Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2023 #1 Skrevet 14. oktober 2023 https://www.nrk.no/rogaland/fargerike-barneleker-og-klaer-byttes-ut-med-noytrale-farger-for-a-passe-interioret-1.16582080 Når man trodde foreldre ikke kunne synke lavere: barnas leker fargekoordineres mot interiøret. Selvsagt stikk i mot all psykologi, som professoren påpeker. Anonymkode: e16d5...985
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2023 #2 Skrevet 14. oktober 2023 Å ja, fra første dag! Eller ikke. Et sted må da grensa gå! Ærlig talt. Anonymkode: 9d8ed...f3e
amandine Skrevet 14. oktober 2023 #3 Skrevet 14. oktober 2023 Ha ha ha nei det har aldri falt meg inn. Men jeg ser noen yngre kolleger som gjør det, der er alt så beige at man kan bli deprimert av mindre.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2023 #4 Skrevet 14. oktober 2023 Ikke på den måten nei, men da ungene var små hadde de ofte hver sine farger på klær. Nr en hadde blå, nr to hadde grønn og nr tre hadde rød. Anonymkode: 4aeae...cfe
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2023 #5 Skrevet 14. oktober 2023 Gjorde det før de ble født, altså at det jeg kjøpte til barnerommet passet resten. Seng, gardiner, noen leker, vugge osv. Men ikke i beige da Anonymkode: 5d388...7f4
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2023 #6 Skrevet 14. oktober 2023 Kanskje jeg hadde gjort det om jeg var 24 år, men jeg er i 40 årene så svaret er nei, på ingen måte Anonymkode: f51b7...308
Himmel og hav Skrevet 14. oktober 2023 #7 Skrevet 14. oktober 2023 Nei, det tror jeg ikke falt meg inn en gang, men jeg ser en yngre kollega som nok er litt hekta på den trenden. Den babyen tror jeg ikke har et plagg som ikke er i duse jordfarger og ikke en smokk eller en bamse som ikke matcher. Jeg måtte flire av artikkelen. Når foreldre bekymrer seg for at lekene som ligger i stua ikke skal matche interiøret. Håper de ikke får barn som mine som elsket å dra inn pinner, steiner, stålorm, larver, rustne spiker og alle andre skatter de fant. Da må disse foreldrene kanskje pusse opp i stålormgrått og rust?
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2023 #8 Skrevet 14. oktober 2023 Himmel og hav skrev (1 minutt siden): Nei, det tror jeg ikke falt meg inn en gang, men jeg ser en yngre kollega som nok er litt hekta på den trenden. Den babyen tror jeg ikke har et plagg som ikke er i duse jordfarger og ikke en smokk eller en bamse som ikke matcher. Jeg måtte flire av artikkelen. Når foreldre bekymrer seg for at lekene som ligger i stua ikke skal matche interiøret. Håper de ikke får barn som mine som elsket å dra inn pinner, steiner, stålorm, larver, rustne spiker og alle andre skatter de fant. Da må disse foreldrene kanskje pusse opp i stålormgrått og rust? Det er neppe disse barna som får lov å utfolde seg... Anonymkode: e16d5...985
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2023 #9 Skrevet 14. oktober 2023 Jeg er 35, vet om mange som bare har brukt duse farger, beige, grønt, hvitt, brunt og sånn. De syntes sikkert at jeg er gal, mine har alltid brukt klær i alle mulige farger både skarpe og duse. Og med spiderman, paw patrol, peppa gris, ninjago motiver. Anonymkode: 3bce8...7e5
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2023 #10 Skrevet 14. oktober 2023 Det her er jo ikke noe nytt. Mine barn er tenåringer nå og da de gikk i barnehagen fikk jeg "skryt" for at jeg kledde barna i klare farger. De syns alt for mange kledde barna sine i nøytrale, duse farger. Anonymkode: 0bc56...fd4
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2023 #11 Skrevet 14. oktober 2023 Alltid brukt mye farger på klær og leker, men nå er det da 19 år siden jeg fikk mitt første barn… Unger liker farger, så trender på farger til barn( klær og leker), synes jeg er tragisk. Kommer til å bli lys grå leker og klær, hvit sofa og tepper, og barn som ikke får leke i stua eller bli skitten, litt av et liv Anonymkode: f5ff8...bce
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2023 #12 Skrevet 14. oktober 2023 Mine barn har aldri vært fargekordinerte med noe eller noen. Selv om jeg prøvde å kjøpe ting som passet omhverandre forsvant denne tankegangen raskt etterhvert som hu vokste. Sta og stridig unge som skulle kle seg selv når frs hun var ett år. Hu så ut som ett fugleskremsel til tider, helt greit når det ikke ble en krangel hele dagen (jada, hu har nok arvet staheten ifra meg, men hun var også verdens mest medgjørlige unge også) Lillesøster kunne jeg kle, men hu var en skikkelig jordfeser så hu måtte skifte ørten ganger hver dag så jeg stskk bare hånden inn i klesskapet og fant noe rent. Var ikke en tanke om ting passet sammen eller ei, det var rent. Eldste har ett tantebarn som var ganske fargekordinert som baby. Det forsvant ganske raskt der også. En aktiv og sta unge som absolutt ikke passer i duse, fargekordinerte farger. Den ungen skulle aldri ha ett rosa plass på seg vistnok, sist hun var innom var der flere rosa plagg på. Anonymkode: 6d62c...3fa
ma(G)ma med to små :) Skrevet 14. oktober 2023 #13 Skrevet 14. oktober 2023 Nei, absolutt ikke. Nå er våre barn tenåringer, da. Men hadde vi fått en attpåklatt, hadde det blitt farger på klærne der også. Men vi har styrt unna motiver, da. Både for at det kan arves uavhengig av kjønn, og fordi jeg mener at det er uheldig at gutter blir kledd opp til å bli tøffe slåsskjemper og jenter til å bli vakre prinsesser. Så her har det vært fargerikt men stort sett kjønnsnøytralt.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2023 #14 Skrevet 14. oktober 2023 Brukte fargekoder i barnehagen, en hadde blå og den andre grønn. Det var for at de ansatte skulle se hvem som var hvem. Eneggede jenter. Anonymkode: c5331...480
Juliea Ruler Skrevet 15. oktober 2023 #15 Skrevet 15. oktober 2023 Himmel og hav skrev (21 timer siden): Nei, det tror jeg ikke falt meg inn en gang, men jeg ser en yngre kollega som nok er litt hekta på den trenden. Den babyen tror jeg ikke har et plagg som ikke er i duse jordfarger og ikke en smokk eller en bamse som ikke matcher. Jeg måtte flire av artikkelen. Når foreldre bekymrer seg for at lekene som ligger i stua ikke skal matche interiøret. Håper de ikke får barn som mine som elsket å dra inn pinner, steiner, stålorm, larver, rustne spiker og alle andre skatter de fant. Da må disse foreldrene kanskje pusse opp i stålormgrått og rust? Hahaha huff tragikomisk.. stålorm går vel ganske godt til beige da? Men tenk fortvilelsen når barna plukker med markblomster i alle mulige farger hjem, da blir det tumulter i fargeløsheten da!
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2023 #16 Skrevet 15. oktober 2023 Jeg trodde først ja, helt til jeg fant ut hva det var. Så nei. Da eldste var i skolealder brukte jeg farger for å gjøre hverdagen hans mer forutsigbar. Han har store lærevansker og fikk ofte meltdown som de så fint kaller det. Da gjorde jeg hjemme så forutsigbart som mulig ved at han f eks har en kopp til tannbørsten med sin farge, håndkleet var i samme farge. Det var for å lett vite hvor og hva, slik at han brukte overskuddet sitt på å fungere i alt annet. Men det hadde lite med interiøret å gjøre altså. Anonymkode: 41e1e...661
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2023 #17 Skrevet 15. oktober 2023 Jeg har kledd barna mine fargekordinert så lenge jeg fikk bestemme, fordi jeg syns det er viktig med velkledde barn. Men leker har jeg aldri tenk over fargen på. Anonymkode: 0c7a8...53e
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2023 #18 Skrevet 15. oktober 2023 Jeg har tre gutter som er tette i alder og jevne i vekst. De har hver sin farge på boxere (grønn, blå og svart), og felles sokker. Der stopper min fargekoordinering😂 Anonymkode: f448f...2fb
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2023 #19 Skrevet 15. oktober 2023 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Jeg har kledd barna mine fargekordinert så lenge jeg fikk bestemme, fordi jeg syns det er viktig med velkledde barn. Men leker har jeg aldri tenk over fargen på. Anonymkode: 0c7a8...53e "Viktig med velkledde barn" Ja, det er skikkelig viktig, gitt. Anonymkode: e16d5...985
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2023 #20 Skrevet 15. oktober 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): "Viktig med velkledde barn" Ja, det er skikkelig viktig, gitt. Anonymkode: e16d5...985 Ja, jeg syns det. Håper det klør deg skikkelig. Anonymkode: 0c7a8...53e
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2023 #21 Skrevet 16. oktober 2023 Alle sier de ikke gjør det, men Instagram sier noe heeelt annet. 😅 Anonymkode: a3aea...385
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2023 #22 Skrevet 16. oktober 2023 Anna Rasmussen!!! Anonymkode: 528fd...ab0
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2023 #23 Skrevet 16. oktober 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Alle sier de ikke gjør det, men Instagram sier noe heeelt annet. 😅 Anonymkode: a3aea...385 Instamødre er ikke akkurat samfunnets vinnere 😀 Anonymkode: e16d5...985
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2023 #24 Skrevet 17. oktober 2023 Anonym bruker skrev (18 timer siden): Alle sier de ikke gjør det, men Instagram sier noe heeelt annet. 😅 Anonymkode: a3aea...385 Hvor mange prosent av småbarnsmødre finner du med åpne kontoer på Instagram, tror du😅 Anonymkode: 0c7a8...53e
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2023 #25 Skrevet 17. oktober 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hvor mange prosent av småbarnsmødre finner du med åpne kontoer på Instagram, tror du😅 Anonymkode: 0c7a8...53e ...og HVILKE småbarnsmødre er det som har åpne kontoer? Jo, de enklest møblerte. Anonymkode: e16d5...985
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå