Gå til innhold

Kan vi ikke utveksle julegavetips?

Anbefalte innlegg

Jeg har begynt i ny og mye mer krevende jobb. Kjøret går og julegavehandelen nærmer seg. Er ute etter noe man kan kjøpe til mange, sånn at jeg kan kjøpe det samme til flere😅 

Hva kjøper dere til:

Damer på 40-50 år?

Ungdommer fra 12-18?

Jente på 22 år?

Gutt på 2-3 år?

Eldre ektepar på 70-80 år? Moderne og spreke folk, så ikke ulltøfler og kamferdrops😅

Anonymkode: 72f9d...7e0

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443457-kan-vi-ikke-utveksle-julegavetips/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har kjøpt dette til søsken i 40 - 50 årene, kan jo kanskje passe til jente 22 også hvis hun bor for seg selv? 

https://feel.no/Produkt/1/46205347/Nor-Tapasfat-Hvit

Er kanskje kjedelig å kjøpe det samme til alle, men sånn ble det i år. 

Tidligere år har vi kjøpt gavekort på restaurant til våre foreldre, det slo godt an hos svigers. Ikke fullt så godt an hos mine foreldre. Så kanskje det er en idé til ektepar i 70 - 80 årene? 

Anonymkode: eba40...a83

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Hva kjøper dere til:

Damer på 40-50 år? Produkter fra Rituals

Ungdommer fra 12-18? Gavekort på kino

Jente på 22 år? Send henne ei mld og hør hva hun ønsker seg

Gutt på 2-3 år? leke(paw patrol,duplo)

Eldre ektepar på 70-80 år; turbok om turer i nærområdet. Gavekort på en spennende restaurant 

Anonymkode: 307fd...209

Til alle over 12 år, ville jeg kjøpt gavekort på senteret/visa gavekort. Pakk det inn sammen med en sjokoladeplate/annet godt.

Til små barn, send en sum på Vipps til foreldrene så kan de kjøpe. Sånn ha mine søsken gjort med mi i flere år nå. Det gir også meg muligheten til å kjøpe større gaver, så slipper vi alt smånippset. Da blir det ofte en stor fra foreldre, en stor fra hvert av besteforeldrene og en stor fra alle tanter og onkler samlet.

Anonymkode: 3908f...8cf

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Kjøper aldri gaver som "passer til alle". Det eneste du oppnår med å kjøpe gaver på den måten er å vise at du ikke bryr deg nok til å tenke på dem som enkeltpersoner.

Anonymkode: 2bbdf...d0d

Legger non litt tanke bak det, men skal kjøpe til 4 jenter på 12 og 13 år. Tipper de kan like noe av det samme. 

Ha en liten tanke bak det du kjøper. Det er ikke stas å sitte på julaften og pakke opp en boks fra f. eks. Rituals når man får migrene av lukt og at du vet at giveren vet det men var mer opptatt av å få julegavene fort unna. Da er det bedre å gå for gavekort på et senter og så kan folk kjøpe seg det de vil selv for pengene. 

Om det er en venninnegjeng du vil gi likt til, så kan du jo gi et hjemmelaget gavekort med en dag du tar dem med på restaurant, vinsmaking, tur i skog og mark og du har med mat og drikke el. 

Opplevelser er de eldste i min familie glade for. Billetter til konsert, show, opera, teater, omvisning el. Kjøp billett til deg selv også og bli med dem. Det gjør gjerne opplevelsen enda bedre. Tid sammen er gull. 

Til de unge menneskene ville jeg ha gått for sentrumsgavekort sammen med en pose godteri av et slag de liker. Vis i det minste der at du har tenkt på at de er forskjellige og gi sure cola til han som liker det og melkesjokolade til hun som har det som favoritt. 

Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Legger non litt tanke bak det, men skal kjøpe til 4 jenter på 12 og 13 år. Tipper de kan like noe av det samme. 

Det jentene kaller "fairy lights" er visst veldig trendy om dagen. Sånne lyslenker på batteri, som de da henger på hele sommet sitt. Finnes i utallige prisklasser og variasjoner, men ekstra kult her i huset er da falske blomter/blader i sånne girlandere, snurre den sammen med en lyslenke, og henge på rommet. Regner med det er noe som har blitt spredd på sosiale medier. 

https://www.jula.no/catalog/hjem-og-husholdning/jul/julebelysning/lysslynger-innendors/batteridrevet-lysslynge-led-021814/

https://www.ikea.com/no/no/search/?q=smycka girlander

Ellers er vel gavekort på Normal populært, pakk det inn sammen med en sjokolade, julesokker eller noe så blir det en gave under treet og ikke bare en konvolutt.

Anonymkode: 1cc97...177

Himmel og hav skrev (29 minutter siden):

Ha en liten tanke bak det du kjøper. Det er ikke stas å sitte på julaften og pakke opp en boks fra f. eks. Rituals når man får migrene av lukt og at du vet at giveren vet det men var mer opptatt av å få julegavene fort unna. Da er det bedre å gå for gavekort på et senter og så kan folk kjøpe seg det de vil selv for pengene. 

Om det er en venninnegjeng du vil gi likt til, så kan du jo gi et hjemmelaget gavekort med en dag du tar dem med på restaurant, vinsmaking, tur i skog og mark og du har med mat og drikke el. 

Opplevelser er de eldste i min familie glade for. Billetter til konsert, show, opera, teater, omvisning el. Kjøp billett til deg selv også og bli med dem. Det gjør gjerne opplevelsen enda bedre. Tid sammen er gull. 

Til de unge menneskene ville jeg ha gått for sentrumsgavekort sammen med en pose godteri av et slag de liker. Vis i det minste der at du har tenkt på at de er forskjellige og gi sure cola til han som liker det og melkesjokolade til hun som har det som favoritt. 

Jeg hadde blitt skikkelig skuffet om en god venninne hadde gitt meg noe fra Rituals. Nok en gang, det er sånne gaver jeg får fra svigerinnen min, hun som kjøper likt til alle, lager regnskap i kroner og øre over gaver( og da gjelder vanlig salgspris, ikke at hun har kjøpt noe på tilbud som hun alltid gjør men som vi andre ikke kan for da er det ikke verdt like mye)

amandine skrev (20 minutter siden):

Jeg hadde blitt skikkelig skuffet om en god venninne hadde gitt meg noe fra Rituals. Nok en gang, det er sånne gaver jeg får fra svigerinnen min, hun som kjøper likt til alle, lager regnskap i kroner og øre over gaver( og da gjelder vanlig salgspris, ikke at hun har kjøpt noe på tilbud som hun alltid gjør men som vi andre ikke kan for da er det ikke verdt like mye)

Hvilken rolle spiller det at du ville blitt skuffet over det? Er Rituals en gave kun ubetenksomme og gjerrige mennesker gir, liksom? 

Anonymkode: b9461...575

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hvilken rolle spiller det at du ville blitt skuffet over det? Er Rituals en gave kun ubetenksomme og gjerrige mennesker gir, liksom? 

Man ønsker vel at giver liker det de får?

Anonymkode: f2cce...f16

Annonse

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Det var mest en kommentar til at en parfymert gave til et uparfymert menneske er lite omtenksomt. Gjerrigheten var en avsporing, beklager om det ikke kom tydelig frem. Poenget mitt er at gaver bør gies av omtenksomhet, ikke av plikt. En gave hvor giver har kjøpt 10 like tuber krem og fått dem pakket i butikk for å klaske lapper på hjemme med 10 forskjellige venninners navn er ingen hyggelig gave. Ikke hyggelig å gi, ikke hyggelig å få.  Drit i kroner og øre, men la det ligge omtanke bak! 
Jeg ville blitt skuffet om jeg fikk en gave som helt åpenbart viser at avsender overhodet ikke har tenkt på meg.

Endret av amandine
amandine skrev (1 minutt siden):

Det var mest en kommentar til at en parfymert gave til et uparfymert menneske er lite omtenksomt. Gjerrigheten var en avsporing, beklager om det ikke kom tydelig frem. Poenget mitt er at gaver bør gies av omtenksomhet, ikke av plikt. En gave hvor giver har kjøpt 10 like tuber krem og fått dem pakket i butikk for å klaske lapper på hjemme med 10 forskjellige venninners navn er ingen hyggelig gave. Ikke hyggelig å gi, ikke hyggelig å få.  Drit i kroner og øre, men la det ligge omtanke bak! 
Jeg ville blitt skuffet om jeg fikk en gave som helt åpenbart viser at avsender overhodet ikke har tenkt på meg.

Ja, det budskapet er jeg enig i. Da er vi på bølgelengde. 

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Jeg har begynt i ny og mye mer krevende jobb. Kjøret går og julegavehandelen nærmer seg. Er ute etter noe man kan kjøpe til mange, sånn at jeg kan kjøpe det samme til flere😅 

Hva kjøper dere til:

Damer på 40-50 år?

Ungdommer fra 12-18?

Jente på 22 år?

Gutt på 2-3 år?

Eldre ektepar på 70-80 år? Moderne og spreke folk, så ikke ulltøfler og kamferdrops😅

Guttungen får lego de andre kan få:

spill, Mummikopper, julepynt,  noe spisbart.  noe hjemmelaget krydder, vaniljesukker krydderolje. kjøp gaveposer  og fyll på..

noen smykker til de yngste tenåringene?

Anonymkode: 85e1d...697

Til tenåringer som liker å pynte/ordne seg: en liten sminkemappe, fyll med ulike ting f. eks. ansiktsmasker (med/uten parfyme), neglelakk, leppepomade. Tenåringer som liker friluft: f.eks. fiskesluker, turkopp, fint sitteunderlag. Dette kan jo også passe alle turglade, både 3-åringer pg damer på 40. En 3-åring kan jo også bli gla for barne-hodelykt.

Anonymkode: d7c46...e45

Spør hva tanteunger ønsket seg,

gutt 18: bok

jente 11: gavekort

gutt 12 : usikker , gavekort, bok eller Lego 

Gutt 9: gavekort 

Gutt 6 : pokemon kort eller bok

osv…..

Voksne går forbruksting - vin/godteri/kaffe/kremer osv

Anonymkode: b8efb...71b

I år blir den enkleste julen å handle til. Svigerbarn, søster, svoger og tantebarn ønsker seg klær ifra https://universitywear.no Så blir bare å finne ut hvem farge de vil ha. Kjenner det er helt greit at de er så enkle i år alle sammen. 

Anonymkode: 84577...2e6

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

I år blir den enkleste julen å handle til. Svigerbarn, søster, svoger og tantebarn ønsker seg klær ifra https://universitywear.no Så blir bare å finne ut hvem farge de vil ha. Kjenner det er helt greit at de er så enkle i år alle sammen. 

Anonymkode: 84577...2e6

Ikke skriv ‘hvem farge’ er du grei. 

Anonymkode: 69056...281

Jeg kjøpte 2 julegaver i dag. Skjerf  med refleks fra Morild, mye fint på salg der nå. 

https://www.morildnorway.no/products/morild-bekk-skjerf-med-refleks-rose

https://www.morildnorway.no/products/morild-vilje-skjerf-med-refleks-lys-gra-trygg

Til mannen sine søsken, de er i midten av 20 årene. 

Anonymkode: 15240...766

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Til alle over 12 år, ville jeg kjøpt gavekort på senteret/visa gavekort. Pakk det inn sammen med en sjokoladeplate/annet godt.

Til små barn, send en sum på Vipps til foreldrene så kan de kjøpe. Sånn ha mine søsken gjort med mi i flere år nå. Det gir også meg muligheten til å kjøpe større gaver, så slipper vi alt smånippset. Da blir det ofte en stor fra foreldre, en stor fra hvert av besteforeldrene og en stor fra alle tanter og onkler samlet.

Anonymkode: 3908f...8cf

De under 12 syns det er kjempestas med gavekort da. Å kunne få kjøpe selv. 

Anonymkode: f4182...cb9

Jeg gir bok til nesten alle jeg kjenner, særlig damer 40-50 og til foreldre. Går på uavhengige bokhandler, i Oslo- Trondsmo. Jeg bruker lang tid til å tenke ut hvilken bok som passer til hvem. De som jobber der er også gull! Der har de også Norges beste utvalg av tegneserier og tegneserieromaner, så de som ikke er så aktivt lesende kan også få høy kvalitetslitteratur.

Gir ellers gavekort på konserter eller teater til spesielle venner og muligens foreldre. Og årskort til Nasjonalmuseet, Munch-museet og Astrup fearnley

Anonymkode: db6d6...6d3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...