Gå til innhold

Har du noen gang tenkt at folk fikk som fortjent?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Herlig. Så masse ondsinnet og stygge tanker om andre. Til og med drap. 

Anonymkode: 9a087...c7f

Jeg ønsker ingen drept, bare så det er sagt! 

Men om overgrepsmannen min blir hardt skadd, så blir jeg ikke lei meg 

Om pappen til eldste, som har mishandlet både henne og meg blir påkjørt og lam, så er ikke det synd 

Om hun som falskt anklaget meg til barnevernet og satte igang ett helvete en dag får trøbbel med barnevernet, så er det klart jeg skal kose meg. Ikke for barnas del, men for henne 

folk som påfører andre skade med vilje fortjener ikke akkurat å leve livet på en rosa sky 

Anonymkode: 0e656...47f

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Herlig. Så masse ondsinnet og stygge tanker om andre. Til og med drap. 

Det er vel ingen som har ønsket noen drept i denne tråden?

Anonymkode: 72c81...fcb

Annonse

Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Gi et eksempel. 

Sjefen min, for eksempel. Etter at jeg hadde hatt et sykt barn i 4 måneder (altså "ligge på sykehuset"-sykt, ikke "litt mange hjemmedager"-sykt) og like etter måtte oppleve en ulykke der en av mine nærmeste ble drept, så skulle hun likevel drive og pine meg på jobb. Jeg var ikke i stand til noe som helst, jeg var utslitt etter sykeperioden, og traumatisert etter ulykken. Hun ga seg ikke, jeg skulle inn og beskrive min "restarbeidsevne" og fortelle hvilken "tilrettelegging" jeg trengte. Jeg trengte tilrettelegging bare for å få i meg middag, for å si det slik. Jeg endte med å slutte i jobben. Følte meg hundset vekk derfra. 

To år etterpå var det hun selv som fikk et sykt barn, det varte i over et år. Dama ble grå i håret over natta og virka bleik og dradd. Selv nå, når alle er blitt friske, ser hun 10 år eldre ut enn hun er. Jeg syns synd på barnet hennes, men kjerringa sjøl - vel, jeg innrømmer at jeg tenker "nå fikk du prøve hvordan livet kan være. Kanskje du er litt rausere mot andre neste gang!"

Anonymkode: 2c527...e41

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg ønsker ingen drept, bare så det er sagt! 

Men om overgrepsmannen min blir hardt skadd, så blir jeg ikke lei meg 

Om pappen til eldste, som har mishandlet både henne og meg blir påkjørt og lam, så er ikke det synd 

Om hun som falskt anklaget meg til barnevernet og satte igang ett helvete en dag får trøbbel med barnevernet, så er det klart jeg skal kose meg. Ikke for barnas del, men for henne 

folk som påfører andre skade med vilje fortjener ikke akkurat å leve livet på en rosa sky 

Jeg skjønner hva du mener. Folk som har påført andre mye belastninger kan jeg skjønne. 

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Sjefen min, for eksempel. Etter at jeg hadde hatt et sykt barn i 4 måneder (altså "ligge på sykehuset"-sykt, ikke "litt mange hjemmedager"-sykt) og like etter måtte oppleve en ulykke der en av mine nærmeste ble drept, så skulle hun likevel drive og pine meg på jobb. Jeg var ikke i stand til noe som helst, jeg var utslitt etter sykeperioden, og traumatisert etter ulykken. Hun ga seg ikke, jeg skulle inn og beskrive min "restarbeidsevne" og fortelle hvilken "tilrettelegging" jeg trengte. Jeg trengte tilrettelegging bare for å få i meg middag, for å si det slik. Jeg endte med å slutte i jobben. Følte meg hundset vekk derfra. 

To år etterpå var det hun selv som fikk et sykt barn, det varte i over et år. Dama ble grå i håret over natta og virka bleik og dradd. Selv nå, når alle er blitt friske, ser hun 10 år eldre ut enn hun er. Jeg syns synd på barnet hennes, men kjerringa sjøl - vel, jeg innrømmer at jeg tenker "nå fikk du prøve hvordan livet kan være. Kanskje du er litt rausere mot andre neste gang!"

Synd at noen gjør sånt og har så lite omtanke for andre. 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Samme regler fra NAV for både deg og henne. Kan sikkert være til å få grå hår av både som leder og medarbeider.
Men det du beskriver er altså ikke lederens påfunn. 

Anonymkode: d35b4...d3f

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Samme regler fra NAV for både deg og henne. Kan sikkert være til å få grå hår av både som leder og medarbeider.
Men det du beskriver er altså ikke lederens påfunn. 

Anonymkode: d35b4...d3f

Du vet ikke hva du snakker om. Møtene med NAV var piece of cake sammenlignet med de tilleggsmøtene hun kalte inn til på toppen av de lovpålagte. Og jo, sånne sjefer fins. Som ringer når de ikke er pålagt å gjøre det, som spør deg ut om symptomer de ikke har rett til å vite og som booker inn egen oppfølging som NAV aldri har bedt dem om. 

(Hun var heller ikke så keen på å bruke sin egen "restarbeidsevne" på jobb i den tida hennes egne problemer varte. Det vet jeg fordi jeg er venn med han som overtok alle hennes oppgaver i tillegg til sine egne. At den mannen går på to bein fortsatt er ikke til å tro. De så henne ikke på halvannet år. Men hvem krever at en leder skal innom og la seg utspørre?)

Twintipp skrev (15 timer siden):

Ja. Men, det gjør vel alle som lever i en rettsstat? Det er jo menneskelig å tenke at rettferdigheten seirer. Og jeg håper f.eks pedofile får et helvete i fengsel. Men, dette tror jeg er helt normalt! 

Alle får ikke som de fortjener, nei. I en rettsstat er jo mottoet at det er bedre om 10 skyldige går fri enn at 1 uskyldig straffes. 

Dessuten fins det ubehagelige og slemme ting folk gjør, som ikke er straffbare. Da kommer det ingen utenforstående instans og ordner opp, altså. Det er derfor jeg bruker ordet Skjebnen. 

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Du vet ikke hva du snakker om. Møtene med NAV var piece of cake sammenlignet med de tilleggsmøtene hun kalte inn til på toppen av de lovpålagte. Og jo, sånne sjefer fins. Som ringer når de ikke er pålagt å gjøre det, som spør deg ut om symptomer de ikke har rett til å vite og som booker inn egen oppfølging som NAV aldri har bedt dem om. 

(Hun var heller ikke så keen på å bruke sin egen "restarbeidsevne" på jobb i den tida hennes egne problemer varte. Det vet jeg fordi jeg er venn med han som overtok alle hennes oppgaver i tillegg til sine egne. At den mannen går på to bein fortsatt er ikke til å tro. De så henne ikke på halvannet år. Men hvem krever at en leder skal innom og la seg utspørre?)

Bra leder som bryter taushetsplikten sin da, og forteller deg om din gamle leder sin helse....

Anonymkode: 93700...853

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Bra leder som bryter taushetsplikten sin da, og forteller deg om din gamle leder sin helse....

Anonymkode: 93700...853

Nei, det ble ikke sagt noe om helsa hennes. Det er ikke forbudt å fortelle at man jobber dobbelt fordi man har overtatt noen andres oppgaver. 

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Brudd på taushetsplikten gjør ikke en god leder.

Sånn du forklarer henne, så fikk jeg inntrykk av hin virkelig forsøkte alt hun kunne å hjelpe deg å være i jobb slik NAV krever av en IA, men du var ikke villig til å samarbeide på noe, fordi du bar mest opptatt av deg selv. Når en leder spør «hva kan jeg gjøre for deg så du skal få det bedre?» så handler ikke det om at hun vil mase. Det handler om omsorg. Men antakelig klarte du ikke se det der du satt med alt ditt.

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Sånn du forklarer henne, så fikk jeg inntrykk av hin virkelig forsøkte alt hun kunne å hjelpe deg å være i jobb slik NAV krever av en IA, men du var ikke villig til å samarbeide på noe, fordi du bar mest opptatt av deg selv. Når en leder spør «hva kan jeg gjøre for deg så du skal få det bedre?» så handler ikke det om at hun vil mase. Det handler om omsorg. Men antakelig klarte du ikke se det der du satt med alt ditt.

Det er også leders ansvar å forstå når man kan pushe folk litt, og ikke. 
Jeg har selv vært sykemeldt i perioder, og når sjefen min spør hva hun kan gjøre og jeg sier «ingenting» så maser hun ikke mer. Hun forsto helt av seg selv at når mitt barn slet masse (ble banket opp på åpen gate, drev med selvskading, hengt ut på nett etc) samtidig som bestemor (som var mitt alt) ble dødssyk, så var ikke jobb noe jeg hadde overskudd til å håndtere. 

Nå er jeg sykemeldt pga smerter, og hun vet at jeg har så høy arbeidsmoral at hun har ringt meg for å sjekke at jeg ikke jobber hjemmefra. 

en god sjef leser sine ansatte godt. 

frk Nilsen skrev (På 13.10.2023 den 9.32):

Når en idiot kjører forbi deg ulovlig, og to svinger etterpå står samme idiot å snakker med politiet... Da humret jeg godt. 

Opplevde nøyaktig dette da jeg var rundt tjue år. Jeg ble forbikjørt i vill fart på dobbel sperrelinje rett før en bakketopp. Jeg merket meg bilnummeret, og på neste rasteplass en kilometer borte sto han og var stoppet av politiet. Jeg smilte for meg selv hele resten av kjøreturen. Og det handlet også om at jeg synes det er flott at sånne tullinger blir luket ut av trafikken før de dreper eller skader noen.

Ja, selvfølgelig. Skulle da bare mangle. 

Ta f.eks. min sønns såkalte far, en narsissistisk drittsekk som har gjort gutten vår ufattelig mye vondt. Jeg ønsker drittsekken alt tenkelig vondt her i fra til evigheten, og har ikke det minste problem med å innrømme det for det er det han fortjener.

Anonym bruker skrev (På 14.10.2023 den 8.09):

Nei, da lytter du ikke til hva jeg sier. For "sånn jeg forklarer henne" prøvde hun ikke å hjelpe meg. Hun prøvde å unngå vikarutgifter selv. Og så prøvde hun å få tilfredsstilt sitt kontrollbehov. Det var ikke i nærheten av omsorg, noe du ville ha skjønt om du hadde sett meg gråte i møtene. 

Ut over det så er det ingen som har brutt noen taushetsplikt. Jeg bor i et lokalsamfunn der jeg kjenner mine gamle kolleger, og de har lov å si "vi har ikke sett Hilde siden mars, hun er på (stedsnavn) på grunn av sønnen sin". Hennes erstatter bryter heller ingen taushet ved å si at han er sliten av å gjøre to jobber. 

(Men rett skal være rett: jeg vet ikke om lederen over der igjen kalte henne inn for å sjekke restarbeidsevnen. Kanskje skjedde det, og de fant at hun ikke hadde noen? Jeg vil anse det for rimelig at hun var lite arbeidsfør i den tida. Bare synd hun ikke klarte å anse det samme som rimelig da jeg fikk 2 livskriser på rad.) 

Anonym bruker skrev (På 14.10.2023 den 8.09):

Når en leder spør «hva kan jeg gjøre for deg så du skal få det bedre?»

Hadde vært herlig om det spørsmålet hadde blitt stilt. Det ble det aldri. (Jeg ville ha måttet svare "du kan slutte å tvinge meg inn på jobb til ubegrunnede ekstramøter som NAV ikke har bedt deg om å avholde"; men det fikk jeg ikke anledning til, ettersom hun aldri lurte på hva HUN kunne gjøre for MEG. Hun lurte bare på hvorfor jeg kunne gjøre så lite for arbeidsplassen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...