Gå til innhold

Tror hun ble irritert

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde pause på jobb nettopp og sjekket messenger. Ei venninne hadde sendt mld kl 11 der hun spurte om jeg var på dag eller senvakt. Hun trengte skyss til legen kl 13 pga vond rygg. Jeg svarte at jeg var på jobb og hadde ikke sett meldingen. 

Hvordan gikk det med legetimen spurte jeg henne. Fikk til svar: da jeg ikke fikk svar til deg, så måtte jeg låne penger til taxi....

Er dette mitt problem liksom?

Anonymkode: fb5fa...9a4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Niks, dette er ikke ditt problem. Skal man virkelig ha tak i noen, så ringer man, eller i det minste sende en sms. To timer er vel uansett lovlig kort varsel. 

Anonymkode: 9a732...8ce

Skrevet

Hun er ingen venninne. For et dass. 

Anonymkode: f9437...fc5

Skrevet

Hun er nok sur og lei seg, og lot det gå utover deg.

Men det er helt klart ikke noe du kan klandres for, og det skjønner hun nok når hun får tenkt seg om.

Anonymkode: 825d4...c9f

Skrevet

Irritert for at du var på jobb? Det er uansett ikke ditt ansvar å få henne til legen. 

Anonymkode: cbab6...b03

Skrevet

Merkelig hvordan enkelte ned lite penger (eller dårlig kontroll på privatøkonomien) ofte ser ut til å se det som en selvfølge at andre skal betale og ordne for dem.

Anonymkode: 42675...673

Skrevet

Noen tror at alt kretser rundt de og at alle skal slippe alt de har for å storme til når det er noe. 

Slike folk er umulige å gjøre fornøyde. 

Anonymkode: 51ab0...ba4

Skrevet

Jeg får litt dårlig samvittighet. Hun stiller opp for meg når jeg spørr. Men jeg forventer ikke at hun skal ha tid når jeg spørr. Jeg spørr sjelden om hjelp da. Kan gå år imellom hver gang 

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Jeg får litt dårlig samvittighet. Hun stiller opp for meg når jeg spørr. Men jeg forventer ikke at hun skal ha tid når jeg spørr. Jeg spørr sjelden om hjelp da. Kan gå år imellom hver gang 

Du skal ikke ha dårlig samvittighet for noe som ikke er din feil. Du var på jobb, og hun spurte på kort varsel, det er ikke din feil at hun måtte ta taxi.

Anonymkode: 05099...cb4

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg hadde pause på jobb nettopp og sjekket messenger. Ei venninne hadde sendt mld kl 11 der hun spurte om jeg var på dag eller senvakt. Hun trengte skyss til legen kl 13 pga vond rygg. Jeg svarte at jeg var på jobb og hadde ikke sett meldingen. 

Hvordan gikk det med legetimen spurte jeg henne. Fikk til svar: da jeg ikke fikk svar til deg, så måtte jeg låne penger til taxi....

Er dette mitt problem liksom?

Hvorfor lager du en tråd om dette egentlig? Du vet jo selv at det ikke er ditt problem. 

Anonymkode: 8d690...f68

Skrevet
Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Hva skulle du gjort da? Du var jo på jobb. 

Anonymkode: cbab6...b03

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvorfor lager du en tråd om dette egentlig? Du vet jo selv at det ikke er ditt problem. 

Anonymkode: 8d690...f68

Oi, det er da helt ok å lage en tråd om dette, fint å lufte frustrasjon, fint å se at andre er enig. 

Anonymkode: 81dcb...4de

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Men du ville jo også stilt opp om du hadde fri...

Siden du var på jobb, så du ikke hennes melding, og trenger overhodet ikke ha dårlig samvittighet altså. Men du kan jo si til henne at om det er veldig viktig å få tak i deg når du er på jobb må hun ringe jobbnummeret, at du er mulig å få tak i, men dog ikke kan stille som sjafør når du jobber.

Anonymkode: 825d4...c9f

Skrevet

Nei, det er selvfølgelig ikke ditt problem. Noen har en urealistisk forventning til hva andre skal stille opp med og gjøre for dem. Hun burde jo tenkt seg selv at det å sende melding kl.11 kunne innebære en risk for at hun ikke fikk svar og at du ikke var hjemme. Rist det av deg. 

Anonymkode: fd0e7...cda

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...