Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2023 #26 Skrevet 15. oktober 2023 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Jeg vet ikke. Hva er kriteriene for det? Anonymkode: 42a6d...11e Det står i tariffavtalen. Det er ikke gitt at du skal jobbe 35.5 time i uka selv om du jobber turnus. Kommer an på vaktbelastning, antall kveldsvakter, helger osv Anonymkode: 97142...8ae
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2023 #27 Skrevet 15. oktober 2023 Hvis dere jobber annen hver helg vil jeg anta at dere kommer inn under 35,5 timers uke. I det offentlige er kravet jobb hver tredje helg eller ei seinvakt uka. Ut fra dine opplysninger virker 30 vakter på 6 uker mye. Anonymkode: ef7b8...626
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2023 #28 Skrevet 15. oktober 2023 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Hvis dere jobber annen hver helg vil jeg anta at dere kommer inn under 35,5 timers uke. I det offentlige er kravet jobb hver tredje helg eller ei seinvakt uka. Ut fra dine opplysninger virker 30 vakter på 6 uker mye. Anonymkode: ef7b8...626 Takk, endelig noen som skjønner😅 De jobber annenhver helg, ja. Jeg tror 28 vakter er riktig. Hvem kan jeg kontakte for å finne ut av dette? Anonymkode: 42a6d...11e
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2023 #29 Skrevet 15. oktober 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Takk, endelig noen som skjønner😅 De jobber annenhver helg, ja. Jeg tror 28 vakter er riktig. Hvem kan jeg kontakte for å finne ut av dette? Anonymkode: 42a6d...11e Tillitsvalgt Anonymkode: 97142...8ae
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 15. oktober 2023 #30 Skrevet 15. oktober 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Takk, endelig noen som skjønner😅 De jobber annenhver helg, ja. Jeg tror 28 vakter er riktig. Hvem kan jeg kontakte for å finne ut av dette? Anonymkode: 42a6d...11e En kalkulator? Det er jo bare å legge sammen alle timene, så ser du. Personlig ville jeg gjort det før jeg gikk videre, for å være sikker på at jeg hadde en sak.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2023 #31 Skrevet 16. oktober 2023 Den perfekte mor, påan igjen skrev (6 timer siden): En kalkulator? Det er jo bare å legge sammen alle timene, så ser du. Personlig ville jeg gjort det før jeg gikk videre, for å være sikker på at jeg hadde en sak. Ja, kalkulatoren sier 28. Jeg har ikke tenkt til å lage en sak ennå, selv om jeg kanskje burde det med tanke på alle ansatte som har jobbet to dager for mye hver måned og ikke fått betalt for det. Jeg skal sette opp turnus for seks uker og vil gjerne ha det riktig. Det er jo klart at kontorpersonalet som ikke jobber turnus og jobber mandag til fredag, da blir det 30 arbeidsdager på seks uker. Slik er det jo for alle. Mens de andre som jobber turnus og annenhver helg og har kontrakt på 35,5 timers uke. De skal jobbe to timer mindre hver uke. 6*2=12. De skal altså jobbe 12 timer mindre enn kontorpersonalet i løpet av den samme perioden. Det utgjør nesten to vakter, men ikke helt. Derfor må jeg legge inn en dag ekstra et par ganger i løpet av året. Tror det blir riktig sånn. Takk for hjelpen. Anonymkode: 42a6d...11e
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 16. oktober 2023 #32 Skrevet 16. oktober 2023 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Ja, kalkulatoren sier 28. Jeg har ikke tenkt til å lage en sak ennå, selv om jeg kanskje burde det med tanke på alle ansatte som har jobbet to dager for mye hver måned og ikke fått betalt for det. Jeg skal sette opp turnus for seks uker og vil gjerne ha det riktig. Det er jo klart at kontorpersonalet som ikke jobber turnus og jobber mandag til fredag, da blir det 30 arbeidsdager på seks uker. Slik er det jo for alle. Mens de andre som jobber turnus og annenhver helg og har kontrakt på 35,5 timers uke. De skal jobbe to timer mindre hver uke. 6*2=12. De skal altså jobbe 12 timer mindre enn kontorpersonalet i løpet av den samme perioden. Det utgjør nesten to vakter, men ikke helt. Derfor må jeg legge inn en dag ekstra et par ganger i løpet av året. Tror det blir riktig sånn. Takk for hjelpen. Anonymkode: 42a6d...11e Jeg tenkte på timer. På seks uker skal du jobbe 213 timer. Hvis du er satt opp på flere timer enn dette må du protestere. Ikke heng deg så opp i antall vakter, for det er ikke relevant. Man kan jobbe fem dager/vakter i uka i 50% stilling også. Jeg sier det bare fordi jeg føler fokuset ditt er der, og det kan forvirre deg. Håper det ordner seg😊
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2023 #33 Skrevet 16. oktober 2023 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Ja, kalkulatoren sier 28. Jeg har ikke tenkt til å lage en sak ennå, selv om jeg kanskje burde det med tanke på alle ansatte som har jobbet to dager for mye hver måned og ikke fått betalt for det. Jeg skal sette opp turnus for seks uker og vil gjerne ha det riktig. Det er jo klart at kontorpersonalet som ikke jobber turnus og jobber mandag til fredag, da blir det 30 arbeidsdager på seks uker. Slik er det jo for alle. Mens de andre som jobber turnus og annenhver helg og har kontrakt på 35,5 timers uke. De skal jobbe to timer mindre hver uke. 6*2=12. De skal altså jobbe 12 timer mindre enn kontorpersonalet i løpet av den samme perioden. Det utgjør nesten to vakter, men ikke helt. Derfor må jeg legge inn en dag ekstra et par ganger i løpet av året. Tror det blir riktig sånn. Takk for hjelpen. Anonymkode: 42a6d...11e Har du fastlønn? De fleste i turnus jobber på timelønn og får betalt pr time pluss tilleggene som tilkommer. Jeg kan ikke skjønne hvordan du tenker at de har jobbet uten å få betalt? Hvis dette er en bedrift i helse som følger tariff er det ikke holdbart, samtidig som jeg har vondt for å forstå at det kan være tilfelle at det da jobbes 2 dager på tilsammen 15 timer for mye på hver 6 ukers turnus uten at det har blitt bemerket av noen tidligere? Jeg heller mot å tro at det er noe her du må ha misforstått, det blir spennende å følge med så jeg håper du oppdaterer! Anonymkode: d4557...c3d
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2023 #34 Skrevet 16. oktober 2023 Å telle vakter er irrelevant, du ganger uketimetall med antall uker du legger turnus for, og får det regnestykket til å gå opp. Det er antall arbeidstimer du må regne på. Jeg legger årsturnus for mine ansatte, som jobber 35,5 timers uke, i et Vismaprogram som heter ressursstyring. Visma eller tilsvarende program gjør det selvsagt mye enklere å regne riktig, få med alle lønnstillegg for kveld, natt og helg, få oversikt over rettferdig fordeling av røde dager gjennom året osv. Ved å først lage en seks ukers turnus, og så legge den gjentakende etter hverandre gjennom et helt år, er det også lettere å legge til eller trekke fra en ekstra vakt en gang i mellom for å få nøyaktig 35,5 timers gjennomsnittlig arbeidsuke gjennom året. Anonymkode: 938b9...078
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå