Gå til innhold

Trenger litt inspirasjon og gode råd!

Anbefalte innlegg

Nå er det 2 år til jeg blir 50 år og har satt meg et mål om at jeg da skal være i bedre fysisk form enn hva jeg er i dag! Helst noen kilo lettere også men det viktigste er at jeg skal føle meg bra:-) 

Jeg har alltid likt å bevege meg og har løpt halvmaraton flere ganger så jeg er ikke helt «på bunn». 
Men det siste året har vært vanskelig på mange områder og det har resultert i at jeg har beveget meg lite og sofaen er blitt en veldig god venn! 
Har også jobbet nattevakter og det har vært slitsomt å snu døgnet til stadighet. Det har jeg gjort noe med og skal snart starte i ny jobb.

Så, nå har jeg satt meg et mål om at når jeg runder 50 så skal jeg føle meg bra og ha mye overskudd og energi!

Noen som har noen inspirerende historier å dele, noen gode tips eller noe annet motiverende å dele så blir jeg glad:-) 

Anonymkode: 8fe49...12a

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Har ingen historier, men holder på med lignende prosjekt. Bare at jeg starter på bunn, utrent og dvask! Men heier på deg  (og meg) 😃

Anonymkode: ecd65...485

Heier på deg også😊!! Og kjekt å høre at andre også har samme prosjekt👍 har du lagt en plan? Og hva starter du med?

HI

Anonymkode: 8fe49...12a

Jeg heier på deg, inspirerende å lese. 

Ikke ha for høye ambisjoner i starten, for å unngå skader og ikke gå lei. Vær takknemlig for det du får gjort.

Hva med å starte med gåturer i bestemt tempo med noe på øret du liker, podcast, musikk, Dagsrevyen. Gradvis øke til jogging. 

Enda bedre er å melde seg på en aktivitet du liker, kurs i bedre langrennsteknikk, teste paddle med venner, kajakkurs, gruppetimer med trening etter musikk på treningssenter etc. 

Sette av tid som er for deg.

Anonymkode: 96656...c53

Jeg er 47 og i elendig form, det har jeg egentlig alltid vært. Har alltid hatet trening og forbundet det med kjipe gymtimer og veltrente (og irriterende selvtilfredse) familiemedlemmer. Men -  jeg vil også i bedre form før jeg blir 50. Målet er ikke vektnedgang, men mer styrke og utholdenhet. Og forhåpentligvis litt penere og strammere armer, mage og rumpe. Det hadde jo heller ikke gjort noe. 

Min løsning har rett og slett vært en personlig trener. Jeg ga meg selv ti timer med PT for å komme i gang og for å lære å bruke maskiner osv. på treningssenteret. Det koster litt, men jeg tenker på det som en investering i egen helse og velvære.

Jeg har bare vært i gang et par måneder, så ingen store resultater ennå, men jeg har bestemt meg for å fortsette uansett hva. En time på treningssenteret er uansett bedre enn en time på sofaen, selv om jeg ikke kommer i superform. 

Anonymkode: 5bf9d...5b9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...