Gå til innhold

Er det jul nå?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Fikk snap fra en bekjent. Hun har satt opp juletre og pyntet med nisser 😨

Anonymkode: 8b708...cfb

Du tuller nå? 
Julebrusen og nissene har kommer i butikkene, men det er alt alt for tidlig. 
At noen har pyntet til jul hjemme…. Det skjønner jeg ingenting av. Jeg pynter ikke til jul før om 2 måneder fra nå. 

Anonymkode: 08e04...07d

Annonse

Vi har begynt å tenke på jul nå, tenke gjennom hva vi skal kjøpe i gaver osv. Jeg har handlet til barnas adventskalendere en stund og gleder meg til desember.

Men det er ikke jul nå, først er det halloween også har vi en måned til før det er desember.

Desember er julemåneden, så hos meg blir det gradvis mer og mer jul i huset fra 1. til 24. desember. Jeg bryr meg ikke om at noen ønsker å begynne litt tidligere da, men synes at oktober er vel tidlig å pynte hjemme...

Anonymkode: 2e462...1f7

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Du tuller nå? 
Julebrusen og nissene har kommer i butikkene, men det er alt alt for tidlig. 
At noen har pyntet til jul hjemme…. Det skjønner jeg ingenting av. Jeg pynter ikke til jul før om 2 måneder fra nå. 

Anonymkode: 08e04...07d

Tuller ikke. Juletreet var pyntet og nisser var satt frem.

Men hun kommer fra Thailand Kanskje det er vanlig der 

Anonymkode: 8b708...cfb

Kjøpte den første julepynten i juli når vi besøkte Hadeland glassverk, men ingenting kommer opp før litt ute i desember.
Hadde jeg kommet hjem til noen nå, og de hadde pyntet til jul allerede hadde jeg begynt å lure på om de hadde mistet forstanden..

Anonymkode: e2cbc...6eb

Regner med du vet det ikke er jul nå, men bruker dette for en litt snedig måte å gjøre narr av noen på. Går det ut over deg på noe vis? Om det gir henne glede i mørketiden nå, hva gjør det om hun pynter tidlig? Folk må slutte å være så forbanna dømmende til hva andre gjør. 

Anonymkode: 2d6ce...d93

Annonse

Et hav av forskjell på butikker og hjem. Mange som trenger å dra julehandelen utover og ikke ta alt over en lønning. Jul i heimen blir først tett opp til julaften. Må innrømme at jeg misliker julepynt. Likevel. Ofrer meg hvert år og har ekte gran.

Er hun influenser?

Vet noen av de som tjener penger på å reklamere for julepynt, får betalt for å fronte julemat og allverdens sånt må begynne tidlig. Skal du reklamere for en adventsstjerne må du jo gjøre det før folk henger de opp...

Anonymkode: 2e462...1f7

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Regner med du vet det ikke er jul nå, men bruker dette for en litt snedig måte å gjøre narr av noen på. Går det ut over deg på noe vis? Om det gir henne glede i mørketiden nå, hva gjør det om hun pynter tidlig? Folk må slutte å være så forbanna dømmende til hva andre gjør. 

Da må folk slutte å spre alt de gjør da, hvis ikke mottaker kan ha en mening om det. Jeg er faktisk ikke så generøs at jeg ikke har en mening som jeg gir uttrykk for.  Å pynte til jul halvveis i oktober,  er veldig rart. Det er mye annet som kan gi glede i mørketiden altså. 

Anonymkode: cc887...38a

Jeg fant frem tingene til mammas julekalender ista og eldste kom inn døra med ting til kjæestens kalender. Så litt jul her, men ikke jul. Jeg pleier ikke være ferdig med kalenderen så tidlig, men i år var jeg ferdig før sommeren startet. 

Gaver og kalendere kjøpes det til igjennom hele året. Jeg har jobbet ørten år i butikk så for å ikke stresse så mye i desember blir slike ting gjort før om det er gaver det er mulig med. Hele familien min gjør slikt, så ønskelister lages lenge før jul og vi har ofte gaver som går igjen år etter år. 

Men jul starter ikke før desember her i huset. Adventstaken kan komme opp før desember om 1advent er i slutten av november, men bare den. Jeg pynter til jul tidlig i desember, men hos oss forsvinner jula ofte nyttårsaften for da skal huset gjøres klart til ett bursdag race igjen. Vi er ikke så gode på å spre bursdager utover året, så januar er en heltisk tid med veldig mye bursdager i hus og i familien. Så da orker jeg ikke å ordne til bursdag og rydde jula ut samtidig. 

Anonymkode: 7d584...bf0

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Da må folk slutte å spre alt de gjør da, hvis ikke mottaker kan ha en mening om det. Jeg er faktisk ikke så generøs at jeg ikke har en mening som jeg gir uttrykk for.  Å pynte til jul halvveis i oktober,  er veldig rart. Det er mye annet som kan gi glede i mørketiden altså. 

Mottaker må gjerne ha en mening - men det er et stykke fra å ha en mening til å løpe inn her og snakke dritt. Jeg har venner som gjør ting på andre måter enn meg men det går da ikke utover meg på noe vis??

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Mottaker må gjerne ha en mening - men det er et stykke fra å ha en mening til å løpe inn her og snakke dritt. Jeg har venner som gjør ting på andre måter enn meg men det går da ikke utover meg på noe vis??

Det er ikke å snakke dritt å spørre om det er jul nå, fordi man har fått snap fra en man kjenner som har satt opp juletre og satt ut nisser altså.  Det får være måte på hva man skal ta seg nær av. 

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Det er ikke å snakke dritt å spørre om det er jul nå, fordi man har fått snap fra en man kjenner som har satt opp juletre og satt ut nisser altså.  Det får være måte på hva man skal ta seg nær av. 

Jeg tar meg virkelig ikke nær av det i tilfelle du er i villfarelse her. Men HI syns dette tydeligvis er et problem. Utrolig nok. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...