Gå til innhold

Skuffet når folk ikke tar på seg kostyme på halloween fest

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Nei, det har jeg ikke. Ikke for meg, og ikke for barna. Når det er Halloween, karneval etc. kjøper jeg kostymer til barna. Jeg har ingen "slitte barnehjemsbarn-klær" liggende som barna kan ta på til Annie-kveld for eksempel. 

Du kan bare slappe av, jeg hadde nok takket nei til Halloween-fest for voksne i "25-åra" uansett :) 

Anonymkode: 7852d...165

Datteren min var med en mini-oppsetning av en sang fra Annie. Hun hadde en kjole på vrangen (man så mønsteret, men det så svakt og utvasket ut) og et forkle (som vi bruker når vi baker) over. Hun ordnet dette helt selv, sju år gammel. Det er ikke vanskeligere enn man gjør det til.

Anonymkode: 05e86...81f

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Jo, det er det. Hvis man ikke har råd til å kjøpe kostyme eller ødelegge de klærne man allerede har, så må vel det viktigste være at man kommer?

Anonymkode: 808fa...a67

Det trenger ikke være dyrt. De aller fleste kan gå til et bra kostyme med klær og sminke de har i huset. Å komme uten kostyme ødelegger for de andre. Har du ikke lyst til å bli med på det du inviteres til så blir du bare hjemme.

Anonymkode: 38043...049

Det trenger ikke være dyrt. De aller fleste kan gå til et bra kostyme med klær og sminke de har i huset. Å komme uten kostyme ødelegger for de andre. Har du ikke lyst til å bli med på det du inviteres til så blir du bare hjemme.

Heldigvis har jeg venner som setter pris på meg. Med eller uten kostyme. Og så holder de seg for gode til å klage om jeg ikke kler meg ut. 

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Jeg merker jeg er evig takknemlig for at jeg ikke kjenner noen i 25-åra som invitere til utkledningsfest 😂

Anonymkode: 26e89...554

Nøyaktig dette! ☝️

Anonymkode: dfce3...e6c

Er ikke glad i utkledningsfester. Det var gøy da jeg var 12 liksom.....

Men dere som synes det er såååå forferdelig vanskelig å finne (gratis) kostyme: Ta en svart søppelsekk, klipp hull til armer og hode. Vipps: Enkelt kostyme. 😉 

Anonymkode: bb2fa...ef2

Annonse

Jeg merker jeg er evig takknemlig for at jeg ikke kjenner noen i 25-åra som invitere til utkledningsfest 😂

Anonymkode: 26e89...554

Samme her. Fikk kroppskløe av denne tråden.

Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Dette. Verste er de som inviterer seg selv og kommer uten kostyme 😕 er jo det som er meiningen til HAlloween fest og kle seg ut og ver med på moro. Om man drar til byen så skiller disse seg veldig ut da de har arrangamentet  med kostyme i noen nattklubb. Synes er utrolig kjipt og se flertall komme uten kostyme 

Anonymkode: 741bf...8d1

25-åra, nå har jeg lest det også! 

Det er ikke hogd i stein at man må komme i kostyme på en Halloween fest. Om gjestene kom i kostyme eller svartkledd i vanlig klær hadde vært det samme for meg.

Anonym bruker skrev (På 20.10.2023 den 12.10):

For å spørre på en annen måte; Dersom barna deres blir invitert i karnevalbursdag, sier dere at de ikke må kle seg ut? 

Anonymkode: 6683d...2f2

I 25-årsalderen er man ikke lenger barn.

Anonymkode: 1b237...d7f

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

I 25-årsalderen er man ikke lenger barn.

Anonymkode: 1b237...d7f

Nei, men prinsippet er det samme. Man blir invitert i temafest, da kler man seg etter tema. På samme måte som at man pynter seg i bryllup, dåp eller konfirmasjon. 

Annonse

Anonym bruker skrev (På 20.10.2023 den 12.10):

For å spørre på en annen måte; Dersom barna deres blir invitert i karnevalbursdag, sier dere at de ikke må kle seg ut? 

Selvfølgelig. Å late som om man et en annen enn den man er, er valgfritt

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

😂😂 du store tid 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

😂😂 du store tid 

Tvinger du barna dine til å kle seg ut? Eller sier de ikke får gå om de ikke kler seg ut?

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Tvinger du barna dine til å kle seg ut? Eller sier de ikke får gå om de ikke kler seg ut?

De må kle seg ut i karnevalsbursag ja. Heldigvis er ikke ungene mine så sære, så de har lyst å kle seg ut da 

De må kle seg ut i karnevalsbursag ja. Heldigvis er ikke ungene mine så sære, så de har lyst å kle seg ut da 

Mine har autisme og hater å køe seg ut. Det beste er å holde de utenfor…

Du er jo bare sær.

Anonymkode: a45c0...4a6

Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Men alle har ikke autisme. Ingen av mine venner har det, feks. Han med aspberger i klassen til sønnen min kom uten kostyme, selvsagt. Men så er ikke det normalen i en klasse på 28 stk. Men godt du fikk dratt frem eksempelet alle forstår er unntaket 

Jepp. Da slipper man foreldrene deres.

Anonymkode: 9770e...31d

Jeg er ikke noe interessert i fotball, men om jeg ble invitert på fotballkamp av noen venner, hadde jeg enten gått og faktisk sett på kampen, eller jeg ville ha blitt hjemme. Jeg ville ikke ha gått, men sett på film på telefonen i stedet for fotballkampen. Å gå på Halloweenfest, men nekte å delta på moroa blir noe i samme gata for meg. 

Anonymkode: 05e86...81f

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Jepp. Da slipper man foreldrene deres.

Anonymkode: 9770e...31d

Er det noe spesielt med foreldrene til barn med autisme? 

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Men alle har ikke autisme. Ingen av mine venner har det, feks. Han med aspberger i klassen til sønnen min kom uten kostyme, selvsagt. Men så er ikke det normalen i en klasse på 28 stk. Men godt du fikk dratt frem eksempelet alle forstår er unntaket 

Men det finnes flere grunnet til å ille køe seg ut. Det finnes få grunner til å stenge gode venner ute fra en fest.

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Er det noe spesielt med foreldrene til barn med autisme? 

Men det finnes flere grunnet til å ille køe seg ut. Det finnes få grunner til å stenge gode venner ute fra en fest.

Men i en barnegruppe på 25-30 stk, hvor mange tror du har dyptliggende grunner for å ikke kle seg ut? Sånn helt ærlig? «Alle» barn elsker jo det. 
Og de som ikke elsker det får la være. 

forskjellen på voksen og barn er at man som voksen kan velge å ikke dra. Helt på egenhånd. Ingen bestemmer at du MÅ dra. 

Men i en barnegruppe på 25-30 stk, hvor mange tror du har dyptliggende grunner for å ikke kle seg ut? Sånn helt ærlig? «Alle» barn elsker jo det. 
Og de som ikke elsker det får la være. 

forskjellen på voksen og barn er at man som voksen kan velge å ikke dra. Helt på egenhånd. Ingen bestemmer at du MÅ dra. 

Men det er jo helt innafor å ikke ville kle seg ut som voksen. Drar du ikke fordi det er utkledning, så blir folk sure. Drar du uten å kle deg ut, så blir folk sure. Jeg trodde seriøst at vold e mennesker setter med pris på menneskene de inviterer enn klærne de har på seg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...