Gå til innhold

Hvor mye bruker dere på julegaver egne barn, tantebarb/onkelbarn, og bonusbarn, barnebarn osv?

Anbefalte innlegg

Her bruker jeg selv

eget barn 1000-1500kr

tantebarn har 2 så 500kr ver

i min samboer side står han for sine 3 onkel barn da.

før brukte jeg og tenkte 1000kr ver tantebarn men disse barna får gaver fra alle kanter og ligger med ca opp til 30-40 gaver når vi skal åpne mens mitt barn bare ligger med 10 så har disse tantebarna fortsatt et fjell med gaver å åpne 🙈

Anonymkode: 2ff72...c99

Fortsetter under...

Ca 2 000 på egne barn (kommer an på hva de trenger/ ønsker seg).

Ca 300 til tantebarn. Jeg har mange tantebarn, så synes det er mer enn nok egentlig.

Anonymkode: c00ad...277

Gir for et sted mellom 200 og 400 kr til alle, prøver å legge meg på 300 kr. Altså alt av tantebarn, bonustantebarn osv.

Mine egne barn får etter behov, det kan varierer mye fra år til år. Nå er de tenåringer, og de får noe de trenger og/eller ønsker seg. F.eks fikk eldste en parfyme til 900 kr i fjor, mens yngste fikk ny telefon som kostet mange tusen kroner. Det jevner seg ut på sikt, alle fire får jo det de trenger når de trenger det, men ikke nødvendigvis samme året.

Anonymkode: 5a956...e9d

Annonse

Ingen fast sum. Viktigere at de får noe de liker og/eller ønsker seg. 

1-åringen blir glad for såpebobler liksom, mens 10-åringen ønsker seg giftcard på Robux. Tenåringen ønsker seg juicyjoggedress, det har jeg funnet brukt. 

Tantebarn får nogenlunde likt, men tenker ikke sum. Begge 11-åringene får både klær og stæsj; hun ene elsker ansiktsmasker og neglelakk, hun andre mascara og øyenskygge. 

Anonymkode: ddc96...f3c

Egne store barn: 3-4000 kroner på hver. Ettåringen: 100-200 kr. 
Tantebarn, tanter, kusiner og div. 4-500 kr.

Tante som vi feirer med ca 2000 kr og egne foreldre 3-4000 kr. 

Anonymkode: 7e734...9db

Det kommer jo helt an på hva jeg har lyst til å gi. Om ett barn får noe arvet som vedkommende har ønsket seg,.for eksempel et møbel etter oldefar, og det andre får noe kjøpt i butikk til en tusenlapp fordi jeg vet det er noe vedkommende blir glad for, er gledesverdien den samme selv om den ene ikke har kostet meg penger. De får dessuten mange gaver hver, uten at jeg teller på prisen dem i mellom. Ingen aning om hvor det ender om man skulle regne.

Anonymkode: 26b66...049

Egne barn - altfor mye 🙈 Bruker flere tusen på hver. Kompenserer for minner fra egen barndom hvor vi var fattige og hadde lite gaver.

Tantebarn - 400 kr x 4

Fadderbarn - 400 kr x 2

Foreldre - ca 1000 kr på hver

Bror og kone - gir de årene de feirer i Norge, og bruker ca 500 kr på hver

Anonymkode: f555a...62f

Egne barn varierer litt, men rundt 2000-3000 kr totalt på hver av dem. Tantebarn er avtalen omtrent 300-400 kr. Jeg har ikke bonusbarn og foreløpig ikke barnebarn heller. 

Anonymkode: 9fa77...fc7

Annonse

Egne barn ca 1500 om de ikke ønsker seg noe spesielt. Eller vesentlig mer om de ønsker seg eller trenger ting som f.eks. iPhone, alpinutstyr, langrennsutstyr, yttertøy til vinteridrett eller hva som helst annet som vi tenker at de trenger. 

Andre, som mine og mannens foreldre, våre søsken med partnere, nevøer og nieser og andre nære, rundt 500. Men jeg bruker gjerne litt ekstra om det er noe spesielt de ville blitt glade for. 

Anonymkode: 840eb...12e

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Oi! Glad jeg ikke er i familie med dere,det hadde blitt dyrt! Her kjøper jeg gave til mamma for maks 500 kr,å søskene mine får gave til 200- 300 kr. Å de bruker maks 300 kr på gave til meg,veldig greit å ha det sånn.

Anonymkode: 06cb8...05e

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Oi! Glad jeg ikke er i familie med dere,det hadde blitt dyrt! Her kjøper jeg gave til mamma for maks 500 kr,å søskene mine får gave til 200- 300 kr. Å de bruker maks 300 kr på gave til meg,veldig greit å ha det sånn.

Anonymkode: 06cb8...05e

Vi er enige om dette, så det går fint. Jeg bruker så mye til egne  barn fordi jeg er alene med dem og vi har det litt trangt i hverdagen. Sparer derfor 10000 kr i løpet av året for å kjøpe skikkelig fine julegaver. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Vi er enige om dette, så det går fint. Jeg bruker så mye til egne  barn fordi jeg er alene med dem og vi har det litt trangt i hverdagen. Sparer derfor 10000 kr i løpet av året for å kjøpe skikkelig fine julegaver. 

Dere har det trangt i hverdagen, men bruker 6-7000 på gave til tante og foreldre? Det kaller jeg elendig økonomisk styring. 

Egne barn har ingen fast grense, vi kjøper det de trenger/ønsker seg. 

Tantebarn, opp til 18 år, 4-500 kr. 
Foreldre, ca 1000 kr. 
Søster ca 500 kr. 

Anonymkode: da728...c5f

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

to tusen til tante og 4000,- til egne foreldre er faktisk helt unødvendig. 

Anonymkode: a4f27...91f

Eget barn :  Her kommer det an på hva hun trenger. I fjor fikk hun ny sykkel til  7000 kr.

Året før fikk hun noe til 750 kr.

Tantebarn :  her får alle 500 kr hver.

Anonymkode: a5f8a...ed3

Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Egne barn: 500

nevøer/nieser: 300

Samme til bursdag

Anonymkode: f89ce...433

Samme her. Vi har forøvrig inntekt på til sammen 1,2 mill i året, så det handler ikke om penger, men at barna får noe de ønsker seg og at de lærer sunne verdier.

Åtteåringen ønsker seg stort sett billig Lego eller annet smådill, da handler vi ikke for tusenvis av kroner bare for å gjøre det. Ting de trenger får de jo ellers i året.

Eldste fikk PC som ble kjøpt brukt når han fylte året, og ellers har han fått en skjerm her og en gamingstol der, gjerne spleiset på av flere familiemedlemmer.

Ungene mine er ikke vant med å få ting kastet etter seg hele året, og de setter pris på det når de får noe. 

Anonymkode: d5fc6...a60

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Samme her. Vi har forøvrig inntekt på til sammen 1,2 mill i året, så det handler ikke om penger, men at barna får noe de ønsker seg og at de lærer sunne verdier.

Åtteåringen ønsker seg stort sett billig Lego eller annet smådill, da handler vi ikke for tusenvis av kroner bare for å gjøre det. Ting de trenger får de jo ellers i året.

Eldste fikk PC som ble kjøpt brukt når han fylte året, og ellers har han fått en skjerm her og en gamingstol der, gjerne spleiset på av flere familiemedlemmer.

Ungene mine er ikke vant med å få ting kastet etter seg hele året, og de setter pris på det når de får noe. 

Anonymkode: d5fc6...a60

Ok. Alle andre barn forventer nok å få ting kastet etter seg. Gullmedalje til deg. 

Anonymkode: da728...c5f

Rundt 1000 kr på hver av barna og svigerbarn. Ca 200 kr på nieser/nevøer og tll søsken vi feirer jul sammen med. Til foreldre ligger vi på 4-500 til hver av foreldrene. Har råd til mye mer, men tenker jul handler mer om å være sammen og ha det koselig enn hvor mye gaven koster. 

Anonymkode: ce2cb...04a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...