Gå til innhold

Monsteras Lover

Anbefalte innlegg

For dere som er interessert i tropiske planter, styr laaaaangt unna Monsteras Lover!!

De sendte meg planter som ikke så ut i måneskinn, dryppende våte og fulle av skadedyr, Dette skyldte de på leverandøren, og nektet noen form for minnelig løsning, som nye planter eller fratrekk i prisen enda jeg sendte dem masse bilder av plantene og skadedyrene.  Jeg stoppet fakturaen hos Klarna og de undersøkte saken, men ML er så ufattelig uproffe og smålige at de nektet å godta reklamasjonen og ignorerer alle mine henvendelser. Klarna igangsatte fakturaen igjen etter at ML avviste reklamasjonen, men nå er saken sendt Forbrukertilsynet!

Til dere som er glad i planter og handler fra butikker som Monsteras lover er det viktig å huske på at det er Forbrukerkjøpsloven som gjelder, og det finnes ingen egne regler for salg av levende planter. Det kunne like gjerne vært en brødrister. Selgers salgsvilkår er ikke verdt papiret de er skrevet på heller om de ikke er i henhold til norsk lov. Dvs at dersom en vare mottas og det er feil på den så har kjøper krav på enten reparasjon, ombytte, delvis refusjon eller krav på å heve hele kjøpet og få pengene tilbake. Dersom selger vil ha varen tilbake så er det selger som skal bekoste returkostnadene, ikke kjøper. Dette er det mange søplebutikker som Monsteras lover, Solheim gartneri og andre plantebutikker som enten ikke vet, eller gambler på at kjøperne ikke vet. 

Anonymkode: b9fc1...e65

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443546-monsteras-lover/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var merkelig,  har bare hørt bra ting om dem.

Plantene har veldig god kvalitet, og skjer det noe er servicen ekstremt bra.

Er på flere plantegrupper og har hørt veldig mye om dem. Dette er første gang på alle de årene jeg har holdt på med planter at jeg har hørt noe negativt om dem

Anonymkode: ac154...1c0

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det var merkelig,  har bare hørt bra ting om dem.

Plantene har veldig god kvalitet, og skjer det noe er servicen ekstremt bra.

Er på flere plantegrupper og har hørt veldig mye om dem. Dette er første gang på alle de årene jeg har holdt på med planter at jeg har hørt noe negativt om dem

Det samme gjelder forøvrig også Solheim gartneri 

planteglede skrev (4 minutter siden):

Har ikke hørt så mye du da, tydeligvis. Det finnes mange misfornøyde kunder, spesielt de som har handlet hos Solheim, men slaskene er god på å skaffe seg kjøpte og betalte kompiser som snakker postitivt om dem. Tipper du er en av dem.

Jeg har fryktelig mange planter, og er på mange plantegrupper på FB, det er der jeg har hørt det.
Personlig liker jeg å se planter jeg handler, og tar ikke sjansen på å sende dyre planter i posten.

Hadde jeg vært betalt for å snakke positivt om dem hadde jeg ikke sagt at jeg har hørt mye bra om dem, men heller at jeg har handlet mye der og er super fornøyd. Det derimot har jeg ikke sagt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...