Gå til innhold

Hvordan tolker dere slik oppførsel?

Anbefalte innlegg

Mennesker som henger ut andre, hva får de ut av det? Jeg har en svigerinne som stadig kommer med spydigheter og meninger man aldri har bedt om engang. Som kan le av meg når hun får sjansen til det, og har stort sett aldri noe positivt å si om verken meg eller det jeg gjør eller har. 

Hva er det med slike folk? Jeg føler ikke jeg har vært ufin mot henne. Har spurt både mann og barn om det er noe jeg gjør eller sier som jeg selv ikke er klar over, men de sier det ikke er meg. Og de har også merket dette. Sier dere noe til folk som er slik overfor dere? 

Anonymkode: e0cae...cff

Fortsetter under...

Det er som regel dårlig selvtillit som er grunnen til slik oppførsel. Du får begynne med å "arrestere" henne, spør hvorfor hun ler, hva var feil med det jeg sa/gjorde osv. Da må hun stå til rette for oppførselen sin og jeg tror at hun ganske snart vil stoppe med det. 

Har et nært familiemedlem som oppfører seg slik. Jeg har holdt meg unna i mange mnd, men likevel klarer vedkommende å komme med oppgulp. Slik har det vært i mange år. Før gjorde jeg alt for at vedkommende skulle like meg, men må har jeg gitt opp. 

Ser nå at denne personen ikke har det greit selv, er sjalu, missunnelig, Prøver å være bedre enn andre ved hver anledning. 

Du må. gi det null energi. Det kommer aldri til å snu, du kommer alltid til å gjøre "feil". 

Anonymkode: c4b12...86e

Annonse

Misunnelse og mindreverdighetskomplekser. Har også et sånt familiemedlem. Jeg har i lang tid nå oversett henne. Viser ingen interesse for hennes liv og unngår henne så langt jeg kan. Funker fjell det 😄

Anonym bruker skrev (På 13.10.2023 den 10.16):

Mennesker som henger ut andre, hva får de ut av det? Jeg har en svigerinne som stadig kommer med spydigheter og meninger man aldri har bedt om engang. Som kan le av meg når hun får sjansen til det, og har stort sett aldri noe positivt å si om verken meg eller det jeg gjør eller har. 

Hva er det med slike folk? Jeg føler ikke jeg har vært ufin mot henne. Har spurt både mann og barn om det er noe jeg gjør eller sier som jeg selv ikke er klar over, men de sier det ikke er meg. Og de har også merket dette. Sier dere noe til folk som er slik overfor dere? 

Anonymkode: e0cae...cff

Ekspander  

Jeg "tolker" ikke slik oppførsel. Jeg unngår den. Ved å la være å omgås atale mennesker. Hvis dette er din brors kone, ville jeg sagt til ham at jeg ikke besøker dem mer, og at han er velkommen i mitt hjem, men ikke hun. 

Anonymkode: 91f4d...459

Anonym bruker skrev (På 14.10.2023 den 0.30):

Jeg "tolker" ikke slik oppførsel. Jeg unngår den. Ved å la være å omgås atale mennesker. Hvis dette er din brors kone, ville jeg sagt til ham at jeg ikke besøker dem mer, og at han er velkommen i mitt hjem, men ikke hun. 

Anonymkode: 91f4d...459

Ekspander  

Det ville jeg vært forsiktg med å gjøre. Det kan være å kaste bensin på bålet. Det er bedre å enten ignorere hennes utsagn, eller som noen andre foreslo, arrester henne.

Anonymkode: 80515...21d

Jeg pleier ikke tolke andres oppførsel, men jeg pleier å legge planer. Søsteren min er sånn nemlig. Ikke når det er meg og henne. Ikke når det er sammen med nærmeste familie. Men når vi er sammen med familie som kusiner, fettere, tanter og onkler. Eller sammen med folk jeg kjenner. Da må hun finne en setning som hun selv mener er morsom, og som kanskje er det. En gang. Og den bruker hun om og om igjen. Feks. Jeg har av og til problemer med halsen. Da blir det litt vanskeligere å snakke, i alle fall blant mange. De gangene er hub rask til å bruke «det er så fint med den infeksjonen, for da holder hun endelig kjeft». Og folk reagerer jo. Men jeg har funnet ut at å legge planer er funksjonelt. Så. Neste gang du vet du skal treffe henne, så finn noe du kan bruke mot henne. Noe nøytralt. Noe som passer til alt. Og bruk det. «Nå synes jeg du er negativ», «kan du si noe positivt om meg, det tror jeg du har glemt», «hvis vi skal lete etter ting vi kan «ta» andre på her, så blir ikke dette spesielt hyggelig», eller den litt mer ufine, men funksjonelle «nå er det nok. Slutt å snakk meg ned»

Anonymkode: b4611...1fb

Jeg har en venninne i omgangskretsen min som ofte kommer med nedlatende og latterliggjørende små stikk mot meg. Hun klarer å gjøre det så subtilt at jeg bare ville virke hårsår om jeg tok det opp. Så jeg må bare la det fare. Hun har heldigvis gode sider også, og vi treffes ikke så ofte. 

Anonymkode: dcdd2...8e2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...