Gå til innhold

Hvis din 22 år gamle sønn hadde gjort en 10 år eldre kvinne gravid

Anbefalte innlegg

Og hun hadde opplyst ham om at hun ikke brukte prevensjon og at han måtte skaffe kondom, men han hadde trukket på skuldrene og ikke tatt seg bryet med det. Hadde du prøvd å ovetale ham til å nekte å ha noe å gjøre med barnet eller latt ham ta konsekvensene og oppfordret til å involvere seg? 

Anonymkode: 90d85...124

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Og hun hadde opplyst ham om at hun ikke brukte prevensjon og at han måtte skaffe kondom, men han hadde trukket på skuldrene og ikke tatt seg bryet med det. Hadde du prøvd å ovetale ham til å nekte å ha noe å gjøre med barnet eller latt ham ta konsekvensene og oppfordret til å involvere seg? 

Det er enten eller? 

Anonymkode: 0bfca...a07

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Wow… er det rart at enkelte menn tar så lett på å bryte kontakten med egne barn? Sitter det faktisk mødre der ute og prøver å overtale sønnene sine til å ikke ha kontakt med egne barn/ barnebarn?

Anonymkode: 09dfa...4fb

Hæ???

Han er 22 år, han vet at sex kan føre til graviditet dersom man ikke beskytter seg, han valgte likevel å ha sex med henne.
Han er voksen, hvem er du som kan oppfordre han til noe som helst?
Det er hans valg, og hva med barnet, har ikke det rett til å ha et forhold til sin far?

Ikke bland deg

Anonymkode: b48b1...c28

Annonse

Han skal selvsagt oppfordres til å ta ansvar. Alder på kvinnen spiller ingen rolle. Hun kunne like gjerne vært 20 år. Ansvar for egne handlinger bør de lære før de er 22, så det hadde vel ikke vært spørsmål om det en gang 

Anonymkode: 32c67...d4c

Ansvar er en lystig greie. Det går flere veier. Har en mann sex kan det bli barn. Hvis det er den type sex da.

Har en kvinne sex med en mann som ikke tar ansvar når det gjelder prevensjon (og som heller ikke tar en prat om hva som skjer når det ikke brukes prevensjon) så er det stor sjanse for at han heller ikke tar ansvar når det gjelder barn. På samme måte som han har valgt å få barn har hun valgt å få barn med en mann som ikke tar ansvar. Hun er stor pike, hun klarer å håndtere dette. Hvis ikke burde barnevernet involveres. Da er hun ikke stor nok til å ta seg av et barn.

Anonymkode: 4f633...a0a

Hvordan kan noen oppfordre til ikke å ha kontakt?

Jeg har to sønner, 19 og 22 år, og hadde en av dem blitt pappa hadde jeg blitt farmor!

Spiller ingen rolle hvordan barnet ble til, om det var en ons, om det var i fylla eller en kjæreste, han (og vi) er jo barnets nærmeste familie. Selvfølgelig skal man ja kontakt, og selvfølgelig skal pappaen ta ansvar.

Anonymkode: c917d...f4e

Anonym bruker skrev (54 minutter siden):

Hadde oppfordret til å ta gentest først - viser det seg at barnet er hans, skal han selvfølgelig ha ansvar for ungen 

Anonymkode: 435ba...e45

Anonym bruker skrev (58 minutter siden):

Overtale han til å nekte å ha noe med barnet å gjøre? Hvorfor i all verden skulle man gjøre det? Selvfølgelig må han ta konsekvensene av det han har gjort. Hvofor er alderen til dama viktig?

Anonymkode: 38754...15e

Her i huset læres det at vi tar ansvar for handlingene våre. Å ha frivillig samleie med en som ikke går på prevensjon og likevel droppe kondom og så da ikke ville ha noe med barnet å gjøre hadde jeg blitt så skuffet over. Har man samleie uten prevensjon så er konsekvensen at det kan bli en graviditet. Jeg hadde aldri nektet min sønn å ha noe med sitt barn å gjøre, det er ikke min rett å bestemme det. Men jeg hadde sett på det som en selvfølge at han stilte opp da han tross alt var med på å lage barnet, så sant barnet var hans.

• 2 uker senere...

Annonse

Har et tilfelle jeg kjenner godt til her i den vele bygda. Gutten var bare bare 19. Dama 41. Alle skjønte hva det dreiet seg om. Var sammen i skjul i over 2 år. Gutten leiet hybel hos dama. Var kjent for å være glad i gutter. Gutten var godt kjent med det. Det var nok derfor han leiet hybelen. Blei unge av det! Skandale i den vesle bygda.

Anonymkode: 17ae3...3ca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...