Gå til innhold

Ikke ta med seg løs hunder hjem når man ser en?

Anbefalte innlegg

Hører mange som får så mye kritisk fordi ikke valgte å ta med seg en hund som har rømt og går løs ute i gata osv.

Men hvorfor er det forventet? 
Jeg er allergisk mot hund og tar ikke med meg en vill fremmed hund i bil og inn i hus. Jeg prøver å ringe, eller tar bilde av at det går en løs hund i området. Sist gang jeg så en løs hund, tok jeg bilde av den, stor hund.. jeg stoler ikke på store eller små hunder. Og alt for mange som ble sure fordi jeg ikke tok eller prøvde å få tak i den!  
når jeg la ut at denne hunden gikk løs rundt området, nesten før jeg ikke gidder å legge ut neste gang jeg ser en løs hund.. 

Anonymkode: 2f112...501

Fortsetter under...

Jeg tar heller ikke med løse hunder. Jeg er redd for hunder, og en løs og forvirret hund gjør ikke redselen mindre akkurat. Aldri lest eller hørt om at noen får kritikk fiender heller da

Anonymkode: 261d8...c3b

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tar heller ikke med løse hunder. Jeg er redd for hunder, og en løs og forvirret hund gjør ikke redselen mindre akkurat. Aldri lest eller hørt om at noen får kritikk fiender heller da

Fått selv og lest noen andre sine som har postet ut og sure folk fordi ikke valgte å ta inn hunden eller prøve å få tak i.. man er jo ikke forpliktet til det heller, joda fint om noen velger å gjøre det men man må ikke

Var dette på «rømlingen»-siden på FB? Der er der mange sprø folk. Bare å ignorere dem.

Er generelt råd er å gi komplett beng i hva andre mener du burde gjøre og ikke. Folk tillater seg rett og slett å mene for mye, og legge seg opp i andres valg. Bare ignorer.

Anonymkode: b8ca6...e65

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Fått selv og lest noen andre sine som har postet ut og sure folk fordi ikke valgte å ta inn hunden eller prøve å få tak i.. man er jo ikke forpliktet til det heller, joda fint om noen velger å gjøre det men man må ikke

Da sier du bare at du dessverre ikke kan ta den med hjem. 

Du tar selvsagt ikke med deg en hund hvis du er redd hunder, allergisk mot hunder eller utrygg på hunder. 

Selv plages jeg ikke med noe av dette, og tar dem gjerne med hjem, holder dem der til jeg har funnet ut hvem som eier dem, og får dem avlevert til rett person. Ingen big deal. Men om det er ukomfortabelt for deg, så er det faktisk ikke DITT ansvar at den kommer til rett sted. Ansvaret er eierens, du kan hjelpe til eller la være. Og du kan velge å hjelpe til gjennom å bare ta et bilde og poste på din lokale mistet/funnet-side, eller ringe politi og få dem til å ivareta den.

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Var dette på «rømlingen»-siden på FB? Der er der mange sprø folk. Bare å ignorere dem.

Er generelt råd er å gi komplett beng i hva andre mener du burde gjøre og ikke. Folk tillater seg rett og slett å mene for mye, og legge seg opp i andres valg. Bare ignorer.

Jepp prøvde å hjelpe med å legge ut men fult av gærne folk der inne. Som driter i allergi, at jeg burde ha priotert en helt fremmed hund forran egen allergi og hjerteløs og ja du kan tenke deg. At de selv velger å ta inn fremmede hunder er opp til dem men burde ikke være forventet at alle skal det. Har andre ting å gjøre en og ta inn og fokusere på en løs hund som hundeeier ikke har tatt ansvar så hunden har rømt

Folk er hysterisk opptatt av dyr, særlig hunder. Oppfører seg som om hund skal gå foran alt annet i verden.  Helst gå i fakkeltog hvis en hund har blitt påkjørt. Drit i alt annet

Anonymkode: 30901...ff5

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Folk er hysterisk opptatt av dyr, særlig hunder. Oppfører seg som om hund skal gå foran alt annet i verden.  Helst gå i fakkeltog hvis en hund har blitt påkjørt. Drit i alt annet

Helt enig, jeg skjønner at for eier er det vondt og trist at hunden har rømt men det er deres egen feil. Hunde eiere kan ikke forvente at folk skal ta til seg inn fremmede hunder og ta seg tid på å ha den hjemme og prøve å få tak i. Jeg selv kan legge ut at det går en fremmed hund løs i området, det meste jeg er frivillig til å gjøre og da er jeg ferdig. Har ikke mulighet og tid til å passe på andres fremmede hunder som de selv har vert uansvarlig og ikke passet på så hunden har rømmet.

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Jepp prøvde å hjelpe med å legge ut men fult av gærne folk der inne. Som driter i allergi, at jeg burde ha priotert en helt fremmed hund forran egen allergi og hjerteløs og ja du kan tenke deg. At de selv velger å ta inn fremmede hunder er opp til dem men burde ikke være forventet at alle skal det. Har andre ting å gjøre en og ta inn og fokusere på en løs hund som hundeeier ikke har tatt ansvar så hunden har rømt

Tragisk at moderatorene lar sånne idioter få fritt spillerom der inne, for der er egentlig en veldig nyttig side som har hjulpet mange med å få tilbake hundene sine. Når folk som melder fra om observasjon av hund bare får dustesvar av typen «herregud, hvorfor tok du den ikke med deg hjem, ønsker du at hunden skal dø eller?!!», så ender det bare med at folk ikke vil melde fra. Man melder jo fra fordi man ønsker å hjelpe, ikke fordi man vil få kjeft av tanketomme høns.

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

INN skal man i alle fall ikke ta dem! Feste dem i et bånd ute er OK; men ikke ta dem inn i huset. Dersom eieren kjører rundt og leiter, kan han gjenkjenne sin egen hund stående ute i oppkjørselen min, men ikke hvis jeg har den inne!

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Tragisk at moderatorene lar sånne idioter få fritt spillerom der inne, for der er egentlig en veldig nyttig side som har hjulpet mange med å få tilbake hundene sine. Når folk som melder fra om observasjon av hund bare får dustesvar av typen «herregud, hvorfor tok du den ikke med deg hjem, ønsker du at hunden skal dø eller?!!», så ender det bare med at folk ikke vil melde fra. Man melder jo fra fordi man ønsker å hjelpe, ikke fordi man vil få kjeft av tanketomme høns.

Jepp.. får veldig lite lyst å legge ut neste gang jeg ser en løs hund….., fordi plutselig er det min feil fordi hunden kan dø og bli påkjørt fordi jeg ikke tok den inn i min bil eller hjem til meg.. ikke bare meg som har fått slike kommentarer men andre som har lagt ut også. Synes det blir for dumt.. de prøver å hjelpe men får bare piss og preik. Ikke alle vil ha hund inn i hus, i tillegg man vet jo ikke hvor lenge man må ha hunden hos seg før eier tar kontakt, og jeg vil jo ikke bruke min tid som «gratis hunde passer», andre må bare gjøre det men er om man selv vil. Om hunden dør eller blir påkjørt er det faktisk bare eier sin feil og ikke folka som så hunden fordi hunden er bare eieren sin sitt ansvar, ikke alle andres

Danida skrev (24 minutter siden):

INN skal man i alle fall ikke ta dem! Feste dem i et bånd ute er OK; men ikke ta dem inn i huset. Dersom eieren kjører rundt og leiter, kan han gjenkjenne sin egen hund stående ute i oppkjørselen min, men ikke hvis jeg har den inne!

Hmm kommer an  noen bor jo i blokk, og ikke har hage eller hvor i alle verden de skal sette fra seg hunden. En stor og hårete hund kan godt være ute, men tror man får mye hets om feks små/store hunder uten tykk pels, maltesere, greyhound, chihuahua og slike hunder som er ute i kulda for lenge, derfor liker jeg ikke å ta meg det ansvaret

Annonse

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Enig, håpløst. Jeg tar ikke med meg løse hunder hjem. De er da ikke mitt problem. 

Anonymkode: 33b74...f1e

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hmm kommer an  noen bor jo i blokk, og ikke har hage eller hvor i alle verden de skal sette fra seg hunden. En stor og hårete hund kan godt være ute, men tror man får mye hets om feks små/store hunder uten tykk pels, maltesere, greyhound, chihuahua og slike hunder som er ute i kulda for lenge, derfor liker jeg ikke å ta meg det ansvaret

Hvis den ikke hadde blitt funnet av deg, ville den uansett ha løpt omkring utendørs...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...