Gå til innhold

Kompis som vin ha med den nye dama si på 2 måneder på slep i min bursdagsfeiring

Anbefalte innlegg

Nå kjenner jeg ikke til damen hans og synes det er litt? Frekt? Og invitere seg selv og mene at han tar med dama si på slep uansett? Han er kompis men treffer han ikke ofte, en noen ganger når vi skal ut og drikke, så vil jo ikke si at vi er nære venner.

før jeg hadde bestemt meg om jeg skulle ha noe bursdagsfeiring spurte han om jeg skulle ha noe bursdagsfest og at han og den nye damen hans gjerne er med!

jeg hadde jo tenkt at vi bare skulle være 6 stk til sammen og feire min bursdag hos min kjæreste med noe kake og fingermat og drikking.

Var ikke sikker på om jeg skulle invitere denne kompisen engang ville ikke ha noe stort feiring en med de nærmeste. Problemet er at han er god venn med min bestekompis også så jaaa.. er en bursdagsfeiring virkelig den beste plassen og introdusere den nye dama si? 

Nå inviterte jo jeg  han da fordi jeg følte meg litt dårlig🫢🫣 uansett om jeg føLte det som uaktuelt. 

Anonymkode: 8a9b9...c76

Fortsetter under...

Ja, en bursdagsfeiring er en ypperlig anledning til å introdusere en ny kjæreste, men du kunne godt sagt at du ikke skulle ha noe stort, bare de aller nærmeste, hvis det var sannheten.

Anonymkode: 6c464...cad

Ja, det er en hekt strålende anledning. Hun var jo på fest hos deg for litt siden? I en annen tråd skriver du at hun tok selfies med venninna di og at du ble sjalu.

det som ikke er vanlig er at voksne er redde for å måtte dele oppmerksomheten på bursdagen sin.

Anonymkode: 2d1c7...873

Du fikk jo en del svar sist her da. 
men om du virkelig misliker denne damen så sterkt, så må du enten si nei, dere får ikke komme, eller så får du prøve å gjøre det beste ut av det, og prøve å bli bedre kjent med henne. 
Det er nå bare en av to. 

Anonymkode: 9f2ba...845

Du er jo helt manisk opptatt av denne dama...

Hun bør jo bli inkludert i sirkelen til kjæresten sin og en bursdagsfest er jo en ypperlig mulighet til det.

Kanskje du skulle reflektere litg over hvorfor du er så "redd" for nye bekjentskaper og hvorfor du er så lite inkluderende?

Anonymkode: 209e5...9b0

Annonse

Er du et voksent menneske eller går du på ungdomsskolen? For dette høres ut som problemene femtenåringen har her hjemme… Selvfølgelig inviterer man med kjæreste så lenge du skal ha med kjæresten din. Hadde du skulle hatt en liten feiring med de nærmeste vennene dine uten kjærester hadde det vært annerledes. Om ikke lenge så kommer du ikke til å ha dette problemet, for da er han ikke kompisen din mer. Ingen orker sånt drama som dette i voksen alder. 

Anonymkode: 43d95...22f

For ikke å snakke om hvor vondt det er å være kjæresten som ikke blir inkludert, sett og tatt godt imot.

Da jeg ble sammen med mannen min var det er par sånne damer i gjengen han var i, som overså meg, ikke snakket til meg, helst ikke inviterte meg. Det såret mannen nesten mer enn det var vanskelig for meg. Vi var unge da, men har faktisk vært sammen i over 25 år nå....

Nei, inkluder kjæresten til kompisen din, vær imøtekommende og åpen, ta henne godt imot. Det vinner du på i lengden.

Anonymkode: 209e5...9b0

Herregud, så mye drama for en stakkars bursdag, at det må lages trå etter tråd om det. Det er du som er rar hi, ikke kompisen din og kjæresten hans.

Anonymkode: 81778...9ac

Annonse

Nå har du jo allerede sagt ja, så nå må du bare smile og være hyggelig når de kommer. 

For framtida kan du jo øve deg på å si nei til ting du ikke ønsker, f eks selvbudne gjester i bursdag. Og der er ingen fasit på hva som er rett og feil i en sånn sammenheng - man MÅ ikke be alle som er kjærester i kortere eller lengre tid med noen du kjenner. Det er ikke slemt, ufint eller lite inkluderende å bestemme selv hvem man vil ha inn i sitt hjem. Men dersom du fortsetter å omgås denne kameraten, er det naturlig at du vil måtte omgås med dama hans også, i en eller annen form.

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Nå kjenner jeg ikke til damen hans og synes det er litt? Frekt? Og invitere seg selv og mene at han tar med dama si på slep uansett? Han er kompis men treffer han ikke ofte, en noen ganger når vi skal ut og drikke, så vil jo ikke si at vi er nære venner.

før jeg hadde bestemt meg om jeg skulle ha noe bursdagsfeiring spurte han om jeg skulle ha noe bursdagsfest og at han og den nye damen hans gjerne er med!

jeg hadde jo tenkt at vi bare skulle være 6 stk til sammen og feire min bursdag hos min kjæreste med noe kake og fingermat og drikking.

Var ikke sikker på om jeg skulle invitere denne kompisen engang ville ikke ha noe stort feiring en med de nærmeste. Problemet er at han er god venn med min bestekompis også så jaaa.. er en bursdagsfeiring virkelig den beste plassen og introdusere den nye dama si? 

Nå inviterte jo jeg  han da fordi jeg følte meg litt dårlig🫢🫣 uansett om jeg føLte det som uaktuelt. 

Anonymkode: 8a9b9...c76

En bursdagsfeiring er jo en super anledning til å introdusere en ny kjæreste. 

Du må enten øve deg på å si nei, eller slutte å sutre over valgene du tar. Du lager jo mer styr om denne bursdagen enn den mest intense fjortenåring. 

Anonymkode: 618a0...d6a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...