Pobie Skrevet 18. oktober 2023 #26 Del Skrevet 18. oktober 2023 Ja, man holder dem og bruker tvang. Selvfølgelig prater man med dem først og forklarer hvorfor osv. Men vaksine er ikke valgfritt. Jeg har prøvd å forberede min eldste tidligere. Han gruet seg så mye at han gråt av og på i flere dager. Etter det var gjort pratet han om det i nesten et år etterpå. Siden det har jeg ikke fortalt det på forhånd. Jeg forteller hva som skal skje kun minutter i forveien, holder han mens de stikker, så går vi rett på butikken og kjøper en hel plate med sjokolade til han. Dette har vært mye mindre traumatisk for han enn å prøve å forberede. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443538-tvinger-man-barn-til-%C3%A5-ta-vaksine/page/2/#findComment-150020185 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2023 #27 Del Skrevet 18. oktober 2023 Anonym bruker skrev (35 minutter siden): Snakk om det nå, så han er forberedt. Du trenger ikke si "snart må du ta vaksine", men snakk om hvorfor vi tar vaksiner osv nå som han ikke skal tvinges til noe. Det gir en ro rundt samtalen. Også trenger dere ikke ta den på skolen, dere kan få time hos helsesykepleier på helsestasjonen, eller du kan bli med på helsesykepleiers kontor på skolen og ta han med hjem etterpå om det hjelper. Ene barnet mitt var redd og sa hun ikke ville på forhånd, men da de ble hentet fire og fire inn på kontoret til helsesykepleier gikk det greit likevel. For henne fungrete det å gjøre det sammen med venner fint. Andre datteren min ville overhodet ikke, gråt og nektet når klassen skulle ta. Så da fikk vi en privat time hos helsesykepleier og jeg ble med til den, da tok hun vaksinen. Det var aldri noe tema å slippe. Anonymkode: f3728. Takk 😊, vi har snakket en del om vaksiner generelt, og jeg fortalte om når jeg tok vaksine, og ikke visste at de allerede hadde tatt den fordi jeg ikke kjente noe når den ble tatt . Den historien spør han ofte om jeg kan fortelle om. Men han får totalt panikk bare de kommer frem en sprøyte, men det kan faktisk være at han går med på det hvis de er flere sammen, så det blir spennende å se når den tiden kommer . Ellers så er han under utredning på bup for asberger og adhd, så det blir nok ingen problem hvis vi trenger litt ekstra hjelp med å få tatt den. Anonymkode: 8cb3d...51c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443538-tvinger-man-barn-til-%C3%A5-ta-vaksine/page/2/#findComment-150020188 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå