Gå til innhold

Når man ønsker å gå ned i vekt. Men følelsene tar overhånd

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Om det har skjedd en gang så er det ikke noe problem. Da fortsetter du bare etterpå. Om det derimot skjer regelmessig bør fu snakke med legen din.

Anonymkode: 8c67f...a27

Det er ikke så uvanlig å bytte ut en avhengighet med en annen. Flere slankeopererte blir alkoholikere f.eks.

Folk som har sluttet å røyke begynner misbruke mat og blir overvektige 

Folk som slutter med narkotika blir fanatiske kristne osv.

Det er hjernen vår, har man lett for å bli avhengig og misbruke blir ikke det borte selv om man tar vekk en ting.

Snakk med legen din, du trenger hjelp med dette. Hjelpen finnes den, men du må selv oppsøke den.

Lykke til.

Anonymkode: e0b89...67a

Saken er vel den at hvis du kutter første setningen, og bare leser det som det er, når følelsene tar overhånd, så drikker du. Du har vel nevnt denne drikkingen din før her inne. 
Søk hjelp, du er i ferd med å bli alkoholiker. Og det er virkelig ikke noe liv å trakte etter. 

Anonymkode: 41c6f...46a

Kanskje du må begynne i andre enden og finne ut hvorfor følelsene tar overhånd, og hvorfor du blir avhengig av noe, om det nå er mat eller alkohol, i første omgang? Det kan være mange årsaker bak dette, og jeg tviler sterkt på at du vil få bukt med noen av problemene dine før du starter med å ordne opp i disse. Jeg har selvmedisinert med mat selv i mange år, og tidvis alkohol eller overdreven trening, men har nå funnet ut av ting og har et normalt forhold til alt. Oppsøk hjelp, HI!

Anonymkode: b3f9d...2b8

Annonse

Ikke for å strø salt i sår men alkohol er det verste du drikker om du vil ned i vekt. Det gjør noe med tarmfloraen og vil gjøre det vanskeligere å gå ned i vekt. 

Anonymkode: 5aba3...2aa

Anonym bruker skrev (På 11.10.2023 den 10.11):

Ikke for å strø salt i sår men alkohol er det verste du drikker om du vil ned i vekt. Det gjør noe med tarmfloraen og vil gjøre det vanskeligere å gå ned i vekt. 

Anonymkode: 5aba3...2aa

Ja jeg vet 😢

Anonymkode: 032b5...6d1

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...