Gå til innhold

Noen som bor på Dombås her?

Anbefalte innlegg

Har ei datter på 18 år som har flyttet dit nå for å jobbe som lærling i  år. Er det feks en gruppe på fb sånn at hun kan komme i kontakt med andre ungdommer? Hun syns det er litt stille der og lite å finne på etter jobb.

Anonymkode: 516af...b3e

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

I Dombås heter det "i Dombås", ikke "på Dombås". Nei ingen her bor i Dombås (det er spurt av andre? før for ikke så lenge siden). Prøv på kvinneguiden?

Anonymkode: 63baf...8fb

Det heter "på Dombås", jo! 

Dombås er et ganske lite sted, og gudbrandsdøler er dessuten nokså trauste og ganske treige. (Joda, jeg er døl!) 

Idrett? Friluftsliv? 

Anonymkode: 842a7...42e

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Det heter "på Dombås", jo! 

Dombås er et ganske lite sted, og gudbrandsdøler er dessuten nokså trauste og ganske treige. (Joda, jeg er døl!) 

Idrett? Friluftsliv? 

Anonymkode: 842a7...42e

De gudbrandsdølene jeg kjenner er aktive, sosiale og livlige folk, så heller ikke her bør man anta at alle er like bare fordi de kommer fra samme geografiske område…?

Anonymkode: 4607e...52b

Det heter på Dombås ja. I Dovre kommune. 
Der er det få ungdommer i alderen som går på videregående/er lærlinger. Menge bor på hybel andre steder i den alderen. Og det er en kommune med få innbyggere. 

Treningssenteret kan være en arena. Eller melde seg som trener i idrett/andre fritidsaktiviteter for yngre barn for å i alle fall ha noe å ta seg til en kveld eller to i uka. Eller melde seg på frivilligsentralen. Må bare oppsøke det hun har interesse for enten det er håndarbeid, kor eller svømming. 
Og gå ut og ta en øl selvsagt. 

Anonymkode: cd6fc...8b6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...