Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2023 #1 Skrevet 18. oktober 2023 Altså, jeg tror jo egentlig ikke det, jeg vet jeg er helt gjennomsnittlig. Men likevel så har jeg begynt å tro at mange rett og slett beundrer meg for min kjappe replikk, for at jeg er reflektert og har mange gode ideer. Jeg har begynt på en bachelor nå, og synes ikke det er vanskelig, og tenker at dette er lett, dette får alle til. Og jeg har ikke engang hatt en eneste eksamen enda! Jeg kjenner også oftere på at jeg ikke er interessert i hva andre forteller, og klarer knapt å vente til de er ferdige for at jeg skal fortelle min historie eller argument. Hvorfor har jeg blitt slik? Jeg forstår jo også at dette ikke er reelt, men mer som en slags levende fantasi. Jeg tror ikke jeg oppleves som uspiselig og overlegen, men hjelp meg noen, før jeg blir det😬 Anonymkode: 4898c...846
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2023 #2 Skrevet 18. oktober 2023 Jeg innbiller meg liksom at alle ser opp til meg🙈 Anonymkode: 4898c...846
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2023 #3 Skrevet 18. oktober 2023 Siden dette er noe som har dukket opp «nylig» ville jeg nok bedt om henvisning av lege, eller i det minste tatt en prat med dine nærmeste for å høre hvordan de opplever deg om dagen. Det er ganske grandiose forestillinger du har, og som muligens ikke har helt rot i virkeligheten (spesielt dette med bachelor, når du ikke engang har hatt en eksamen enda). I beste fall har du bare fått mye bedre selvtillit, du ER kjapp i replikken og bacheloren ER så lett for deg. I verste fall er du på vei mot vrangforestillinger eller en annen diagnose. Du kjenner jo deg selv best, og du kan jo spørre de rundt deg hva de tenker. For min tolkning av det hele er jo basert på noen ytterst få setninger og uten forutsetning til å egentlig vite hva som foregår. Anonymkode: 41504...de3
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2023 #4 Skrevet 18. oktober 2023 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Altså, jeg tror jo egentlig ikke det, jeg vet jeg er helt gjennomsnittlig. Men likevel så har jeg begynt å tro at mange rett og slett beundrer meg for min kjappe replikk, for at jeg er reflektert og har mange gode ideer. Jeg har begynt på en bachelor nå, og synes ikke det er vanskelig, og tenker at dette er lett, dette får alle til. Og jeg har ikke engang hatt en eneste eksamen enda! Jeg kjenner også oftere på at jeg ikke er interessert i hva andre forteller, og klarer knapt å vente til de er ferdige for at jeg skal fortelle min historie eller argument. Hvorfor har jeg blitt slik? Jeg forstår jo også at dette ikke er reelt, men mer som en slags levende fantasi. Jeg tror ikke jeg oppleves som uspiselig og overlegen, men hjelp meg noen, før jeg blir det😬 Anonymkode: 4898c...846 Bachelor er lett første halvår. Særlig om man ser bort fra eksamen. Det er en viss fare for at holdningene dine gjør deg vanskelig å like. Anonymkode: 929fe...075
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2023 #5 Skrevet 18. oktober 2023 Men det er ingen som ser opp til deg. Du har ingen raske replikker og viser tydelig at du ikke er reflektert. En bachelor kan hvem som helst ta. Det er enkelt, og gjør ikke deg spesiell på noen måte. Det kommer du til å se når du får resultat på første eksamen. Husk å ikke bli skuffet over deg selv. Antakelig har du omgås folk du har vært dummere enn hele livet, og nå har det tatt seg opp, og dere er på lik linje. Derfor føler du at du endelig har noe å bidra med. Noe du ikke har hatt før. Og da blir du så ivrig at du rett og slett føler deg overlegen alle andre. Men du er ikke det altså. Anonymkode: ad31f...de9
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2023 #6 Skrevet 18. oktober 2023 En bachelor er jo ekstremt simpelt, det kunne jeg gjennomført i søvne. Anonymkode: 6e45f...ef2
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2023 #7 Skrevet 18. oktober 2023 Anonym bruker skrev (46 minutter siden): En bachelor kan hvem som helst ta. Det er enkelt, og gjør ikke deg spesiell på noen måte. Det kommer du til å se når du får resultat på første eksamen. Anonym bruker skrev (12 minutter siden): En bachelor er jo ekstremt simpelt, det kunne jeg gjennomført i søvne. Anonymkode: 6e45f...ef2 Anonym bruker skrev (1 time siden): Bachelor er lett første halvår. Særlig om man ser bort fra eksamen. Jøss, for en gjeng dere er. Dere er jo likedan som hi 🙈 Anonymkode: ef583...464
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2023 #9 Skrevet 18. oktober 2023 Anonym bruker skrev (32 minutter siden): En bachelor er jo ekstremt simpelt, det kunne jeg gjennomført i søvne. Anonymkode: 6e45f...ef2 Neppe. Du vet ikke hva ordet simpelt betyr engang. Anonymkode: 5068b...895
Winterlady Skrevet 18. oktober 2023 #10 Skrevet 18. oktober 2023 (endret) Anonym bruker skrev (1 time siden): Men det er ingen som ser opp til deg. Du har ingen raske replikker og viser tydelig at du ikke er reflektert. En bachelor kan hvem som helst ta. Det er enkelt, og gjør ikke deg spesiell på noen måte. Det kommer du til å se når du får resultat på første eksamen. Husk å ikke bli skuffet over deg selv. Antakelig har du omgås folk du har vært dummere enn hele livet, og nå har det tatt seg opp, og dere er på lik linje. Derfor føler du at du endelig har noe å bidra med. Noe du ikke har hatt før. Og da blir du så ivrig at du rett og slett føler deg overlegen alle andre. Men du er ikke det altså. Anonymkode: ad31f...de9 Jøss, dette var dagens synsing og jantelov. Du er skråsikker på mye du ikke vet noe om, ingen av oss kjenner HI. Det er noe med å se splinten i andres øye og ikke bjelken i sitt eget... HI har i motsetning til deg, i det minste humor og evne til å reflektere over seg selv. Endret 18. oktober 2023 av Winterlady
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2023 #11 Skrevet 18. oktober 2023 Anonym bruker skrev (49 minutter siden): En bachelor er jo ekstremt simpelt, det kunne jeg gjennomført i søvne. Anonymkode: 6e45f...ef2 Anonym bruker skrev (1 time siden): En bachelor kan hvem som helst ta Hehe, den holdningen er kjekk, men jeg retter deres bacheloroppgaver og beklager å si det, det gikk helt gjennomsnittlig. Dvs at dere får en bachelor men har lært helt middels. Anonymkode: 2ea8d...aad
Winterlady Skrevet 18. oktober 2023 #12 Skrevet 18. oktober 2023 (endret) Anonym bruker skrev (1 time siden): En bachelor er jo ekstremt simpelt, det kunne jeg gjennomført i søvne. Anonymkode: 6e45f...ef2 Er dette noe du forteller deg selv fordi du ikke har tatt høyere utdannelse selv? Bare gjetter. Det er svært stor forskjell på hva som kreves på ulike fag og studiesteder, men alle bachelorgrader krever en viss arbeidsinnsats og erverving av faglig innsikt. Endret 18. oktober 2023 av Winterlady
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2023 #13 Skrevet 18. oktober 2023 Winterlady skrev (14 minutter siden): Jøss, dette var dagens synsing og jantelov. Du er skråsikker på mye du ikke vet noe om, ingen av oss kjenner HI. Det er noe med å se splinten i sndres øye og ikke bjelken i sitt eget... HI har i motsetning til deg, i det minste humor og evne til å reflektere over seg selv. Jepp! Jeg tenkte å se HI sin reaksjon på det dør jeg skrev noe videre. Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Hehe, den holdningen er kjekk, men jeg retter deres bacheloroppgaver og beklager å si det, det gikk helt gjennomsnittlig. Dvs at dere får en bachelor men har lært helt middels. Anonymkode: 2ea8d...aad Spiller det noen rolle da? Det er ingen som sier at de får toppkarakter. Bestått er bestått. Bortsett fra økonomi da. Det hadde jeg og min dyskalkuli fucket det opp vi ville vært heldig om vi klarte å bestå. Anonymkode: ad31f...de9
Winterlady Skrevet 18. oktober 2023 #14 Skrevet 18. oktober 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg innbiller meg liksom at alle ser opp til meg🙈 Anonymkode: 4898c...846 Har du noen grunn til å ha fått den ideen? Er det mange medstudenter som henvender seg til deg med spørsmål?
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2023 #15 Skrevet 18. oktober 2023 Winterlady skrev (1 time siden): Har du noen grunn til å ha fått den ideen? Er det mange medstudenter som henvender seg til deg med spørsmål? Vi har flippa undervisning og leser på egenhånd, så det er ikke så voldsomt studentmiljø. I kollokviegruppa mi føler jeg at jeg tar stoffet lettere, fordi de andre sier de bruker så mye mer tid enn meg. Likevel får jeg inntrykk av at jeg får med meg like mye, og i eksamensoppgaver slår jeg dem stort sett. I arbeidssammenheng får jeg tilbakemeldinger på at jeg er god til å finne løsninger, og mange ber meg om innspill. Anonymkode: 4898c...846
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2023 #16 Skrevet 18. oktober 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Men det er ingen som ser opp til deg. Du har ingen raske replikker og viser tydelig at du ikke er reflektert. En bachelor kan hvem som helst ta. Det er enkelt, og gjør ikke deg spesiell på noen måte. Det kommer du til å se når du får resultat på første eksamen. Husk å ikke bli skuffet over deg selv. Antakelig har du omgås folk du har vært dummere enn hele livet, og nå har det tatt seg opp, og dere er på lik linje. Derfor føler du at du endelig har noe å bidra med. Noe du ikke har hatt før. Og da blir du så ivrig at du rett og slett føler deg overlegen alle andre. Men du er ikke det altså. Anonymkode: ad31f...de9 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jepp! Jeg tenkte å se HI sin reaksjon på det dør jeg skrev noe videre. Anonymkode: ad31f...de9 Innlegget ditt gir ingen mening, og du motsier deg selv. Studiet er så lett at alle kan klare det, det vil jeg selv se på eksamen og jeg må ikke bli skuffet? Men det kan godt være at du har rett i at jeg blir overivrig fordi jeg føler jeg mestrer, og projiserer dette over til et bredere felt. Anonymkode: 4898c...846
sug lut Skrevet 18. oktober 2023 #17 Skrevet 18. oktober 2023 Vel, det kan jo hende du bare er bedre enn dem. Det er ikke en forbrytelse.
WaltzingMathilda Skrevet 18. oktober 2023 #18 Skrevet 18. oktober 2023 Sier det samme som luten over her, hva om du rett og slett ER bra? Du virker uansett hverken overfladisk eller hurpete, som feks Anonym de9 her. Det er ikke noe galt i å være flink og morsom ❤️
Winterlady Skrevet 18. oktober 2023 #19 Skrevet 18. oktober 2023 (endret) Anonym bruker skrev (2 timer siden): Vi har flippa undervisning og leser på egenhånd, så det er ikke så voldsomt studentmiljø. I kollokviegruppa mi føler jeg at jeg tar stoffet lettere, fordi de andre sier de bruker så mye mer tid enn meg. Likevel får jeg inntrykk av at jeg får med meg like mye, og i eksamensoppgaver slår jeg dem stort sett. I arbeidssammenheng får jeg tilbakemeldinger på at jeg er god til å finne løsninger, og mange ber meg om innspill. Anonymkode: 4898c...846 Da kan det absolutt tenkes at de ser litt opp til deg Endret 18. oktober 2023 av Winterlady
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2023 #20 Skrevet 19. oktober 2023 I en gruppe vil det alltid være noen som er flinkere, morsommere og som har bedre ideer og større ressurser. Er det helt utenkelig at du er en av disse? I så fall: omfavn det, og vær stolt av det. Anonymkode: 6bb06...2de
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2023 #21 Skrevet 19. oktober 2023 Kanskje du er kjapp i replikken, har mange gode historier på lager, lærer lett osv. Vi har alle venner som er slik. Jeg har flere Lett å like, gøy å være med, sier mye morsomt, er smarte osv. Jeg tenker ikke de er bedre enn meg, men de er gøy og kjekke å være sammen med Utfordringen din er kanskje måten du ser på deg selv sammenlignet med andre. Kanskje du må øve seg på å se andre sine kvaliteter uten å sammenligne deg med dine. Tenk på vennskap og samvirking som en arena for å utfylle hverandre istedenfor å konkurrere Anonymkode: 136a8...0e2
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2023 #22 Skrevet 19. oktober 2023 Jeg tror du er tipp topp. Ikke mist trua! Anonymkode: 2c781...42a
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2023 #23 Skrevet 19. oktober 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg tror du er tipp topp. Ikke mist trua! Anonymkode: 2c781...42a Signerer! Og ikke hør på de som prøver å trykke deg ned og blir provosert av at andre er tilfreds med seg selv og nærmest iler til for å stemple en som full blown narsissist. Det er jo bare fint, det gjør så godt for kropp og sjel og være glad i, og stolt av seg selv. Heia deg og lykke til videre med studiet! 💓 Anonymkode: 1a6a4...1ea
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2023 #24 Skrevet 19. oktober 2023 Anonym bruker skrev (16 timer siden): Jøss, for en gjeng dere er. Dere er jo likedan som hi 🙈 Anonymkode: ef583...464 Haha, enig med deg. Det var litt av en bukett ja. Anonymkode: 50aec...df1
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2023 #25 Skrevet 19. oktober 2023 Anonym bruker skrev (17 timer siden): Innlegget ditt gir ingen mening, og du motsier deg selv. Studiet er så lett at alle kan klare det, det vil jeg selv se på eksamen og jeg må ikke bli skuffet? Men det kan godt være at du har rett i at jeg blir overivrig fordi jeg føler jeg mestrer, og projiserer dette over til et bredere felt. Anonymkode: 4898c...846 Så klart det ikke gir mening. Det var ikke seriøst. Anonymkode: ad31f...de9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå