvd Hoka også, siden så mange skrøt av dem, men de passer ikke foten min så godt og har elendig kvalitet så de kjøper jeg ikke igjen.

De fleste merker har sko i flere prisklasser, og de rimeligste har ikke den beste dempingen dessverre, men jeg kjøper ofte på salg ved sesongbytte og tjener inn noen penger der.

Anonymkode: 2e5b9...0de

Gaitline er ikke like fine og kule som hoka, men de er mye bedre både på komfort og kvalitet. Har kule sokker istedenfor. Kjøp deg kompresjonsstrømper på stottestrompen.no, det hjelper også på slitne ben.

Anonymkode: 942ae...1a1

Anonym bruker skrev (57 minutter siden):

Gaitline er ikke like fine og kule som hoka, men de er mye bedre både på komfort og kvalitet. Har kule sokker istedenfor. Kjøp deg kompresjonsstrømper på stottestrompen.no, det hjelper også på slitne ben.

Anonymkode: 942ae...1a1

Jeg synes tvert imot. Hoka er ikke like fine og kule som Gaitline. Så gikk for Gaitline og elsker dem.

Anonymkode: c29e4...f81

Annonse

Takk for tips. Jeg skal bytte jobb fra kontorjobb der jeg tasser rundt i tøfler til en jobb der jeg skal tråkke mye, men også stå stille i perioder. Etter prøverunde i helgen har jeg så vondt under føttene at det verker i knærne også. Spesielt i helen. Må finne noe med puter eller kanskje såler også.

Anonymkode: 920fd...448

Bruker kun sketchers arch fit. Eneste som fungerer for meg. Men de er dårlig kvalitet dessverre. Hadde mefisto for en god del år siden de holdt i mange år og var skikkelig kvalitet finner de dessverre ikke lenger. 

Anonymkode: 6dc29...a18

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Takk for tips. Jeg skal bytte jobb fra kontorjobb der jeg tasser rundt i tøfler til en jobb der jeg skal tråkke mye, men også stå stille i perioder. Etter prøverunde i helgen har jeg så vondt under føttene at det verker i knærne også. Spesielt i helen. Må finne noe med puter eller kanskje såler også.

Hvis du er vant til lite tråkking, vil det være en stor overgang for beina uansett hvor gode sko du har. Det er ikje rart at du har vondt i føtter og knær! :)

Hvis du har anledning kan du ned fordel starte med å tilvenne beina til et høyere aktivitetsnivå. Gå lengre turer i ulendt terreng, gå i motbakker, gjør tåhev tre ganger om dagen,  og sørg for å tøye godt!

Anonymkode: 67707...c94

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvis du er vant til lite tråkking, vil det være en stor overgang for beina uansett hvor gode sko du har. Det er ikje rart at du har vondt i føtter og knær! :)

Hvis du har anledning kan du ned fordel starte med å tilvenne beina til et høyere aktivitetsnivå. Gå lengre turer i ulendt terreng, gå i motbakker, gjør tåhev tre ganger om dagen,  og sørg for å tøye godt!

Anonymkode: 67707...c94

Jeg går mye jeg. Og ofte. Men det er dette harde underlaget. Det er noe helt annet enn stier og skogsveier.

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Jeg går mye jeg. Og ofte. Men det er dette harde underlaget. Det er noe helt annet enn stier og skogsveier.

Og det er selvfølgelig stor forskjell på å gå en tur på ettermiddag eller helg - og det å stå og gå 8 timer i strekk en hel dag.

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Jeg tåler også godt toppturer og lange turer i terreng, men sliter med harde gulv. Hoka Bondi er best for mine føtter, knær og rygg. For å variere bruker jeg også Nike Air max og Hoka Clifton. 

Anonymkode: 2884a...755

Kamomille skrev (1 time siden):

Og det er selvfølgelig stor forskjell på å gå en tur på ettermiddag eller helg - og det å stå og gå 8 timer i strekk en hel dag.

Jeg er klar over det. Men det er det harde underlaget som er det store problemet her

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg tåler også godt toppturer og lange turer i terreng, men sliter med harde gulv. Hoka Bondi er best for mine føtter, knær og rygg. For å variere bruker jeg også Nike Air max og Hoka Clifton. 

Anonymkode: 2884a...755

Det et sånn det er for meg også. Går lange turer hver helg, og går ca 1,5 time 3-4 ganger i uken. Men etter 3-4 timer på harde gulv eller asfalt, så har jeg store smerter under føttene. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...