Gå til innhold

Frekke klassekontakter

Anbefalte innlegg

Det er lenge siden nå, heldigvis, men jeg husker når min gikk på barneskolen og klassekontaktene hadde arrangert temakveld om et eller annet. Dette var et helt frivillig opplegg på kvelden, om et for meg, helt uinteressant tema, og dessuten hadde jeg allerede planer den kvelden. Likevel var klassekontaktene frekke nok til å sende ut mail med krass beskjed at selv om man ikke brydde seg om å være med på temakvelden, så måtte man likevel "gjøre sin del" og møte opp med kake og kaffe. Jeg synes det var toppen på frekkhet! 

For det første så skulle temakvelden starte kl 18, så det var neppe lenge siden middag hos de fleste. Det var midt i uka, og da hverken lager eller spiser jeg kake, og hvorfor i huleste skulle jeg være forpliktet til å stille med catering på noe jeg ikke engang skulle være med på selv! Det er jo helt latterlig frekt å forsøke å kreve noe sånt. Men typisk oppførsel fra samtlige klassekontakter jeg har erfaring med.

Samme klassekontaktene forsøkte å kreve inn bidrag til klassekassen også. Det skulle være frivillig, men tonefallet avslørte at dersom du ikke betalte så var du gjerrig, usosial, en dårlig forelder osv. Flere hundre kroner per barn blir mye penger, men det var forsvinnende lite elevene fikk nyte godt av. Burde selvsagt krevd å se regnskap, men orket ikke støyen det hadde blitt... 

Flere som har opplevd dette?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443602-frekke-klassekontakter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Nei, opplever ikke våre klassekontakter slik og har heller ikke opptrådt sånn som klassekontakt selv. 

Jeg har ikke god råd. Er ikke den som bidrar mest til den frivillige klassekassa. Men får aldri inntrykk av at det er et problem. Ingen sure undertoner i påminnelser som legges ut. Jeg kunne så klart tolket en påminnelse om at klassekassa finnes som dårlig skjult kritikk til alle som ikke har bidratt så mye... Eller tolke det som nettopp en vennlig påminnelse i en travel hverdag. 

Anonymkode: 2d074...2fb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...