Gå til innhold

Til dere som jobber i skole/med barn

Anbefalte innlegg

Hvordan er egentlig foreldrene til de barna som oppfører seg som drittunger? Er stygge mot andre på sosiale medier f.eks. Gjøre slemme ting osv. Jeg bare lurer. Vi var på foreldremøte bå med 8.trinn og det var så mye styggt å høre fra rektor, det skjer så mye stygt blant elevene så de jobbet masse med dette på skolen. 

Bryr ikke foreldrene seg? Hvordan tar de det hvis de får beskjeden om at barnet har gjort det og det? Jeg oppriktig lurer når det er så mye dritt som skjer.

Anonymkode: c05f2...bdb

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443471-til-dere-som-jobber-i-skolemed-barn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

De fleste foreldre jeg har jobbet med, tar slikt seriøst. De følger opp barna og har dialog med skolen. Noen få skylder på alle andre, for deres gullunge gjør aldri noe gale. Ofte er det gjerne de barna som er verst. Det er ikke mange, men de gjør veldig mye av seg.

Mange av de sosiale utfordringene kommer også av kulturen i gruppen. Da bør alle voksne jobbe tett med barna. Det kan være vanskelig å organisere, for det er ikke alle foreldre som engasjerer seg nok på gruppenivå, selv om de tar det seriøst når det er snakk om deres barn. Men selv om det kan virke håpløst, er det viktig å aldri gi seg. Jo flere foreldre som kommer på banen, jo bedre.

Anonymkode: df3e3...43f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...