Gå til innhold

Kjøpere på finn som vil prøve klær?!

Anbefalte innlegg

Nå selger jeg veldig billige klær og merke klær til under 299 lappen, og har ikke tid til å leke butikk/prøve rom her i hus med at kjøper skal prøve for å kanskje ikke kjøpe produktet engang.. så bort kastet tid. Med barn i hus vil jeg aldri la en vilt fremmed inn i hus uansett om jeg ikke hadde hatt barn, synes er litt ekkelt med fremmede som skal låse seg inn på do eller soverom med speil😳.

for meg handler det bare om at kjøper kommer inn gangen/eller står i døra og vippser meg pengene og så gir jeg produktet og det var det,  ferdig.. ikke noe inn i bad og prøve. Jeg har ikke tid til sånt.. vis kjøpere vil prøve må de gå å kjøpe i butikk, ikke forvente å få prøve i private hjem. Stusser litt når kjøper spør om slike ting🙈 

Anonymkode: 7497f...e69

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

De må jo få prøve. Hvis det ikke passer er det jo bortkastede penger 

Anonymkode: fbb35...46a

Blir det bomkjøp så blir det bomkjøp da får man selge det videre, eller kjøpe i butikk.

har ikke tid til at mange skal komme her for å prøve. Vil helst at varen skal være så rent som muligt for den som skal kjøpe den og plutselig at dem som prøver ikke skal ha den alikevel så har jo de bortkastet ens tid

Annonse

WaltzingMathilda skrev (17 minutter siden):

Hadde jeg aldri giddet, jeg har solgt masse klær på facebook da, ingen har spurt om få komme og prøve? Det gjør man kun i butikker. 

Trodde jeg og helt til at finn kjøper spurte. 
hvem vil ha vilt fremmed inn på do/soverom?  Derfor jeg selv kjøper aldri på finn fordi jeg liker å prøve, og forventer ikke at selger vil ha fremmed inn

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Blir det bomkjøp så blir det bomkjøp da får man selge det videre, eller kjøpe i butikk.

har ikke tid til at mange skal komme her for å prøve. Vil helst at varen skal være så rent som muligt for den som skal kjøpe den og plutselig at dem som prøver ikke skal ha den alikevel så har jo de bortkastet ens tid

200kr eller 300kr er mye penger for enkelte. De kan ikke kaste bort de pengene. Men vil du ikke, så selv til noen andre da

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

299 lappen?

Anonymkode: 62d34...797

Rekner med det er 200-lappen, siden tasten for 0 er rett ved 9 på tastaturet.

Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

200kr eller 300kr er mye penger for enkelte. De kan ikke kaste bort de pengene. Men vil du ikke, så selv til noen andre da

Men bør de prioritere å kjøpe på finn hvis de har så dårlig råd. Jeg kjøper aldri noe, hverken brukt eller i butikk/nettbutikk med mindre jeg er villig å risikere bomkjøp.

Helt enig med HI. Privat hjem har ikke prøverom. Kjøp det som det er, eller la vær. Kan forstå ønske om å prøve ved kjøp av brudekjoler eller bunader, men ikke vanlige klær.

Anonymkode: 9db58...769

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Rekner med det er 200-lappen, siden tasten for 0 er rett ved 9 på tastaturet.

Men bør de prioritere å kjøpe på finn hvis de har så dårlig råd. Jeg kjøper aldri noe, hverken brukt eller i butikk/nettbutikk med mindre jeg er villig å risikere bomkjøp.

Helt enig med HI. Privat hjem har ikke prøverom. Kjøp det som det er, eller la vær. Kan forstå ønske om å prøve ved kjøp av brudekjoler eller bunader, men ikke vanlige klær.

Mange kjøper på finn fordi de ikke har råd til å handle i butikk. Det er jo en av de store fordelene med sånne sider. Og fattige må også ha klær.

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Mange kjøper på finn fordi de ikke har råd til å handle i butikk. Det er jo en av de store fordelene med sånne sider. Og fattige må også ha klær.

Jeg ser den, absolutt. Har brukt mye finn til barna og spart tusenvis med kroner. Men en kan likevel ikke forvente å få komme hjem å prøve klærne, uansett hvor god/dårlig råd en har. Risiker bomkjøp og selg videre hvis det ikke passer. Og hvis det stemmer at hi selger merkeklær til 200-lappen, så kan en faktisk selge på nytt og ta 400,- for det. Da vinner de på det. Mange som er villig å betale 400,- for merker.

Men i all verden. En kjøper kan da virkelig få lov å spørre om å prøve? Er svaret nei får man tåle det, men å spørre må da være innafor. Jeg har hatt flere hos meg som har spurt - en av dem skulle ha en frakk og det var åpenbart at den burde prøves først. Andre har jeg sagt at kan hente/prøve hos meg på jobb, da unngår man all «hjemme hos»-problematikk.

Anonym bruker skrev (1 time siden):

plutselig at dem som prøver ikke skal ha den alikevel så har jo de bortkastet ens tid

Det er jo liksom en risiko man tar når man selger eller kjøper noe. Når jeg kjøper noe vil jeg jo gjerne se på tingen først, for å sjekke at den er hel, uskadd og i tråd med hvordan selger har beskrevet den. Da står jeg også fritt til å takke nei før salget er i boks. Alternativet er jo å gi det bort, og da får man virkelig tåle å bruke litt tid på det.

Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Men bør de prioritere å kjøpe på finn hvis de har så dårlig råd. 

Hvor i all verden skal de kjøpe ting da? Trenger ikke folk med dårlig råd klær?

Anonymkode: f182d...e52

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Men i all verden. En kjøper kan da virkelig få lov å spørre om å prøve? Er svaret nei får man tåle det, men å spørre må da være innafor. Jeg har hatt flere hos meg som har spurt - en av dem skulle ha en frakk og det var åpenbart at den burde prøves først. Andre har jeg sagt at kan hente/prøve hos meg på jobb, da unngår man all «hjemme hos»-problematikk.

Det er jo liksom en risiko man tar når man selger eller kjøper noe. Når jeg kjøper noe vil jeg jo gjerne se på tingen først, for å sjekke at den er hel, uskadd og i tråd med hvordan selger har beskrevet den. Da står jeg også fritt til å takke nei før salget er i boks. Alternativet er jo å gi det bort, og da får man virkelig tåle å bruke litt tid på det.

👇

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Jeg ser den, absolutt. Har brukt mye finn til barna og spart tusenvis med kroner. Men en kan likevel ikke forvente å få komme hjem å prøve klærne, uansett hvor god/dårlig råd en har. Risiker bomkjøp og selg videre hvis det ikke passer. Og hvis det stemmer at hi selger merkeklær til 200-lappen, så kan en faktisk selge på nytt og ta 400,- for det. Da vinner de på det. Mange som er villig å betale 400,- for merker.

Annonse

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

👇

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Jakker og frakk er noe annet da det kan prøves veldig fort i gangen.Å Jeans og kjoler osv er uaktuelt da de må inn i rom. 
jeg driver ikke med prøve/butikk her i hus, vil bare få det selgt fortest muligt. Joda man kan alltids spør men veldig ofte fleste som har andre viktigere ting å gjøre en å få besøk av fremmede som vil komme og prøve klær. 

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Har aldri tenkt at det var et problem, hvor dårlig tid har du egentlig. Men hvis du ikle vil at de prøver klørne, skriver du bare det i annonsen 

Anonymkode: 31092...f8a

Handler ikke alltid om dårlig tid men at det er ubehagelig med en vill fremmed inn i hus. Og man vil jo helst at kjøper bare kommer og vipser og henter produktet og drar igjen

Nei, man kan ikke forvente å få prøve klær man kjøper på Finn. Nettopp derfor har jeg aldri skjønt hvordan de som kjøper mye der egentlig får det til. Dette kan vel bare fungere for folk som er veldig slanke eller har ideell kroppsfasong eller noe sånt?

Selv sliter jeg med å finne ting som passer og sitter pent i butikker til og med, og det kunne ikke falle meg inn å bestille noe på nett som jeg ikke kunne prøve og returnere. 

Anonymkode: 17176...579

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...