Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2023 #1 Skrevet 22. oktober 2023 Litt desperat nå. Fikk en biteskade for flere uler siden. Tenkte ikke mer over det, men har hatt av og på vondt i tannkjøttet rundt. Til min store fortvilelse oppdager jeg igår at den bakerste delen av tanna er løs. Er ikke redd for tannlege, men når jeg får høre at en implantat koster ca 40 000kr, noe jeg ikke har råd til slik situasjonen er nå så blir jeg helt fortvilet. Noen som har opplevd dette, kan noe om dette? Anonymkode: 0e95a...103
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2023 #2 Skrevet 22. oktober 2023 Noen ganger blir det betennelse i tannkjøttet og man trenger antibiotika Noen ganger blir roten ødelagt og tannen må trekkes Noen ganger blir roten litt skadet, men tannen fester seg igjen (det skjedde med datteren min) Noen ganger må tannen ut. Da kan man velge om man lar det bli et "hull" i rekken med tenner (kjenner flere sol har valgt det når det ikke er en fortann som ryker), en bro (sette inn en falsk tann som er festet i nabotennene, svigermor har det), eller et implantat. Uansett må du komme deg til tannlegen og få råd om din skade. Anonymkode: e481b...65c
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2023 #3 Skrevet 22. oktober 2023 Dette er det kun tannlegen som kan svare på. Er det tann langt bak vises det jo ikke så da er det ikke så farlig. Og bro er mye billigere enn stift. Anonymkode: 3b6df...449
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2023 #4 Skrevet 22. oktober 2023 Anonym bruker skrev (34 minutter siden): Litt desperat nå. Fikk en biteskade for flere uler siden. Tenkte ikke mer over det, men har hatt av og på vondt i tannkjøttet rundt. Til min store fortvilelse oppdager jeg igår at den bakerste delen av tanna er løs. Er ikke redd for tannlege, men når jeg får høre at en implantat koster ca 40 000kr, noe jeg ikke har råd til slik situasjonen er nå så blir jeg helt fortvilet. Noen som har opplevd dette, kan noe om dette? Anonymkode: 0e95a...103 Hvis det viser seg at implantat er beste behandling for akkurat din situasjon, så har mange tannleger delbetaling uten renter. Min tannlege foreslår selv å splitte og/eller forlenge fristen på faktura når det er over 3000-4000. PS: ved neste valg, som alle andre, stemmer jeg på det partiet som fremmer tannbehandling inn i den ordinære behandlingen, helt på trynet at nordmenn må betale for tannlegen fullpris .. Anonymkode: 8acce...f6b
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2023 #5 Skrevet 22. oktober 2023 Stifter og krone fikk jeg på samme skade. Kostet 16.000kr. Men du må nesten fikse det uansett. Anonymkode: 6813e...92f
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2023 #6 Skrevet 23. oktober 2023 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Stifter og krone fikk jeg på samme skade. Kostet 16.000kr. Men du må nesten fikse det uansett. Anonymkode: 6813e...92f Det var godt å høre. Det er mindre enn enn tannimplantat. Håper jeg kan få noe sånt. Tannlegetime idag👏🏻 Anonymkode: 0e95a...103
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2023 #7 Skrevet 23. oktober 2023 Jeg fikk kraftig betennelse i en tann , etter at almagan fyllingen hadde ødelagt den. Var 3 tanna bak og ingenting kunne reddes, endte med at jeg bare trakk den og står tomt nå. Etter dette kjøpte jeg forsikring som gjør at jeg vil ha råd til å sette inn ny tann viss det skulle bli nytt problem Anonymkode: 8be7f...b6a
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2023 #8 Skrevet 23. oktober 2023 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Jeg fikk kraftig betennelse i en tann , etter at almagan fyllingen hadde ødelagt den. Var 3 tanna bak og ingenting kunne reddes, endte med at jeg bare trakk den og står tomt nå. Etter dette kjøpte jeg forsikring som gjør at jeg vil ha råd til å sette inn ny tann viss det skulle bli nytt problem Anonymkode: 8be7f...b6a Mener du tredje tann telt bakfra. Synes det ikke når du ler/ smiler? Anonymkode: 0e95a...103
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2023 #9 Skrevet 23. oktober 2023 Beklager, tanna før visdomstanna, og nei det vises ikke når jeg smiler! Anonymkode: 8be7f...b6a
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2023 #10 Skrevet 23. oktober 2023 Anonym bruker skrev (13 timer siden): Det var godt å høre. Det er mindre enn enn tannimplantat. Håper jeg kan få noe sånt. Tannlegetime idag👏🏻 Anonymkode: 0e95a...103 Gikk det bra hos tannlegen? Anonymkode: 2bb62...526
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå