Gå til innhold

Ferdig med å inkludere folk som aldri inkluderer og inviterer meg..

Anbefalte innlegg

Jeg trodde jeg hadde en go gjeng som hang og vi gjorde ting, de 4 har kjent hverandre 1-2 år før jeg begynte å «bli» en del av gjengen deres for 3 år siden. Helt til jeg fant ut at de har sin egen gruppechat jeg ikke er en del av :( jeg ble gode venner med 2 av disse og hun ene er bekjent, ble veldig god venninne med hun ene da kompis introduserte meg for  dem og vi 4 gjorde ting sammen.

Da fant kompisen min seg en kjæreste. Så han var ikke så tilgjengelig lenger. Og gruppa døde litt ut vil jeg si. Det var alltid snakk om å finne på noe men det ble aldri gjort.. og helt til jeg fant ut at «kompisen» min feiret bursdagen sin i sånn fornøyelsespark for 1 måned si og venninna mi mente at han hadde bare 4 gratis billetter når jeg hang med henne… Men de var 5 stk… det var bare jeg som ikke ble invitert.. :( derifra ga jeg opp. Og forlot gruppechatten fordi jeg er jo tydeligvis ikke en del av gjengen som jeg trodde og ble lei meg.. de 4 kan bare kose seg sammen, jeg slutter ikke å være venner med disse 2 andre men gir blaffen i gruppa og i og invitere resten.. 

beklager om det kom dårlig ut i skriften og noe ikke er forståelig men følte bare for å lufte det ut. Altså jeg vet at de 4 har kjent hverandre lenge før meg men synes det var for dårlig gjort :( 

Anonymkode: 48553...636

Fortsetter under...

Du bruker tid med hvem du vil. Det gjør de også. Noen ganger inkluderer ikke det deg, men den kjernen som var fra før. Og du inkluderer de to som du har god kontakt med. Det er helt udramatisk, jeg ser ikke at du skal slette deg fra felleschat av den grunn.

Anonymkode: 3adf9...573

Altså, du ble sur fordi noen i gjengen av og til gjør ting uten deg, men du kan gjøre ting med bare to av dem og da er det greit?

Den tanken med alle eller ingen slutter man med i løpet av barneskolen.

Som voksen blir man ikke alltid inkludert, og inkluderer ikke alltid alle selv heller. Det er helt greit.

Anonymkode: 81719...437

Annonse

Jeg er del av en såkalt gjeng på 4 personer. De er ikke de ENESTE jeg kjenner eller omgås, og de er heller ikke de eneste jeg har en gruppechat med, og de er heller ikke en enhet som ikke kan ta flere medlemmer opp i seg. 

Men de er de eneste 4 jeg fortsatt kjenner og omgås av dem som gikk i klassen min på videregående. Så der er noen erfaringer og et fellesskap der, som jeg ikke uten videre kan sette en ny person inn i. Og det vil være ting jeg kommer til å dele med disse 4, på den chatten, som ikke blir delt med andre (og som heller ikke er så relevant for andre.)

Hvis en annen jeg kjenner hadde bestemt seg for å "kutte meg ut" fordi jeg har denne chatten gående uten å innlemme flere i den, eller fordi jeg fortsatt gjør ting som bare skjer sammen med 3 andre forutbestemte personer, så hadde jeg ledd høyt og lenge. Hvilken relasjon jeg har til hvem er ikke noe som angår andre enn de som er del av relasjonen. Det blir nesten som å forlange at jeg må ligge med naboen fordi jeg ligger med mannen min og ikke kan gjøre forskjell på dem...  

Anonymkode: 37513...099

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Jeg er del av en såkalt gjeng på 4 personer. De er ikke de ENESTE jeg kjenner eller omgås, og de er heller ikke de eneste jeg har en gruppechat med, og de er heller ikke en enhet som ikke kan ta flere medlemmer opp i seg. 

Men de er de eneste 4 jeg fortsatt kjenner og omgås av dem som gikk i klassen min på videregående. Så der er noen erfaringer og et fellesskap der, som jeg ikke uten videre kan sette en ny person inn i. Og det vil være ting jeg kommer til å dele med disse 4, på den chatten, som ikke blir delt med andre (og som heller ikke er så relevant for andre.)

Hvis en annen jeg kjenner hadde bestemt seg for å "kutte meg ut" fordi jeg har denne chatten gående uten å innlemme flere i den, eller fordi jeg fortsatt gjør ting som bare skjer sammen med 3 andre forutbestemte personer, så hadde jeg ledd høyt og lenge. Hvilken relasjon jeg har til hvem er ikke noe som angår andre enn de som er del av relasjonen. Det blir nesten som å forlange at jeg må ligge med naboen fordi jeg ligger med mannen min og ikke kan gjøre forskjell på dem...  

Anonymkode: 37513...099

Det er forskjell på å bare ha invitert personen  noen ganger med i gruppa og gjort personen en del av gruppa i ca 2-3 år der man har vert inkludert i alt og plutselig blir man hivet ut av gruppa. Det er bare trist

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Altså, du ble sur fordi noen i gjengen av og til gjør ting uten deg, men du kan gjøre ting med bare to av dem og da er det greit?

Den tanken med alle eller ingen slutter man med i løpet av barneskolen.

Som voksen blir man ikke alltid inkludert, og inkluderer ikke alltid alle selv heller. Det er helt greit.

Jeg inkluderte alle i begynnelsen før jeg fant ut at jeg selv ble aldri inkludert av disse 2 andre kompisen min og hun bekjente.  Da ble jeg lei må jeg si. Lei av og inkludere alle i alt og selv ikke bli tenkt på

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg inkluderte alle i begynnelsen før jeg fant ut at jeg selv ble aldri inkludert av disse 2 andre kompisen min og hun bekjente.  Da ble jeg lei må jeg si. Lei av og inkludere alle i alt og selv ikke bli tenkt på

Men det er jo sånn relasjoner er, disse to føler vel ikke de har så mye til felles med deg da, og inkluderer deg derfor ikke i alt de finner på. De ser på deg som en del av sin utvidede omgangskrets fordi du er venn med noen de også anser som gode venner.

Selv om du har blitt god venn med noen betyr ikke det at hele deres omgangskrets ser på deg som en ny og kjempegod venn

Føler du har ganske urealistiske forventninger her?

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Men det er jo sånn relasjoner er, disse to føler vel ikke de har så mye til felles med deg da, og inkluderer deg derfor ikke i alt de finner på. De ser på deg som en del av sin utvidede omgangskrets fordi du er venn med noen de også anser som gode venner.

Selv om du har blitt god venn med noen betyr ikke det at hele deres omgangskrets ser på deg som en ny og kjempegod venn

Føler du har ganske urealistiske forventninger her?

Jeg kan ikke si så godt til hun ene bekjente men han andre som introduserte meg til disse 2 jeg har blitt god venn med og han var min gode venn også. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...