Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2023 #1 Skrevet 10. oktober 2023 Det er mulig jeg bare er litt skadet av å ha lest mye her inne, men er det virkelig ikke vanlig å snakke med partneren sin om alt mulig? Jeg snakker masse med mannen min, og om alt mulig. Det eneste jeg ikke snakker med ham om er ting andre betror meg, selvfølgelig, og lite om ting han uansett ikke er interessert i. Ellers snakker vi om alt mulig rundt ungene. Alt fra praktisk fordeling av oppgaver, til bekymringer, gleder osv. Vi snakker om ting rundt huset, penger og innkjøp uansett om det er stort eller lite, og vi snakker om sex, hva som funker og ikke osv. I tillegg snakker vi om ting vi tenker på, irriterer oss over, nyhetssaker, filosofiske spørsmål osv. Om noe han gjør plager meg, sier jeg det, og omvendt, men på en grei måte. Vi snakker til og med om ubehagelige ting som usikkerhet vi har kjent på rundt forholdet, om vi har vært tiltrukket av andre osv. Vi er rett og slett bestevenner. Er det vi som egentlig er normalen, eller er vi unntaket? Anonymkode: 78beb...bd4
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 10. oktober 2023 #2 Skrevet 10. oktober 2023 Tror dere er normalen. Men, man kan fint ha samlivsproblemer likevel. At man til vanlig snakker om alt, betyr ikke at man kan slite med kommunikasjonen i uenigheter og konflikter.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2023 #3 Skrevet 10. oktober 2023 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Det er mulig jeg bare er litt skadet av å ha lest mye her inne, men er det virkelig ikke vanlig å snakke med partneren sin om alt mulig? Jeg snakker masse med mannen min, og om alt mulig. Det eneste jeg ikke snakker med ham om er ting andre betror meg, selvfølgelig, og lite om ting han uansett ikke er interessert i. Ellers snakker vi om alt mulig rundt ungene. Alt fra praktisk fordeling av oppgaver, til bekymringer, gleder osv. Vi snakker om ting rundt huset, penger og innkjøp uansett om det er stort eller lite, og vi snakker om sex, hva som funker og ikke osv. I tillegg snakker vi om ting vi tenker på, irriterer oss over, nyhetssaker, filosofiske spørsmål osv. Om noe han gjør plager meg, sier jeg det, og omvendt, men på en grei måte. Vi snakker til og med om ubehagelige ting som usikkerhet vi har kjent på rundt forholdet, om vi har vært tiltrukket av andre osv. Vi er rett og slett bestevenner. Er det vi som egentlig er normalen, eller er vi unntaket? Anonymkode: 78beb...bd4 Så deilig det må være å ha det sånn. Jeg lever med en som ikke klarer å kommunisere om annet enn praktiske ting og gjøremål. Jeg har vært desperat i perioder etter å kunne kommunisere på et dypere nivå, dele med hverandre, diskutere ting, men det er ikke mulig og forholdet er dødt pga det. Anonymkode: 60371...53b
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2023 #4 Skrevet 10. oktober 2023 Vi snakker om alt mulig, men nesten ikke om sex, og minimalt om følelsene vi har overfor hverandre. Anonymkode: eab36...d62
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2023 #5 Skrevet 10. oktober 2023 Tror det er vanlig. Min mot forteller også mannen sin ting hun er blitt betrodd av andre. Så han vet mange ting om meg som jeg trodde var sagt i fortrolighet. Derfor betror jeg meg ikke til min mor, og derfor har jeg ikke sett henne eller snakket med henne på et år. Søsteren min er likedan. Skal ikke ha hemmeligheter for mannen. Ellers tror jeg de fleste klarer å ikke trå over den grensen, og det å ha en livspartner skal jo være som å ha en bestevenn, så da snakker man om alt mulig mellom himmel og jord Anonymkode: 315d4...b00
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2023 #6 Skrevet 10. oktober 2023 Jeg er en skravlebøtte, så mannen min må bare henge på 😂 Vi prater om det meste, mye om ungene selvfølgelig, huset, økonomi, jobb, nyheter, politikk, filmer, musikk osv. Vi snakker selvfølgelig også om folk, han har fått kreft, hun har blitt skilt, de har fått en baby, de skal flytte, han har byttet jobb osv, men om f.eks søsteren min betror jeg noe diskuterer jeg det ikke med mannen, folk kan stole på meg. Vi prater ikke om sex da, og sjeldent om følelsene vi har for hverandre. Vi har vært sammen i 25 år, så det ligger bare der som en base i forholdet vårt og ikke noe vi trenger å prate om egentlig. Anonymkode: b287d...b13
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2023 #7 Skrevet 10. oktober 2023 Tror det vanligste er å snakke sammen, ja! Men det er jo lite poeng i å skrive innlegg om ting man ikke har problemer med, så da virker det på en måte som flertallet har problemer. Anonymkode: f9358...2fa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå