Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2023 #26 Skrevet 19. oktober 2023 sug lut skrev (20 timer siden): Vel, det kan jo hende du bare er bedre enn dem. Det er ikke en forbrytelse. Enig. Det er godt mulig du er både mer interessant, kjapp i replikken, reflektert og intelligent enn de du omgir deg med. Jeg ville kanskje jobbet med å lytte for å høre hva den du snakker med har å si fremfor tenke på hva du selv vil svare. Og kanskje utvide omgangskretsen din til å omfatte noen som utfordrer deg? Også er jeg litt enig i svaret du fikk over om å snakke med legen dersom dette er noe som plutselig har oppstått (selvfølgelig ikke hvis det «alltid» har vært slik. Egentlig synes jeg du er litt heldig. Jeg har en PhD, men føler meg fortsatt helt lost. Anonymkode: ff8f4...ec7
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2023 #27 Skrevet 19. oktober 2023 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Enig. Det er godt mulig du er både mer interessant, kjapp i replikken, reflektert og intelligent enn de du omgir deg med. Jeg ville kanskje jobbet med å lytte for å høre hva den du snakker med har å si fremfor tenke på hva du selv vil svare. Og kanskje utvide omgangskretsen din til å omfatte noen som utfordrer deg? Også er jeg litt enig i svaret du fikk over om å snakke med legen dersom dette er noe som plutselig har oppstått (selvfølgelig ikke hvis det «alltid» har vært slik. Egentlig synes jeg du er litt heldig. Jeg har en PhD, men føler meg fortsatt helt lost. Anonymkode: ff8f4...ec7 Samtidig ett trekk her som etter min erfaring sjelden følger de virkelig intelligente og reflekterte. Det å knapt klare å vente på at andre er ferdig så man kan fortelle om seg selv. Det er mulig jeg har møtt på de helt utenom det vanlige blant «eliteutgaven» av mennesker eller de er mestere i å skjule det, men de er jammen meg de som er mest interesserte i hva andre forteller uansett smått og stort. Virker som de evner å sette seg inn i det meste. Jeg har tenkt at det kanskje er derfor de er så smarte, nysgjerrig på det meste rundt. Anonymkode: 50aec...df1
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2023 #28 Skrevet 20. oktober 2023 Så snille dere er! Jeg skal absolutt prøve å lytte til folk istedenfor å ivre så for å formidle mitt eget. Anonymkode: 4898c...846
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2023 #29 Skrevet 20. oktober 2023 Du er kanskje en smarting. Bare å være glad for det, egentlig. Den som imponerer meg mest i min vennekrets er hun som alltid får andre rundt seg til å føle seg verdifulle. Hun er genuint interessert i å høre hva andre tenker, erfarer og opplever. Hun er varm og smiler masse. Hun later ikke som, men skaper ekte menneskelig kontakt. Jeg er mer som deg, med lang utdannelse osv - den som typisk vinner quizen. Tror ikke vi kan si at jeg er bedre enn andre av den grunn. Anonymkode: f5a54...2f0
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2023 #30 Skrevet 20. oktober 2023 Ville heller vært et fint menneske enn å være smart om jeg skulle velge. Anonymkode: 0ddef...d45
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2023 #31 Skrevet 21. oktober 2023 De fleste tenker (ubevisst) at de er bedre enn andre, men den eneste forskjellen er at du innrømmer det. Og det synes jeg faktisk er ganske kult, for det betyr at du har kommet lenger i utvikling enn de fleste. 🙂 jeg synes det et ganske irriterende med folk som det skinner igjennom at de synes de er bedre enn andre, og som samtidig henger seg opp i hva jeg driver med. Hvis de er så mye bedre enn meg, da burde jo jeg være som luft for dem. 😅 da er det jo tusen andre ting som er mye mer spennende enn meg! Det er pose og sekk-oppførsel. 😅 ja takk, begge deler. Uff, misliker slike folk ass. Ser ned på meg, og jeg bare: okei? Hvorfor ser du på meg da? føler slike folk egentlig bruker meg, og jeg får ingenting igjen for det. Mitt moralske kompass nekter meg å se ned på noen. Kanskje derfor de gjør det, fordi de klarer å sense at jeg ikke gjør det, og dermed kan de se ned på meg uten å risikere noe. 😅 må være ganske deilig å være så enkel. 🫣 Anonymkode: 8f3dd...981
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2023 #32 Skrevet 21. oktober 2023 Anonym bruker skrev (På 18.10.2023 den 19.38): Altså, jeg tror jo egentlig ikke det, jeg vet jeg er helt gjennomsnittlig. Men likevel så har jeg begynt å tro at mange rett og slett beundrer meg for min kjappe replikk, for at jeg er reflektert og har mange gode ideer. Jeg har begynt på en bachelor nå, og synes ikke det er vanskelig, og tenker at dette er lett, dette får alle til. Og jeg har ikke engang hatt en eneste eksamen enda! Jeg kjenner også oftere på at jeg ikke er interessert i hva andre forteller, og klarer knapt å vente til de er ferdige for at jeg skal fortelle min historie eller argument. Hvorfor har jeg blitt slik? Jeg forstår jo også at dette ikke er reelt, men mer som en slags levende fantasi. Jeg tror ikke jeg oppleves som uspiselig og overlegen, men hjelp meg noen, før jeg blir det😬 Anonymkode: 4898c...846 Er du bergenser? 🤣 Anonymkode: 7082f...f91
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2023 #33 Skrevet 21. oktober 2023 Du skal ha skikkelig kred for å innrømme at du mener du er bedre enn andre. Det er flust av dem som nok mener det samme, men som ikke under noen omstendighet ville innrømmet det, og som også ville brukt enhver mulighet til å fremheve seg selv. Slike mennesker kan bli svært uspiselige og lite hyggelig å være i rom med. Hvis du unngår å bli uspiselig, selvfokusert og høy på deg selv, og heller klarer å ha positivt fokus på andre, da er du faktisk bedre enn veldig mange. Anonymkode: e9a57...9a2
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2023 #34 Skrevet 21. oktober 2023 Jeg regnet med å få mye tyn for dette, men er lettet over å få positive tilbakemeldinger. Også med konstruktive innspill til hvordan jeg skal unngå å bli uspiselig. Så jeg skal absolutt prøve å ha fokus på genuin interesse i andre menneskers historie. Og nei, jeg er ikke bergenser. Anonymkode: 4898c...846
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2023 #35 Skrevet 21. oktober 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg regnet med å få mye tyn for dette, men er lettet over å få positive tilbakemeldinger. Også med konstruktive innspill til hvordan jeg skal unngå å bli uspiselig. Så jeg skal absolutt prøve å ha fokus på genuin interesse i andre menneskers historie. Og nei, jeg er ikke bergenser. Anonymkode: 4898c...846 Jeg tolker deg annerledes enn resten og tenker at du skal nyte og bygge deg selv opp på opplevelsen av å være en sterk student. Jeg har hatt den selv, men har også hatt mye motgang. Vet ikke hva jeg hadde gjort om jeg ikke også hadde hatt den erfaringen som forteller meg at jeg ikke er ubrukelig i bagasjen. Anonymkode: 6854d...b66
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2023 #36 Skrevet 21. oktober 2023 Anonym bruker skrev (På 19.10.2023 den 19.39): Enig. Det er godt mulig du er både mer interessant, kjapp i replikken, reflektert og intelligent enn de du omgir deg med. Jeg ville kanskje jobbet med å lytte for å høre hva den du snakker med har å si fremfor tenke på hva du selv vil svare. Og kanskje utvide omgangskretsen din til å omfatte noen som utfordrer deg? Også er jeg litt enig i svaret du fikk over om å snakke med legen dersom dette er noe som plutselig har oppstått (selvfølgelig ikke hvis det «alltid» har vært slik. Egentlig synes jeg du er litt heldig. Jeg har en PhD, men føler meg fortsatt helt lost. Anonymkode: ff8f4...ec7 Jeg er ikke enig i at nyvunnet selvtillit er grunn til å snakke med legen. Noen mennesker er genetisk laget slik at de ikke blir sterkt påvirket av miljø og situasjonelle faktorer, mens andre i stor grad blir det. Det virker på meg som om HI blomstrer opp der hun er nå. Anonymkode: 59771...6f0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå