Gå til innhold

Dilemma… Julaften og overnatting!

Anbefalte innlegg

Vet ikke hvor god råd dere har. Men jeg hadde sagt:

Vi er veldig glade i dere og gleder oss til å se dere. Men det er slitsomme hverdager. Denne julen har vi ferie. Det er altfor mye å ha 5 gjester hele julen, og omrokkeringene i hjemmet vårt blir for store for oss. Og leiligheten til *svigerforeldrene er jo for liten. Siden dere kommer hit og vi ikke reiser over til dere, og verken vi eller *svigerforeldrene kan tilby bolig gjennom julen, synes jeg ikke det er rettferdig at dere tar hele den økonomiske byrden av å leie Airbnb eller bo på hotell. Hva med at vi spleiser alle tre? 

Anonymkode: 60966...b48

Fortsetter under...

At dine svigerforeldre har kjøpt leilighet skal da ikke gå utover dere. Dine svigerforeldre får finne ut av det, kanskje de kan låne ut leiligheten til svigerinne og mannen med familien og selv ta inn på hotell? Du får gi beskjed klart og tydelig, det er ikke ok å tvinge seg på andre og med det du beskriver så er det jo ikke koselig med besøk heller.

Hvor bodde svigerinne med familie før dine svigerforeldre kjøpte leilighet? Hvordan hadde dine svigerforeldre tenkt å løse dette når de ikke lenger har plass til å ta imot besøk? Dette kan jo ikke være noe de ikke tok med i beregningen når de kjøpte leiligheten! 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Vet ikke hvor god råd dere har. Men jeg hadde sagt:

Vi er veldig glade i dere og gleder oss til å se dere. Men det er slitsomme hverdager. Denne julen har vi ferie. Det er altfor mye å ha 5 gjester hele julen, og omrokkeringene i hjemmet vårt blir for store for oss. Og leiligheten til *svigerforeldrene er jo for liten. Siden dere kommer hit og vi ikke reiser over til dere, og verken vi eller *svigerforeldrene kan tilby bolig gjennom julen, synes jeg ikke det er rettferdig at dere tar hele den økonomiske byrden av å leie Airbnb eller bo på hotell. Hva med at vi spleiser alle tre? 

Hvis de ikke kan bo hos familie og de ikke har råd til hotell kan de ikke reise. Da må de feire hjemme og evt invitere foreldre hjem til seg.

Anonymkode: a7b5f...0ac

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Hvis de ikke kan bo hos familie og de ikke har råd til hotell kan de ikke reise. Da må de feire hjemme og evt invitere foreldre hjem til seg.

Anonymkode: a7b5f...0ac

Det er også en mening. Jeg sa hva jeg ville gjort. 

Annonse

Anonym bruker skrev (På 18.10.2023 den 21.42):

Du mista meg da du skrev at svigerinne skylder på migrene. Vet du hvordan det er å ha migrene selv? Jula er typisk for flere anfall. 

Anonymkode: c9233...d3a

Da er det sikkert best for henne å bli hjemme, så kan mannen hennes dulle med henne og fikse mat, pynt og gaver til jul. Det er da ikke noen rettighet å ha en svigerinne til å stelle opp for seg bare fordi man har migrene?

Anonym bruker skrev (På 18.10.2023 den 21.42):

Du mista meg da du skrev at svigerinne skylder på migrene. Vet du hvordan det er å ha migrene selv? Jula er typisk for flere anfall. 

Anonymkode: c9233...d3a

Jeg har migrene, og ofte migrene i og omkring jul. Løsningen på det er å ikke reise bort. Jeg hater å være på besøk lenge (uansett) og det å være syk borte er verst av alt. 

Jeg tenker at det er uaktuelt. På alle måter. Og si/skriv for all del ikke at denne julen vil vi ha ferie. Skriv at i julen (som i alle) vil vi ha ferie. 
Det er svigerforeldrenes problem om de vil ha de der i jula. Så da kan de betale hotell. Og så kan kanskje besøket kuttes ned noe, men uten at de skal bo hos dere. 
Det er helt urimelig at et barn eller en ungdom, i dette tilfellet begge deler, må gi fra seg rommene sine. Da er det jo ikke plass til besøk og det må jo være greit. 

Anonymkode: a9e9a...789

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...