Gå til innhold

Kan dette være straffbart?

Anbefalte innlegg

Er det straffbart å klistermerket fra Sector alarm på vinduene og døren når jeg aldri har hatt alarm fra de?

Jeg bor på ett mindre sted å nå i det siste er det mange som har opplevd at noen prøver å ta seg inn i huset midt på natten! Siden jeg bor alene med ett barn så gjør dette meg livredd! Å barnet mitt har rommet sitt rett ved inngangen som gjør alt verre i hodet mitt hvis noen skulle komme seg inn. Det er kanskje ikke så sannsynlig men jeg klarer ikke slappe av om natten lenger. Fant en som selger alarm fra sector alarm å han selger også klistermerker fra sector alarm,noe som kanskje skremmer de fra å ta dette huset. Men er det straffbart å sette opp klistermerkene når vi ikke har alarm fra de? Tenker kun å kjøpe klistermerkene å det var selgeren villig til å gjøre.

Anonymkode: de0d3...0bf

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443496-kan-dette-v%C3%A6re-straffbart/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Hvorfor skulle det være straffbart?

Anonymkode: 10504...35a

Det vanlige er jo at alarmselskapet tar det med seg,en skal jo ikke ha klistermerkene oppe når en ikke lenger har alarm fra de,så tror neppe det er lov å bare kjøpe disse å henge de opp. Men om det er straffbart vet jeg ikke.

Pobie skrev (9 minutter siden):

Nei, det er det ikke. Er vel bare god reklame for dem, og ingen ulemper. 

Som regel er de jo veldig kjapp med å hente disse skiltene og klistermerkene;så de ønsker jo ikke at folk skal bruke de når en ikke lenger har alarm fra selskapet. Men akkurat om det er straffbart vet jeg ikke,så greit å høre litt her før jeg kjøper noe.

Annonse

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Innbruddstyver skyr også hus med hund.

Hva med å feste et hundebånd, etter lignende ved utgangsdøren?

Anonymkode: 754dc...1fe

Det kan kanskje ha litt effekt det også ja

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Som regel er de jo veldig kjapp med å hente disse skiltene og klistermerkene;så de ønsker jo ikke at folk skal bruke de når en ikke lenger har alarm fra selskapet. Men akkurat om det er straffbart vet jeg ikke,så greit å høre litt her før jeg kjøper noe.

De har aldri hentet vårt utstyr

Anonymkode: aa9be...f21

Litt på siden - hvis noen har forsøkt å ta seg inn i huset ditt, da antar jeg du har anmeldt dette til politiet?

De vil også kunne råde deg til hvilke sikkerhetstiltak du ev. bør gjøre.

Anonymkode: 6c04e...e54

Vi låser både på dagtid og kveldstid for å være sikker.

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

De har aldri hentet vårt utstyr

Anonymkode: aa9be...f21

Å ja kjenner flere som har hatt alarm å når de har sagt opp avtalen så har selskapet kommet kjapt å tatt ned både skilt og klistremerker. Å har lest på forum at mange har samme opplevelse. 

Annonse

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Han som selger klistremerker på si kan miste jobben. Vedder på at de pengene havner i hans egen lomme i stedet for at selskapet tjener på det. Det er ting man ikke bør være en del av.

Anonymkode: ecad8...871

Han jobber ikke i sector alarm,han har hatt boligalarm før å har sagt opp avtalen. Å siden sector alarm ikke har krevet tilbake skilt og klistermerker så velger han å selge det. 

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Han jobber ikke i sector alarm,han har hatt boligalarm før å har sagt opp avtalen. Å siden sector alarm ikke har krevet tilbake skilt og klistermerker så velger han å selge det. 

Det ville jeg holdt meg langt unna.

Anonymkode: 10504...35a

Vi har klistermerker fra en lokal motorsykkelklubb på dører og vinduer og har alltid sluppet unna innbruddsraid i området. 😅 Kan det være en idé?

Anonymkode: d68ff...f13

Vi har jo alltid sluppet unna innbrudd vi også,har bodd her i 6 år,men føler meg ikke lenger trygg på å sove her etter artikkelene i lokalavisen. 

Hehe ja kanskje det kunne vært noe

Vi har kjøpt noen billig alarmerer for Clas Ohlson 🙈. Men de uler som bare fy, og et camera ved døren. Sender varsling til telefonen min.

Anonymkode: 007d0...4ef

Husker faren min hadde noe sånt billig greier? å de ulte jo ofte når det ikke var noe også 😂😂

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Fant en som selger alarm fra sector alarm å han selger også klistermerker fra sector alarm,noe som kanskje skremmer de fra å ta dette huset.

Hvis han selger alarm, så må han jo være ansatt. Man kan ikke videreselge alarmer. Man leier de bare.

Ville fortsatt holdt meg unna.. dette er tvilsomt

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Hvis han selger alarm, så må han jo være ansatt. Man kan ikke videreselge alarmer. Man leier de bare.

Ville fortsatt holdt meg unna.. dette er tvilsomt

Joda er flere på finn.no som selger alarmer fra sector alarm uten at de er ansatt. De selger alarmen pga de har sagt opp avtalen.

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Joda er flere på finn.no som selger alarmer fra sector alarm uten at de er ansatt. De selger alarmen pga de har sagt opp avtalen.

https://www.sectoralarm.no/vilkar/

se punkt om utstyr. Er det flere som selger, så bryter de kontrakten med selskapet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...