Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2023 #1 Skrevet 20. oktober 2023 Noen som kan anbefale meg en god symaskin? Trenger ikke noe avanserte greier, kommer til å bli brukt mest til å fikse på klær (må funke på elastisk stoffer) og sy enkle ting. Blir veldig glad for tips om en brukervennlig, enkel og ikke så dyr modell! Anonymkode: 43448...f2b
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2023 #2 Skrevet 20. oktober 2023 Vet ikke hva du mener er «dyrt» for en symaskin, men jeg kan anbefale Janome Easy Jeans - enkel, brukervennlig og robust maskin. Den har også elastisk søm (regner med du har brukt elastisk søm på vanlig symaskin før, ettersom det er et krav fra deg at symaskinen må ha?). Jeg har hatt min i over 15 år og det har aldri vært noe tull med den. ikke kjøp av de aller billigste ihvertfall. Anonymkode: 1ac23...f93
prekæs Skrevet 20. oktober 2023 #3 Skrevet 20. oktober 2023 Ser det rett som det er i bruktbutikker. Kjøpte en strøken Bernina for noen år siden. Jeg vet at de i underkant av 300 jeg ga er latterlig rimelig, for denne type maskin. Den er nok kanskje 40 år, men så lenge den er lite brukt, er den som ny og regne. Kanskje bedre enn dagens nye til og med.
amandine Skrevet 20. oktober 2023 #4 Skrevet 20. oktober 2023 Jeg vil også slå et slag for Janome Easy Jeans. Knallgod maskin med ekstra høyt løft på foten så du kan sy tykke stoff.
Himmel og hav Skrevet 20. oktober 2023 #5 Skrevet 20. oktober 2023 Jeg er veldig fornøyd med min Bernette Sew &Go 7.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2023 #6 Skrevet 21. oktober 2023 Jeg har denne https://www.somsenteret.no/bernina/116463/bernette-05-crafter-mekanisk-symaskin?gclid=EAIaIQobChMI5MCwk-mFggMVZAqiAx3jvAnlEAQYDCABEgKp1_D_BwE og er super fornøyd. Min Janome tok kvelden etter 25 år og siden jeg var så fornøyd med denne ville jeg ha noe lignende, men ikke til den prisen som Janome er nå. Denne er faktisk enda bedre å sy med. Farmor til mine barn syr mye og har intet mindre enn fire symaskiner. Underlock, overlock, noe fancy greier og så en gammel sak. Hun syns min er bedre så hver gang min datter er der for å sy tar hun med min. Den klarer det meste hennes fire maskiner gjør, utenom å brodere som den fancy greia hennes gjør. Min datter holder på å lære seg å redesigne tøy, også laget noe ifra bunn. Så selv om det å sy så mye tøy ikke er helt min greie, så har den plutselig blitt brukt til det. Det kan være noe å tenke over at du kanskje bør legge en tusenlapp ekstra i den, for hva ungene plutselig får lyst til eller hva du får lyst til i fremtiden vet du ikke helt. Det sitter også langt inne å kjøpe en ny om det er noe nytt du vil prøve og maskinen din ikke kan sy det. Jeg fikk min i bursdagsgave så ejg valgte den ikke selv, men mamma viste hva jeg brukter en symaskin til og litt hva jeg liker. Vi har en Janome på hytta. Fikk en som velkomstgave i en bokklubb en gang, så sikkert den billigste som finnes. Den er helt toppers, men den egner seg ikke til så mye mer enn å sy gardiner, sy opp noen bukser og igrunn bare småting som må fikses. Den er så lett at den ikke står stødig om du syr i litt tempo, ikke den peneste sømmen selv om det er helt greit. Så en topp maskin til hytta, store forventninger til den hadde vi ikke, men overraskende bra til å være så billig. Anonymkode: 4246d...0d9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå