Gå til innhold

Når sette opp lys ute?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har lys ute på huset hver vinter. Kaller det vinterbelysning.

Rundt jul har vi i tillegg stjerner, tre og reinsdyr, men de er der kun fra midten av desember til midten av januar.

Lysene blir skrudd av rundt 1. mars når det begynner å bli lysere ut igjen.

Solen snur 22. desember, det vil si at det allerede er mørkere ute på kvelden nå enn når lysene går ned.

Har fryktelig lyst til å sette dem opp rett over Halloween...

Når setter dere opp lysene ute?

Anonymkode: 6dcdb...358

Skrevet

Det skal være mørkt ute om høsten . Tenn lysene dine inne og la oss andre få kose oss med høstmørket. Hvor ofte står du ute i hagen og ser lysene dine utenfra?

Anonymkode: bf885...751

Skrevet

Det syns jeg at du kan. 😊 Det går raskt mot jul. Bare fint med lys på denne tiden av året. Så fremt de ikke blinker og sjenerer naboene. hehe

Anonymkode: 6128f...e9a

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det syns jeg at du kan. 😊 Det går raskt mot jul. Bare fint med lys på denne tiden av året. Så fremt de ikke blinker og sjenerer naboene. hehe

Og alle de nattaktive insektene og dyrene… Det er unødvendig å lyse opp!

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Det skal være mørkt ute om høsten . Tenn lysene dine inne og la oss andre få kose oss med høstmørket. Hvor ofte står du ute i hagen og ser lysene dine utenfra?

Det er ved utgangsdøren, jeg er ute hele tiden. Har en dårlig rygg som lett stivner av på kvelden og er ute å går en kort tur på en 5-10 min hver 1,5 time. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Ikke noe som blinker

Skrevet

Utelys er helt normalt og ha på. 
Hvis det ikke ser ut som julelys, er det bare å få de på 😊

Anonymkode: 05ac7...1f3

Skrevet

Jeg tenner uka før advent og lar det stå til ut januar

Men om du vil tenne etter halloween så gjør du det. Jeg synes det er noe av det koseligste med kveldsturene med bikkja i november, å se det tennes flere og flere lys 

Anonymkode: 0bd2a...53a

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Det er ved utgangsdøren, jeg er ute hele tiden. Har en dårlig rygg som lett stivner av på kvelden og er ute å går en kort tur på en 5-10 min hver 1,5 time. 

Da går det helt fint, tenker jeg. Jeg så for meg full julebelysning.

Skrevet
Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Da går det helt fint, tenker jeg. Jeg så for meg full julebelysning.

Er snakk om lyslenker med hvitt lys. Som jeg skrev i hovedinnlegget, stjerne, tre, reinsdyr og slikt kommer i desember 

Skrevet

1. desember / advent.

Anonymkode: b79c6...dad

Skrevet

Vi har vanlige lys i lyktestolpene på gårdsplassen hele året. Lyslenker kommer på til advent. 

Anonymkode: 7a9c3...637

Skrevet

Alt av pyntelys skal opp i desember, og ned i januar. Så enkelt er det. Har lys ved utgangen og så har vi gatelys. Det holder. 

Anonymkode: 84853...d97

Skrevet

Første søndag i advent, uavhengig av om det er kun lyslenke eller med julemotiv. Henge opp annet lys (enn utelamper) før den tid er bare rart. 

Anonymkode: bf5ae...3d5

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Hva med dem som bor i by? Går de helt i rugg de da, når det er lys rundt dem hele døgnet hele året?

Hi, heng opp lysene når du vil, uten å tenk på hva grinebiterne mener. 

Anonymkode: e13dc...9a0

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hva med dem som bor i by? Går de helt i rugg de da, når det er lys rundt dem hele døgnet hele året?

Hi, heng opp lysene når du vil, uten å tenk på hva grinebiterne mener. 

Jeg kommer til å henge dem opp når det passer meg. Lurte bare på hva andre gjør 😀

HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Jeg kommer til å henge dem opp når det passer meg. Lurte bare på hva andre gjør 😀

HI

Nettopp. Det er jo sånn de fleste er her inne. Meg meg meg... 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Alt av pyntelys skal opp i desember, og ned i januar. Så enkelt er det. Har lys ved utgangen og så har vi gatelys. Det holder. 

Så enkelt er det? Man kan gjøre som vil heldighvis. 😊

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Og dersom man tar hensyn til hva alle andre mener vil man aldri få gjort noe som helst.. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Og dersom man tar hensyn til hva alle andre mener vil man aldri få gjort noe som helst.. 

Det er pissprat, men du kan jo bare gå rundt å tro det. Du gjør jo som du vil uansett. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Ja, grøss og gru! Hvordan skal verden bli når man henger opp lyslenker i hytt og pine🤣

Skrevet

Vi pleier å sette de opp i midten av November. 

Anonymkode: dc8a0...c3a

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det er pissprat, men du kan jo bare gå rundt å tro det. Du gjør jo som du vil uansett. 

Aha...

Der gikk det opp et lys for meg. Jeg henger opp blinkende lys. De er på halvparten av tiden, og av resten. Da bør både de som sier de vil syntes det er koselig, og de som mener å få det som de vil få sitt. Problemet er bare hun som ikke liker de som blinker.

Eller mener du med det at jeg er egoistisk siden jeg gjør som jeg ønsker er egoistisk fordi jeg ikke hører på deg spesifikt, og at det er deg og kun deg jeg skal høre på?

HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Aha...

Der gikk det opp et lys for meg. Jeg henger opp blinkende lys. De er på halvparten av tiden, og av resten. Da bør både de som sier de vil syntes det er koselig, og de som mener å få det som de vil få sitt. Problemet er bare hun som ikke liker de som blinker.

Eller mener du med det at jeg er egoistisk siden jeg gjør som jeg ønsker er egoistisk fordi jeg ikke hører på deg spesifikt, og at det er deg og kun deg jeg skal høre på?

HI

Blinkende lys er djevelens verk, og noe man pverhodet ikke bør henge opp ute. Vil man henge opp blinkende lys, så får man henge det opp inne.  Noe annet er bare egoistisk.

Anonymkode: 736b2...26f

Skrevet

Hvis du henger opp noe som blinker må du hvertfall sørge for at ingen naboer ser lyset fra sine vinduer. Blinkende lys er djevelens verk og ingenting man skal tvinge på andre. For det er problemet med lys man henger på sitt eget hus, men det det kun når man går inn og ut mens naboene får i verste fall lyset blinkende inn i sin stue. 

Anonymkode: 30848...e03

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...