Gå til innhold

Superundertøy til barn

Anbefalte innlegg

Jeg har en åtteåring som absolutt ikke vil bruke ullundertøy, så jeg må bite i det sure eplet og kjøpe superundertøy. Men også her må det da være kvalitetsforskjeller? Hva bør vi kjøpe? Jeg vil gjerne ha tips og høre fra folk med erfaringer. 

Anonymkode: b820f...4c8

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443568-superundert%C3%B8y-til-barn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Jeg har en åtteåring som absolutt ikke vil bruke ullundertøy, så jeg må bite i det sure eplet og kjøpe superundertøy. Men også her må det da være kvalitetsforskjeller? Hva bør vi kjøpe? Jeg vil gjerne ha tips og høre fra folk med erfaringer. 

Vi har kjøpt superundertøy fra sport outlet. Min 10 åring er veldig fornøyd med de settene.

Anonymkode: 23e7c...f0b

planteglede skrev (47 minutter siden):

Hvis du mener ulltøy som klør, så skjønner jeg ham godt. Men jeg har alltid kjøpt Pierre Robert og Janus til min, de klør ikke, og min elsker det tøyet. Superundertøy kjøper jeg ikke, det er for dyrt. Punktum. 

Du får fortelleåtteåringen min at disse ikke klør, hun mener nemlig at de gjør det.

Takk for alle ( andre) tips, dette høres ikke så vanskelig ut. Vi har en Sports outlet i nærheten, så jeg kan ta en tur innom der i ettermiddag. 

Annonse

planteglede skrev (1 time siden):

Hvis du mener ulltøy som klør, så skjønner jeg ham godt. Men jeg har alltid kjøpt Pierre Robert og Janus til min, de klør ikke, og min elsker det tøyet. Superundertøy kjøper jeg ikke, det er for dyrt. Punktum. 

Begge de to klør massevis hvis man ikke tåler ull. Det kan jeg love deg! 

Hvorfor skal du "bite i det sure eplet" fordi du må kjøpe superundertøy? Barn vokser fint opp uten ull! Mine har brukt bomull og superundertøy om hverandre og har aldri klagd over at de er kalde. 

Vi brukte stort sett fra Nordheim da de var barn, men det er moren år siden de vokste ut av størrelsene det, så usikker på om det fortsatt finnes. Det var billig og bra. 

Anonymkode: b4e3d...19c

Sønnen min klødde av alt, fordi vi kalte det ull. Ikke engang superundertøy kunne han bruke fordi jeg hadde omtalt det som ull en gang. Så det ble bomull da. Han ble aldri kald eller syk eller våt.  

Er vel ikke så mange av oss her inne som er vokst opp med ull heller så det går fint uten 

Anonymkode: 65d76...906

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Har hun prøvd bambus?

Anonymkode: 6688e...e82

Du vet at bambus i praksis er det samme som viskose og rayon? Kan være mykt og godt på huden, men ikke nødvendig vis bedre enn bomull om vinteren.

Anonymkode: ef3c1...348

planteglede skrev (4 timer siden):

Selvfølgelig klør det! Jeg får litt spader av folk som absolutt skal fortelle andre at ull ikke klør bare fordi de selv, barna el. ikke synes det klør. Er man sensitiv nok, slik jeg selv er, klør absolutt all ull. Og superundertøy er generelt sett mye billigere enn ull.

Anonymkode: b5c9b...85e

Annonse

Jeg er selv allergisk mot ull, og har to barn som også er det, da klør det. Husker jeg tok det på sønnen min en gang da han var 4 år og vi skulle gå til barnehagen. Tror vi hadde gått 500 meter da han begynte gråte fordi det var så vondt på lårene. Da vi kom til barnehagen og sjekket var huden helt rødflammet og hoven....

Det går helt fint å vokse opp i Norge uten ull altså, ingen "sure epler" det ;) Invester i vann og vindtett yttertøy så går det helt greit med bomull eller superundertøy innerst.

Superundertøy er heller ikke dyrere enn ull, skjønner ikke hvorfor noen tror det?

De eldste barna mine hadde superundertøy fra Pierre Robert, men det finnes ikke lenger tror jeg, tror de bare har ull nå. Synd for det var veldig fint.

Vi har noe superundertøy fra Sport Outlet og det er helt ok, men litt "lefsete" i fasongen. Ellers kjøper vi gjerne på salg utenom sesong på salg, f.eks på xxl og Stormberg. På stormberg har de flere prisklasser, og har alltid salg ved sesongskifte når de bytter litt farger og sånt. Veldig fornøyd med superundertøyet derfra.

https://www.stormberg.com/no/barn/undertoy/superundertoy

Anonymkode: 84b3a...617

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Selvfølgelig klør det! Jeg får litt spader av folk som absolutt skal fortelle andre at ull ikke klør bare fordi de selv, barna el. ikke synes det klør. Er man sensitiv nok, slik jeg selv er, klør absolutt all ull. Og superundertøy er generelt sett mye billigere enn ull.

Anonymkode: b5c9b...85e

Enig! Det var litt derfor jeg skrev det med det sure eplet, jeg antok at det kom til dukke opp noen som ville si at ull er så mye bedre, så jeg ville få fram at det ikke var et valg.

Og godt poeng med at de fleste voksne har vokst opp uten ullundertøy. Jeg vokste opp et kaldt sted og hadde ikke prøvd det en gang før jeg var over tjue. 

Vi rakk ikke butikk i dag, men det er lørdag i morgen, så da får vi nok ordnet det. TS.

Jeg kjøpte faktisk veldig godt på Europris. Men 7 åringen her har ikke brukt ullundertøy på flere år, de siste årene har han ikke brukt superundertøy heller. Er veldig varm av seg så det går fint med litt varme bukser, gensere og vinterdress. Vi bor i Rogaland, så ikke kaldeste vinterene. 

Anonymkode: a7eee...c14

planteglede skrev (8 timer siden):

Superundertøy får man jo stort sett mye billigere enn ulltøy fra Pierre Robert og Janus.

Anonymkode: 0c28e...cc6

planteglede skrev (9 timer siden):

Janus klør som bare det. 😭

Anonymkode: e9f81...bd1

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Ene min som ikke tåler ull bruker devold duo. Altså ull utenpå og bomull/syntetisk inni. All ull klør for meg også, og jeg bruker også det. 

Anonymkode: 44d5b...2fd

Klør du ikke av den ullkanten som er på innsiden ved håndleddet?

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ene min som ikke tåler ull bruker devold duo. Altså ull utenpå og bomull/syntetisk inni. All ull klør for meg også, og jeg bruker også det. 

Anonymkode: 44d5b...2fd

Av en eller annen idiotisk grunn er ullsiden brettet inn i vrangborden, så hverken jeg eller sønnen min kan bruke den.

Kjøpte en sånn overdel til sønnen min og det tok ikke lang tid før han spurte om jeg var sikker på at det ikke var ull... Han ble helt rødflammet rundt halsen og håndleddene.

Den hadde jo vært genial om de brettet den andre veien så man ikke fikk ullsiden inn noe sted

Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Av en eller annen idiotisk grunn er ullsiden brettet inn i vrangborden, så hverken jeg eller sønnen min kan bruke den.

Kjøpte en sånn overdel til sønnen min og det tok ikke lang tid før han spurte om jeg var sikker på at det ikke var ull... Han ble helt rødflammet rundt halsen og håndleddene.

Den hadde jo vært genial om de brettet den andre veien så man ikke fikk ullsiden inn noe sted

Jeg fatter ikke hvem som kom på en så dustete løsning, og jeg fatter ikke at det ikke blir gjort noe med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...