Gå til innhold

Hvordan bruker du honning?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Bruker honning til vinaigrette og til sauser, av og til i en kopp te om kvelden hvis jeg er helt på felgen. Jeg liker ikke honning i brød, men jeg lager granola hvor jeg synes det er godt. Flytende honning er godt til naturell yoghurt.
Men det kommer litt an på hva slags honning?

Optatium skrev (57 minutter siden):

Nå på høst og vinter drikker jeg te på ingefær og sitron med en skje honning i hver dag. Er lite syk. 
Bruker det ellers i brød, og alltid i stedet for sukker i havregrøten. 

Det glemte jeg helt, honning sammen med bær og nøtter er nydelig på havregrøt.

Annonse

Jeg bruker honning som søtning på havregrøt og gresk yoghurt, sammen med bær og nøtter. 
Søter også cottage cheese bark/is. 
I varm drikke som te og kakao. 
Bruker honning over ovnsbakte poteter eller grønnsaker, i sauser og dressinger. 

Du kan egentlig bruke honning der du ellers ville brukt sukker eller annen søtning. Men bør tilsettes etter koking/steking for å bevare næringsstoffer. 

Anonymkode: 66245...51b

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Takk 😊 Skal få den i romtemperatur og bruke den til det dere skriver. Sto ikke hvilke honning det var så det vet jeg ikke. 

Anonymkode: b6e88...cfd

Hvis den er veldig lys er det sikkert sommerhonning, er den mørkere og kraftigere er det lynghonning. 

Himmel og hav skrev (1 time siden):

Jeg bruker det i te, i marinader (soya, honning, chili og ingefær er nydelig), på brie, i noen kaker, når jeg ovnsbaker rødbeter eller andre beter og så bruker jeg det som omslag jeg får verkefinger eller-tå. 

Hørtes godt ut. Og kan brukes til mye.  

Anonymkode: b6e88...cfd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...