Gå til innhold

Vil har fått lus i huset å mannen er hysterisk!

Anbefalte innlegg

Vi har fått lus i huset å nå er mannen min helt hysterisk! Han mener vi må vaske ned hele huset og at barna ikke kan gå på skolen imorgen. 

Hvor lenge lever lusen? Vi har 5 brukte håndklær som ligger i skittentøyskurven å de burde vel ikke ligge med andre klær når det kan være lus på håndkle

Anonymkode: 3ae6b...8d6

Fortsetter under...

Helt unødvendig med husnedvask. Lusekur og lusegre og lusen forsvinner (med mindre de smittes på ny - kan være lurt å gi beskjed til barnas nærmeste venner, skole/barnehage). 

Anonymkode: 50e72...ef0

Lus er "faste" og smitter ved hode-mot-hode-kontakt. Det er ikke som skabb eller andre parasitter hvor de virvles opp i luften og spres gjennom luften. 

Ta lusekur, gre ofte med lusekam, ha langt hår i strikk eller flette. Ikke del luer og greiebørster. Ingen grunn til panikk. 

Anonymkode: 7a218...79f

Lusekur og vask håndklær og sengetøy samme dag.

Gre med lusekam annenhver dag frem til neste kur, den skal tas to ganger for å kverke evt smålus som har klekket etter forrige. Skift på sengene og vask håndklær også ved kur to.

Lus dør i fryseren og i tørketrommelen, så ta alt som er i kontakt med hodet, som hårbørster, luer, skjerf og sykkelhjelmer en runde på et av stedene.

Har fire barn og har hatt lus i hus to ganger, begge gangene forsvant de fort og greit på denne måten

Anonymkode: d7d77...a87

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Vi har fått lus i huset å nå er mannen min helt hysterisk! Han mener vi må vaske ned hele huset og at barna ikke kan gå på skolen imorgen. 

Hvor lenge lever lusen? Vi har 5 brukte håndklær som ligger i skittentøyskurven å de burde vel ikke ligge med andre klær når det kan være lus på håndkle

Da må han lese deg opp. Og husk! Viktig å ikke overføre denne hysterien til barna. 

Jeg har hatt lus engang som barn, mamma lo og gjorde ett stort nummer ut av det, jeg ble livredd og alt ble mye verre enn det egentlig var. Etter lusvask, kan man gå på skolen. 

Anonymkode: 9b670...c08

Annonse

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Lusekur og vask håndklær og sengetøy samme dag.

Gre med lusekam annenhver dag frem til neste kur, den skal tas to ganger for å kverke evt smålus som har klekket etter forrige. Skift på sengene og vask håndklær også ved kur to.

Lus dør i fryseren og i tørketrommelen, så ta alt som er i kontakt med hodet, som hårbørster, luer, skjerf og sykkelhjelmer en runde på et av stedene.

Har fire barn og har hatt lus i hus to ganger, begge gangene forsvant de fort og greit på denne måten

Anonymkode: d7d77...a87

Sykkelhjelmen er ikke brukt på en uke så da er vel den trygg? 

Putt det som har vært i kontakt med hodet i frysa. Skift sengetøy. Ta lusekur som anbefalt på pakka og skift sengetøy igjen i morgen og etter neste runde kur. Det holdt her. Ingen andre fikk det 

Anonymkode: 33fa0...21d

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Haha.. han er søt da🤗 lus er noa av de letteste og få vekk. Prøv heller skabb🥴😵 i tilleg til att alt må vaskast so brukte vi nesten 20.000 i kremer. 

Anonymkode: 4b96a...362

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Jeg har en jente på 20 år som tar lusekur idag,hun lurte på om kjæresten kan overnatte hos hun imorgen eller om det forsatt kan smitte?  Bytter selvsagt sengetøy idag.

Jeg tipper at kjæresten allerede er smittet og at han også bør sjekkes og kures.

Anonymkode: 4852d...919

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Haha.. han er søt da🤗 lus er noa av de letteste og få vekk. Prøv heller skabb🥴😵 i tilleg til att alt må vaskast so brukte vi nesten 20.000 i kremer. 

Anonymkode: 4b96a...362

Eller veggdyr 🤮 Skjeggkre (heldigvis litt lettere nå)  Lus er bare oppvarming 😅 

Enig med a87, gjør det, så order det seg skal en se. 

Anonymkode: 448ef...720

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...