Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2023 #26 Skrevet 8. oktober 2023 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Jeg sliter også med depresjon, og for meg gjør jobb det bare verre!!! Så, vær så snill, ikke si at om man er deprimert så er det best å være i jobb!! Det er forskjellig fra person til person!! Anonymkode: a544a...66c Nei, så klart ikke. Jeg sier ikke at det er det for alle. Jeg sier at det er sånn det er for meg nå. Mange faktorer som spiller inn. Forskjell fra person til person og hvilke jobb man har osv. Anonymkode: c0523...f36
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2023 #27 Skrevet 9. oktober 2023 Jeg har kronisk astma og sliter med å få puste, særlig når det er pollen, regn, tåke, eller kulde (kaldere enn +5). Da sover jeg veldig lite og får ofte infeksjoner. Jeg jobber allikevel 50% fordi jeg har en arbeidsgiver som tilrettelegger og som gir meg muligheten til å enten jobbe hjemmefra eller sjonglere litt med dager. Hadde jeg ikke hatt det, så hadde det ikke gått. Anonymkode: c3091...7dd
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2023 #28 Skrevet 9. oktober 2023 Jeg er på vei til å bli delvis ufør. Har alvorlig leddgikt. Strever med å finne riktig medisindoser. Går på lavdose cellegift, biologiske legemidler gir ikke effekt. Er ofte syk, mye smerter, fatigue, dager med feber (2-3 ganger i uka). Synet har blitt dårligere (-9), kommer nok til å utvikle seg i feil retning. Har blitt benskjør og bruker medisiner mot det. Er på jobb fordi jeg elsker jobben min og kollegaene mine. Sover fra livet når jeg kommer hjem. Jeg vil virkelig ikke bli ufør, men ser at dette ikke går i lengden. Anonymkode: c44ed...226
Tone77 Skrevet 9. oktober 2023 #29 Skrevet 9. oktober 2023 Anonym bruker skrev (23 timer siden): Jeg går på AAP på første, snart andre året pga depresjon. Er AAP og ufør ca lik utbetaling? Anonymkode: 17686...9c5 Fikk 8000 mer som ufør
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2023 #30 Skrevet 9. oktober 2023 Er nå på AAP, ca 50%. Har leddgikt, crohns og hjertefeil. Og med det, også den gode følgesvennen fatigue. Anonymkode: ebc85...bcf
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2023 #31 Skrevet 9. oktober 2023 Ble ufør som 18-åring pga. mishandling under oppveksten. Får utbetalt ca. 22.000 (netto) i måneden. Anonymkode: 747cf...e7f
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2023 #32 Skrevet 10. oktober 2023 Jeg skal søke om delvis ufør i år ikke helt sikkert på % enda. Har en muskelsykdom som bare blir verre med årene. Hvor det ender vet jeg ikke. Anonymkode: 25b53...311
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2023 #33 Skrevet 10. oktober 2023 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Jeg skal søke om delvis ufør i år ikke helt sikkert på % enda. Har en muskelsykdom som bare blir verre med årene. Hvor det ender vet jeg ikke. Anonymkode: 25b53...311 Søker du om hvilken % selv? Jeg trodde det var de som behandler søknaden som satt prosenten, men det er kanskje annerledes når det er klart at man har noe inntektsevne. Anonymkode: 2e4b5...9bd
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2023 #34 Skrevet 10. oktober 2023 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Søker du om hvilken % selv? Jeg trodde det var de som behandler søknaden som satt prosenten, men det er kanskje annerledes når det er klart at man har noe inntektsevne. Anonymkode: 2e4b5...9bd Før man kan søke ufør må man gjennom en arbeidsevnevurdering. Der blir ofte prosenten fastsatt. Anonymkode: 392a9...982
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2023 #35 Skrevet 10. oktober 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Før man kan søke ufør må man gjennom en arbeidsevnevurdering. Der blir ofte prosenten fastsatt. Anonymkode: 392a9...982 Ja jeg har arbeidsevne foreløpig og ønsker å jobbe men går ikke med 100% Anonymkode: 25b53...311
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2023 #36 Skrevet 10. oktober 2023 Jeg kunne ha vært ufør. Med jobben jeg hadde den gang gikk jeg ut og inn av lange sykemeldinger og begynte aap-løp. Så dukket det opp en helt annen type jobb, med helt andre arbeidstider, og nå har jeg klart å stå i jobb i flere år, og knapt hatt en sykedag, annet enn litt influensa og covid-relatert fravær. Jeg har flere autoimmune/revmatiske diagnoser, med en haug med tilleggsplager, som fatigue, smerter, søvnproblemer osv. I jobben jeg har nå jobber jeg svært lange vakter, i turnus. De ukentlige 35,5 timers arbeid er derfor unnagjort på 2-3 dager, og resten av tiden kan jeg ta hensyn til kroppen, og ha rolige dager når jeg har behov for det. Det, kombinert med god medisinering og behandling, er nok eneste grunn til at jeg står i jobb i dag. Anonymkode: abcb2...fcd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå